כפתור חירום, שנוסף לאפליקציית נהגי המוניות של Gett, מצרף עשרת אלפי זוגות עיניים ליכולות הסיור וההתרעה על אירועים ברחובות הערים. שיתוף הפעולה בין Gett לבין חברת טכנולוגיות מוקדי החירום קרביין (Carbyne) מאפשר העברת התרעות בזמן אמת בצירוף מיקום מדויק והקלטת וידאו או אודיו שמתעדת את האירוע ומאפשרת הזנקת כוחות הצלה בהתאם למאפייני האירוע.
כשנהג המונית לוחץ על כפתור החירום באפליקציה, הוא מקושר למוקד איחוד הצלה באמצעות וידאו ישיר או צ'ט ישירות. המערכת שולחת למוקד החירום מיקום דינמי של המתקשר, מה שמאפשר מעקב חי אחר מיקומו של כלי הרכב, שבסבירות גבוה יכול עדיין להיות בתנועה במהלך אירוע החירום. הדיווח מאפשרו למוקדן להבין את האירוע במהירות ולנייד את כוחות ההצלה בזמן המהיר ביותר ובאפקטיביות המרבית.
1 צפייה בגלריה
כפתור חירום באפליקציית הנהגים
כפתור חירום באפליקציית הנהגים
כפתור חירום באפליקציית הנהגים
(צילום: יח"צ)
במערכת החדשה הוקדשה תשומת לב להיבטי פרטיות: שתוף מיקומו של המתקשר, הצילומים שמועבדים והפרטים שהוא מוסר, נעשים לאחר מתן הסכמתו של המשתמש ועם סיום התקשרות החירום מסתיימת גם גישת מוקד החירום והחברות אל הפרטים. כל המידע שנקלט בזמן אירוע החירום נשמר במאגר מוקד החירום בלבד.
הטכנולוגיה של חברת הסטארט-אפ הישראלית קרביין משדרגת את יכולותיהם של מוקדי ביטחון ומוקדים עירוניים לקבל דיווחים תוך כדי תיעוד וידאו מתויג מיקום ולנהל את כלל הפניות למוקד תוך תיעדוף לפי מידת דחיפות. מנכ"ל החברה, אמיר אליחי, אומר כי אירועי חירום בגופי תחבורה הם מורכבים יותר, שכן פעמים רבות הן לנהג והן לנוסע אין את היכולת לספק מידע מדויק בזמן אמת. "באמצעות שיתוף הפעולה וניצול הפלטפורמה המאובטחת, מעתה למוקד החירום יהיה את המרכיב הכי קריטי באירוע חירום: מידע על מיקום הרכב, ציר הנסיעה, מספר רכב, צבע ושמות הנוסעים", אמר.
מארק און, מנכ"ל Gett ישראל, אמר: "שילוב הטכנולוגיה של קרביין עם פריסה של עשרת אלפי נהגים ברחבי הארץ זה כוח לטובת הקהילה. תפיסת העולם של Gett מיום הקמתה היא לשים את הנהגים במרכז ולשדרג את היכולות שלהם באמצעות טכנולוגיות חדשות ורב שימושיות".