הדרך של X לכיוון סופר-אפליקציה מסתמנת. X (טוויטר לשעבר) תתחיל לספק שיחות וידאו וקול לכל המשתמשים בפלטפורמה. עד כה הפיצ'רים הללו שהוכרזו בשנה שעברה, בתחילה לאפליקציית האייפון ולאחר מכן באפליקציית האנדרואיד, היו שמורים למנויים משלמים (וי כחול). לא מדובר במהלך מפתיע, לפי אנגדג'ט, מאסק הבטיח בתחילת השנה שהפיצ'ר יגיע לכל המשתמשים, גם לאלו שלא משלמים - ברגע שהצוות ההנדסי יחליט שהכל עובד כמצופה.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק והלוגו החדש
אילון מאסק והלוגו החדש
אילון מאסק והלוגו החדש
(עיבוד תמונה. צילום: X, Gonzalo Fuentes / Reuters)
התנאי היחיד לשימוש ביכולת הזו היא שהמתקשרים היו צריכים להיות בקשר לפחות פעם אחת. ניתן לקבל שיחות מעוקבים שלנו והיכולת הזו מופעלת כברירת מחדל בעדכון. כמובן שניתן גם לאפשר שיחות מכל אחד, מנויי פרימיום בלבד או רק מאנשים ברשימת אנשי הקשר. התכונה הזו מהווה התקפה ישירה על וואטסאפ, טלגרם ושאר אפליקציות הווידאו צ'אט כגון זום, Teams של מיקרוסופט או מיט של גוגל.

גם מיילים בתכנית

מעבר ליכולת ליצור קשר בשיחה או בווידאו, מסתבר שמאסק עובד על עוד תכונה חדשה שתאיים על חברה נוספת - גוגל. בציוץ שפרסם שאל מהנדס ב-X, "מתי עושים את XMail?" ומאסק בתגובה טיפוסית צייץ "זה מגיע". מיותר לציין שהציוץ עורר לא מעט עניין עם כמה אלפי לייקים. סביר להניח שאכן מדובר במהלך שיגיע. הוספה של שירות מיילים יהפוך את X לפלטפורמת תקשורת בנוסף לרשת חברתית. שילוב של וואטסאפ ופייסבוק אם תרצו. מדובר במהלך שמאיים בראש ובראשונה על גוגל וג'ימייל שלה עם 1.8 מיליארד משתמשים.
ריפרש
המלחמה על ההייטק / עם ליעד אגמון
47:31
לא ברור עדיין האם מדובר בפיצ'ר שנמצא בפיתוח או שהוא רק בשלב התכניות. צריך גם לציין שהרשת מלאה בשירותי מיילים. אך כאן מדובר בשירות המשולב בפלטפורמת מדיה חברתית, כך שזה לא בדיוק כמו שירותי המיילים המסורתיים שמתמקדים רק בשירות הזה. זאת ועוד, מאסק הבטיח להוסיף גם ארנק אלקטרוני בעבר, מהלך שטרם הבשיל. בסופו של דבר, מאסק צריך למצוא דרך לשמור על המפרסמים שמספקים לחברה את רוב ההכנסות שלה. מנגד, הוספה של שלל שירותים יעילים בפלטפורמה אחודה תאפשר לפתח אפיקי הכנסות חדשים ובכך לבזר את מקורותיה הפיננסיים.