לא מוכרחים להיות סלבריטאים עם עשרות אלפי עוקבים כדי לחשוש מהשתלטות על חשבון האינסטגרם: בשבוע שעבר סיפר העיתונאי והמגיש חיים אתגר כי הוא הצטרף לשורה ארוכה של ידוענים מהארץ ומחו"ל שחשבונותיהם נחטפו בעבר על-ידי תוקפים למטרות שונות, אולם פריצה לחשבון האינסטגרם יכולה לקרות לגם לכם. כדי להבטיח שלאף אחד אין גישה לחשבון שלכם, הכנו בעזרת מומחי האבטחה של ESET מדריך שימושי להגנה מירבית בשבעה צעדים פשוטים.
2 צפייה בגלריה
לאבטח את חשבון האינסטגרם
לאבטח את חשבון האינסטגרם
לאבטח את חשבון האינסטגרם
(אילוסטרציה: Shutterstock)
1. השתמשו בסיסמה חזקה ורעננו אותה אחת לכמה חודשים, במיוחד אם באינסטגרם ביקשו מכם לעשות זאת. אחת לכמה חודשים אינסטגרם משחזרת פרטי כניסה שנגנבו מאתרים אחרים. אם אינסטגרם מזהה אפשרות שהסיסמה שלכם נגנבה, שינוי הסיסמה יסייע לשמור על אבטחת החשבון ולהימנעות מפריצות עתידיות. את הסיסמה שלכם, אגב, אל תמסרו לאף אדם שאינכם סומכים עליו.
2. אם ראיתם פוסטים שעלו בחשבון שלכם, ואתם יודעים שלא אתם עומדים מאחוריהם, או שפתאום אתם עוקבים אחרי אנשים שאתם אפילו לא מכירים ולא זוכרים שרציתם לעקוב אחריהם – החליפו את הסיסמה במהרה. יכול להיות שמישהו כבר השיג גישה לחשבון שלכם ומשתמש בו לטובתו.
3. הימנעו מליפול בניסיונות לדוג (פישינג) את הפרטים שלכם ואל תלחצו על לינקים חשודים: בטוח שיצא לכם לקבל למייל שלכם הודעה שאומרת משהו בסגנון "החשבון שלכם עומד להיחסם, אנא עדכנו פרטים כעת". הודעה כזו יכולה להתקבל בצורה של מייל, SMS, דואר נכנס בפייסבוק, הודעה בוואטסאפ וכל דרך שתוכלו לחשוב עליה.
4. חשוב מאוד – הקפידו להשתמש באימות דו-שלבי (2FA, באנגלית - Two Factor Authentication): אימות דו-שלבי הוא שימוש בשני רכיבים כדי להתחבר למערכת: האחד הוא משהו שהמשתמש יודע, כמו סיסמה או מספר זיהוי אישי, והשני הוא משהו שהמשתמש מחזיק, כמו טלפון נייד, התקן פיזי או טביעת אצבע. המשמעות של אימות דו-שלבי היא שיש עוד משהו שמגן עליכם חוץ מהסיסמה עצמה.
כך תגדירו אימות דו-שלבי בחשבון האינסטגרם האישי שלכם: לחצו על שלושת הפסים בצידו העליון של הפרופיל האישי > הגדרות > אבטחה > אימות דו-שלבי, ואז בחרו באפשרות של "הודעת טקסט".
2 צפייה בגלריה
לאבטח את חשבון האינסטגרם
לאבטח את חשבון האינסטגרם
היזהרו מתוקפים. אינסטגרם
(אילוסטרציה: Shutterstock)
5. אבטחו את המייל שלכם: במידה ועברייני רשת משיגים גישה למייל שלכם, ממנו הם כבר יכולים לקבל גישה גם לכל החשבונות המקושרים אליו, כולל הרשתות החברתיות - אינסטגרם ופייסבוק. הפעילו אימות דו-שלבי גם על המייל שלכם והשתמשו בסיסמאות חזקות.
6. היזהרו מאפליקציות צד שלישי – מכירים את האפליקציות שמציעות לכם לראות מי הסיר מכם עוקב או בודקות כל מיני דברים בהתבסס על תמונות שהעליתם לעמוד שלכם? השתדלו להימנע ממתן אישורים לאפליקציות הללו, לרבות מהן ישנן פרצות אבטחה שעלולות לסכן את ביטחון החשבון שלכם.
7. התנתקו מהחשבון שלכם כאשר אתם משתמשים במחשב או טלפון שאתם חולקים עם אנשים אחרים. הימנעו מלסמן "זכור אותי" כאשר אתם מתחברים ממחשב ציבורי מכיוון שכך תישארו מחוברים גם לאחר שתסגרו את החלון.