נשיא צרפת, עמנואל מקרון, חרט על דגלו להילחם בחשיפה של צעירי צרפת להשפעות הרעות של השימוש במכשירי הסלולר והרשתות החברתיות. אחרי שכבר בחודש ינואר נשא נאום שבו הבהיר כי ברצונו לפעול להגבלת השימוש של צעירים ברשתות החברתיות ולהגבלת זמן המסך שלהם, הוא מינה ועדת מומחים שהתבקשה לבחון את הנושא לעומק.
2 צפייה בגלריה
yk13906296
yk13906296
"הפרעות שינה, השמנת יתר, וסיכון לדיכאון בגיל צעיר". השפעות זמן מסך | צילום: שאטרסטוק
שלשום הגישה הוועדה את המלצותיה שלפיהן על צרפת להגביל דרמטית את השימוש של ילדים ובני נוער במכשירי סמארטפון וברשתות חברתיות, לאור החשש העולמי הגובר מההשפעות הרעות על מוחם של הצעירים. על פי ההמלצות יש לאסור על ילדים מתחת לגיל 11 החזקה של מכשיר סלולרי, ואילו החזקה של מכשירי סמארטפון, עם גישה לאינטרנט, צריכה להיות אסורה לילדים עד גיל 13.
עוד המליצו המומחים לאסור על כל בני הנוער עד גיל 15 את השימוש באפליקציות של רשתות חברתיות, ולקטינים מעל לגיל 15 צריכה להיות גישה "רק לפלטפורמות אתיות". על המחוקקים יהיה להחליט אילו אתרים ואפליקציות יוכלו להיחשב "אתיות". המומחים ממליצים גם לאסור על צעירים עד גיל 18 את השימוש ברשתות כמו טיקטוק, אינסטגרם וסנאפצ'ט.
2 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון
(רויטרס)
בדוח צוין שזמן מסך ממושך מדי משפיע לרעה על השינה של ילדים, וגורם משמעותית להשמנת יתר, ובמקביל השימוש הנרחב מדי ברשתות החברתיות מעלה משמעותית את הסיכון לפתח חרדות ודיכאון בגיל צעיר מאוד.
מקרון, שלאור מצבו העגום בסקרים נואש לתמיכה ציבורית גדולה יותר, הכריז כבר בינואר שבכוונתו להביא לחקיקה בנושא, אך עדיין אין לוח זמנים לחקיקה חסרת תקדים שכזו, ולא ברור גם עד כמה המחוקקים יאמצו את המלצות ועדת המומחים.