עבודה, לימודים, ביקור אצל הרופא או סתם מפגש חברים: מונח המפתח של החודש האחרון בכל העולם הוא "ריחוק חברתי", וכאן בדיוק נכנסת לתמונה הטכנולוגיה שמאפשרת לנו להישאר שפויים - גם בימים של משבר הקורונה העולמי. לצד זינוק שבור שיאים בתעבורת הרשת בשבוע האחרון, נכנסו לתמונה כמה שירותים ואפליקציות שנראה שכולנו נצטרך להסתגל אליהם בזמן הקרוב. מדובר בפלטפורמות שעד עכשיו נחשבו לנישתיות למדי, והופכות בימי הבידוד והריחוק החברתי לחובה כמעט בכל בית, בכל שעה ומכל מכשיר.
6 צפייה בגלריה
עבודה
עבודה
עובדים מרחוק, בגלל הקורונה
(צילום: shutterstock)

הכי פופולרית: זום

אם קפצתם לבקר בחנות האפליקציות בשבועיים האחרונים - אין סיכוי שהחמצתם את זום. מדובר בשירות ועידת וידאו, מהפופולריים בעולם, שבימים אלה עושה כניסה מרשימה גם למיינסטרים - ולא רק לעובדי הייטק שמורגלים בניהול פגישות וידאו עם אנשים בקצה השני של העולם. יש אפליקציה לטלפון וגם למחשב, ויש מסלול חינמי עם הגבלות מסוימות, לצד כמה מסלולים שונים בתשלום. היתרונות: מדובר בפלטפורמה אמינה במיוחד, מבוססת ענן, שיש בה לא מעט טריקים נחמדים - כמו היכולת ליצור לעצמכם רקע וירטואלי משעשע לשיחה, או לקבל טאצ'אפ דיגיטלי לעור הפנים. אפשר כמובן גם לבקש מכל המשתתפים לשתף מסכים, ואז לראות את כולם יחד על המסך.
6 צפייה בגלריה
זום
זום
זום. אפשר להוסיף רקע וירטואלי לשיחה
(צילום: shutterstock)

שיתוף פעולה דיגיטלי: טימז

שירות טימז של מיקרוסופט הוא בעיקרון פלטפורמה לתקשורת פנים-ארגונית, שלה כבר יותר מ-20 מיליון משתמשים בעולם. הפלטפורמה של טימז כוללת צ'אטים, ועידות וידאו, אחסון ושיתוף קבצים, ואפילו לוחות עבודה משותפים. בעקבות משבר הקורונה החליטו במיקרוסופט לאפשר שימוש חינמי בטימז, גם בגרסה הארגונית, עבור בתי ספר וגם בגרסה הפרטית. גם במקרה הזה, תיהנו מאפליקציה למחשב ולסמארטפון, כך שתוכלו לקיים פגישות וידאו לכל צורך שהוא מכל מכשיר.
6 צפייה בגלריה
מיקרוסופט טימז
מיקרוסופט טימז
תקשורת פנים-ארגונית. מיקרוסופט טימז
(צילום: shutterstock)

חזרה לחיינו: האנגאאוטס מיט

בדיוק כשחשבנו שהאנגאאוטס - פלטפורמת המסרים המיידיים הוותיקה של גוגל - עומדת לאבד רלוונטיות באופן סופי, הגיע משבר הקורונה והוכיח שאף פעם אין מספיק פלטפורמות לניהול שיחות וידאו מרובות משתתפים. גם האפליקציה של האנגאאוטס מיט מתברגת בשבוע האחרון במעלה טבלאות ההורדות, כשהיא מאפשרת פגישות וירטואליות של עד 250 משתתפים. בנוסף מציעה האפליקציה כתוביות בזמן אמת למהלך השיחה (אך לא בעברית כמובן) ואפשרות לאינטגרציה עם גוגל קלנדר, כך שפגישות מתוכננות יופיעו אצלכם בכפתור ביומן.
6 צפייה בגלריה
גוגל הנגאאוטס מיט
גוגל הנגאאוטס מיט
גוגל האנגאאוטס מיט. עד 250 משתתפים
(צילום: shutterstock)

לכל הכיתה: גוגל קלאסרום

עוד שירות רלוונטי במיוחד בימים של למידה מרחוק הוא גוגל קלאסרום. מדובר בפלטפורמה חינמית לחלוטין של גוגל, המיועדת לשימוש תלמידי בית-ספר בלמידה מרחוק. בפלטפורמה תוכלו למצוא את הכלים המוכרים של גוגל - כולל גוגל דרייב וארגז הכלים המקוון של גוגל - מסמכים, מצגות וגליונות אלקטרוניים. המורים יכולים הלעביר משימות ומטלות שונות באמצעות קלאסרום, לקבל הגשות מהתלמידים וגם לנהל רישום ציונים ופידבק כללי. עבור מי שכבר מרגישים בנוח בסביבת העבודה המקוונת של ארגז הכלים של גוגל - מדובר בפלטפורמה נוחה שלא מצריכה הסתגלות מיוחדת.
6 צפייה בגלריה
גוגל קלאסרום
גוגל קלאסרום
למידה מרחוק. גוגל קלאסרום
(צילום: shutterstock)

האפליקציות שאתם כבר מכירים

אם אתם לא זקוקים לפלטפורמה ייעודית לניהול פגישות וידאו מרובות משתתפים, לעבודה או בשביל הלימודים, תמיד אפשר להיעזר בפלטפורמות הפופולריות: בוואטסאפ תוכלו לנהל שיחות ועידה קוליות או בווידאו, ולצרף עוד שלושה משתתפים; במסנג'ר של פייסבוק תוכלו לקיים שיחות וידאו אחד על אחד עם חברי פייסבוק אחרים. גם סקייפ היא אופציה מצוינת לשיחות ועידה קוליות וכן לשיחות וידאו מרובות משתתפים, והיא כוללת אפשרות להזמנה של משתמשים מחוץ לסקייפ באמצעות קישור ייחודי.
6 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
גם בוואטסאפ אפשר
(צילום: shutterstock)