עם אחוזי אבטלה שממשיכים לטפס בעקביות, תעשיות שקורסות במהירות ומחאות של עצמאים ואמנים - משבר הקורונה העולמי הוא משבר כלכלי ותעסוקתי כשם שהוא משבר בריאותי. בחסות התיקונים החדשים בצו בריאות העם ישראלים רבים הוצאו לחל"ת, אחרים פוטרו, וגם מי שמוגדרים כעובדים חיוניים נדרשים להסתגל למציאות של חוסר ביטחון כלכלי משמעותי - לעבוד מהבית או להמציא את העסקים שלהם מחדש. עכשיו, עם הנסיונות להשבת המשק לפעילות מסוימת, ייתכן שזה בדיוק הזמן לפתוח פרופיל בלינקדאין - הרשת החברתית הייעודית למגזר העסקי, שממשיכה להציע גם בימים אלה משרות לאיוש.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית לינקדאין
אפליקציית לינקדאין
אפליקציית לינקדאין
(צילום: Shuttrstock)
לינקדאין הושקה לראשונה בשנת 2003, כמרחב מקוון לנטוורקינג עסקי. לאט אבל בטוח היא סיגלה לעצמה תכונות שמאפיינות רשתות חברתיות - כולל פיד עדכונים וכפתורי לייק ושיתוף, שידורים חיים ותיוגים. ב-2016 היא נרכשה על-ידי מיקרוסופט, וכיום יש בה יותר מ-675 מיליון משתמשים בכ-200 מדינות. בין אם פתחתם בעבר פרופיל לינקדאין וזנחתם אותו, ובין אם אתם חדשים לגמרי במרחב הזה - משבר הקורונה הוא הזדמנות לשפץ את הפרופיל המקצועי, לייצר קשרים חדשים וללמוד איך לתעל את הכלי הזה לטובת היום שאחרי המשבר.
עד לפני שנים אחדות, הייתה לינקדאין רלוונטית בעיקר לדרג ניהולי ולתעשיות ספציפיות. אולם בשנים האחרונות התמונה השתנתה והמנעד התרחב. עדיין, התעשייה הבולטת ביותר היא זו של הייטק, טכנולוגיה ואינטרנט, אבל תוכלו למצוא כאן הזדמנויות גם בתחומים אחרים: בריאות, מנהל חינוך, שיווק ופרסום, שירותים פיננסיים, אקדמיה, תעשיית הרכב, נדל"ן, ביטוח, וגם תחומים כמו עיצוב, צילום ואפילו שירותים קוסמטיים.
לפחות בשלב ראשון, כדאי להתנסות בגרסה החינמית של לינקדאין. הרשת החברתית מציעה גם מסלולים שונים למנויים, הפותחים בפניכם אפשרויות נוספות. אפשר להתנסות בלינקדאין פרימיום למשך חודש ראשון ללא תשלום, ואחר-כך במחירים המשתנים לפי מסלול. פיתוח קריירה יעלה 30 דולר לחודש, מסלול לעסקים יעלה 48 דולר לחודש, מסלול מכירות יעלה 65 דולר לחודש, והמסלול למגייסים יעלה 100 דולר לחודש.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית לינקדאין
אפליקציית לינקדאין
כמו קורות חיים. לינקדאין
(צילום: Shuttrstock)
מומלץ להתייחס לכלל הפעילות בלינקדאין כסביבת עבודה, והתייחסו לעמוד הפרופיל האישי שלכם כאל קורות חיים. השתמשו בתמונות פרופיל ורקע ייצוגיות, נסחו את המידע אודות הניסיון המקצועי שלכם בשפה ראויה ומוקפדת. בעמודות הניסיון ההשכלה - כדאי לוודא שאתם מקשרים לפרופילים של הארגונים הרלוונטיים, כך שאם יש לכם תואר ממוסד מסוים הלוגו המלא שלו יופיע עם קישור לעמוד החברה הרלוונטי. גם בתגובות לפוסטים כדאי להתנסח כאילו ואתם נמצאים במקום העבודה. לא להיות מזוייפים, אבל גם לא לשכוח שהמרחב הזה מלא במעסיקים ובקשרים עסקיים פוטנציאליים.
והנה כמה טיפים לשימוש יותר יעיל בלינקדאין:
צרו כתובת URL אישית: בעמוד הפרופיל שלכם מצד ימין לחצו על Edit public profile & URL. כאן תוכלו ליצור לכם כתובת URL מותאמת אישית, כלומר קישור ישיר לעמוד הפרופיל שלכם בליקנדאין עם השם שלכם, ובלי מספרים ואותיות מיותרים.
צרו קובץ עם רשימת הקשרים שלכם: תוכלו לייצא את כל אנשי הקשר שלכם בלינקדאין אל קובץ אחד שמכיל שמות, ארגונים וכתובות מייל. לחצו על My Network בסרגל העליון, ומשם על Connections. בצדו הימני של המסך יופיע לחצן לניהול אנשי הקשר, ומשם בחרו ב"ייצוא". מכאן תוכלו לבחור לקבל את כל המידע שלכם מלינקדאין, או לסמן אזורים ספציפיים. סמנו את אנשי הקשר.
הציצו בפרופילים של אחרים בצורה אנונימית: זה כנראה הפיצ'ר הפופולרי ביותר. ברירת המחדל של לינקדאין תציג למשתמשים אחרים שביקרתם בפרופיל שלהם, ותציג לכם מי צפה בפרופיל שלכם. אפשר לשנות את ההגדרה הזו, ולעבור למצב צפייה אנונימי. במצב כזה הצד השני לא יראה שאתם צפיתם לו בפרופיל, אבל גם אתם לא תוכלו לדעת מי צפה בשלכם. בסרגל העליון לחצו על Me ומשם בחרו בהגדרות ופרטיות. בלשונית הפרטיות בחרו ב"איך אחרים רואים את פעילות הלינקדאין שלכם" ושם תוכלו לבחור בין פרופיל גלוי, פרופיל פרטי - החושף רק הגדרת תפקיד כללית בלי תמונה או שם הארגון, או פרופיל אנונימי מוחלט.
סנכרנו יומנים: תוכלו לאפשר ללינקדאין להסתנכרן עם יומן גוגל או עם היומן בטלפון. רלוונטי במיוחד לצורך פגישות, ומאפשר לכם לראות את עמודי הפרופיל בלינקדאין של האנשים איתם נפגשתם. בתפריט Me לחצו שוב על הגדרות ופרטיות, וגשו ללשונית הדאטה. תוכלו לבחור כאן לסנכרן גם אנשי קשר, אבל גם את היומנים הדיגיטליים שלכם.
מצאו אנשי קשר על בסיס מיקום: באפליקציית לינקדאין לאנדרואיד ו-iOS, תוכלו לאתר אנשי קשר חדשים על בסיס מיקום. רלוונטי במיוחד לאירועים או כנסים בהם אנחנו פוגשים קולגות. כדי להשתמש בפיצ'ר הזה, עליכם להפעיל את קישורית הבלוטות' בטלפון. לחצו על My Network, ומשם עם לחצן ההוספה בחלקו התחתון של המסך עם סמל אנשי הקשר. מכאן ייפתח תפריט להוספת אנשי קשר מהטלפון, מקוד QR או באמצעות Find nearby. הפעלת הפונקציה האחרונה תחשוף בפניכם רשימת אנשי קשר פוטנציאליים על בסיס מיקום.