סדרת ה-XPS של דל היא הקרם דה-לה-קרם של מחשביה הניידים: מהנדסיה מצליחים מדי שנה לשלב במארז אלומיניום דקיק את המילה האחרונה בטכנולוגיות הרלוונטיות. ה-XPS הוא יריבם המסורתי של ה-Specter מבית HP, ושל היוגה C930 וה-ThinkPad X1 מבית לנובו. לכולם משקל נמוך, לוק יוקרתי, סאונד מצוין, שולי מסך מינימליים, וכמובן ביצועים גבוהים. לכולם גם דגמי "2 ב-1" עם מסכי מגע, שבסיבוב מלא הופכים את המכשיר גם לטאבלט.
2 צפייה בגלריה
Dell XPS 13 (7390)
Dell XPS 13 (7390)
שוקל קצת יותר מקילו
(צילום: יח"צ)
החידוש המעניין ביותר בדגם החדש שקיבלנו לסקירה הוא מעבד Core i5 הטרי-טרי, מהדור העשירי של אינטל, שכולל יתרונות כמו ביצועים גרפיים מוצלחים מבעבר, שעל פי בדיקות מעבדה בחו"ל מתחילים להתקרב לביצועי כרטיסים גרפיים נפרדים. במעבד החדש כלולה גם תמיכה בתקן האינטרנט האלחוטי WiFi 6. נכון, כמעט אין להשיג נתבים התומכים כבר בתקן, אבל זה רק עניין של זמן.
ה-7390 הוא דגם "2 ב-1" במשקל 1.23 ק"ג בלבד, עם צג מגע רגיש וזריז (13.4 אינץ', ביחס רוחב/ גובה לא שגרתי - 10:16). האלגנטיות שלו, המשקל, מהירות התגובה והמסך המבריק הם חלומו של כל בעל לפטופ.
פאנל הצג מנוצל היטב: השוליים (מכל הצדדים) מינימליים ממש, מה שאיפשר להקטין את ממדי המחשב כולו. כל כך מינימליים, שלא ברור איך הצליחה בכלל דל למקם מצלמת סלפי HD זעירה מעל הצג (עם עדשה של 2.5 מ"מ בלבד). הרזולוציה המומלצת היא 1,920 על 1,200 פיקסל, אבל המחשב תומך גם ב-3,840 על 2,400 (4K) - מצב שלטעמנו מתאים למצבים נדירים בלבד וזולל סוללה. הצבעים עזים והניגודיות מצוינת.
די ביד אחת כדי לפתוח את המסך, לא מובן מאליו בניידים. המקלדת מרווחת אבל הלחצנים שטוחים מדי, מה שיוצר תחושת הקשה כמו בסמארטפון ולא הקלדה. עניין של טעם.
עוד חידוש ב-XPS 13 הוא כפתור ההפעלה הקטן במעלה המקלדת, שמשמש גם כמשטח טביעות אצבע. הרעיון חמוד, אבל הביצוע פחות: יותר מדי פעמים נאלצנו לחזור על הפעולה, לאחר שהזיהוי לא עלה יפה.
השילוב בין המעבד החדש וזיכרון ה-RAM בן ה-8 גיגה-בייט, מעולה: ביצועי המשרד השגרתיים, כולל עבודה במקביל על 10 כרטיסיות דפדפן ו-6 חלונות פתוחים, זרמו חלק, ללא כל השהיה. כך גם הרצת משחק תלת-ממד תובעני.
2 צפייה בגלריה
Dell XPS 13 (7390)
Dell XPS 13 (7390)
כשמקלידים, הוא מרגיש כמו סמארטפון
(צילום: יח"צ)
כונן האחסון (בטכנולוגיית SSD) בדגם שלנו היה של 256 גיגה. אפשר להשיג דגמים עם נפח גדול יותר, אך בימים שבהם ממילא הכל נשמר בענן, כדאי לשקול אם התוספת במחיר שווה את זה.
אהבנו את אורך חיי הסוללה. לפי דל, אחרי הטענה מלאה היא תספיק ל-19 שעות המתנה. לא ספרנו, אבל בילינו עם ה-XPS 13 שעות עבודה רבות ברצף. אגב, המטען קטן וקל להפתיע, בשורה למי שנושאים את הנייד איתם בקביעות.
לתשומת ליבכם: הדקיקות הייחודית של מחשבי 2 ב-1 מחייבת את היצרניות לוותר על מגוון השקעים המסורתיים לחיבור אביזרים חיצוניים. ב-XPS 13, דל מסתפקת בשתי כניסות USB-C, שמשמשות גם להטענה, ובחריץ לכרטיס זיכרון MicroSD. היא אמנם מצרפת מתאם קטן ל-USB רגיל, אבל לרוב המשתמשים זה לא יספיק, עם כל הכבוד לפתרונות האלחוטיים.
המחיר המומלץ: 7,985 שקל. יש דגמים עם מפרטים גבוהים או נמוכים יותר