אהבתם את מופע הרחפנים של אינטל ביום העצמאות ה-70 למדינת ישראל? אז עכשיו החברה מציגה את הדור החדש של רחפני האנימציה שלה, עם יכולות אנימציה בתלת-ממד, מהירות גבוהה יותר, צבעוניות חזקה ותנועה. בשילוב המוסיקה שמושמעת לצופים שעל הקרקע, האפקט הוא של צפייה במסך תצוגה ענק בשמיים.
מדובר בטכנולוגיית נחיל רחפנים, שנשלטים כולם ממערכת בקרה מרכזית. כך מוודאים שכל אחד מהרחפנים יתפוס את מקומו המדויק בלי ללכת לאיבוד או להתנגש חלילה. הרחפן מהדור החדש קטן בהחלט: משקלו 340 גרם ויש לו יכולות אווירודינמיות משופרות שמקפיצות אותו במהירות ממקום למקום, יש לו סוללה חזקה יותר שמאפשרת מופעים ארוכים יותר והוא נושא ארבע נוריות LED חזקות שיכולות להאיר בצבעים שונים. יש למערכת יכולת מיקום מדוייקת יותר מהדור הקודם, מה שמאפשר רזולוציה יותר גבוהה של המבנה בשמיים. הרחפנים מסוגלים להתמודד עם תנאי מזג אוויר מאתגרים, מקור של מינוס 20 מעלות ועד חום של 35 מעלות מעל האפס. רוחות חזקות קצת פחות מתאימות להם.
2 צפייה בגלריה
מופע רחפנים אינטל
מופע רחפנים אינטל
במקום זיקוקים - רחפנים
(צילום: Intel)
בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל ב-2018 התקיים מופע רחפנים באורך חמש דקות, בו הוצגו סמלי המדינה. מלבדו נערכו עד כה מעל 1,000 מופעים ב-25 מדינות, בין השאר באירועי ספר השיאים של גינס, טקס הענקת פרסי קליאו וטקס פרסי ANDY. כל מופע כזה עובר תכנון מקדים, שכולל הכנה של המטס מבחינה טכנולוגית לצד תסרוט ובימוי התכנים של המופע.
2 צפייה בגלריה
מופע רחפנים אינטל
מופע רחפנים אינטל
בדיקות חיוניות לפני המראה
(צילום: Intel)
פיתוח פעילות הרחפנים נעשית בקבוצת EGI של אינטל העולמית, קבוצה המנוהלת על ידי שגיא בן משה, סגן נשיא תאגידי. EGI היא בחממה, שתפקידה לייצר חדשנות ולפתח מוצרים חדשים. אגב, אם חשבתם להזמין מופע רחפנים לחתונה, כדאי שתכינו 100 אלף דולר למופע צנוע. מופע ראוותני ממש עלול להגיע גם לפי שלושה מזה.