על רקע ההודעה על שינוי מדיניות הפרטיות של וואטסאפ, החלה בשבוע האחרון נהירה של משתמשים לחלופות - ובראשן סיגנל וטלגרם. בין אם אתם משתמשי טלגרם ותיקים ובין אם הצטרפתם ממש לאחרונה - סביר להניח שגם אצלכם יש חגיגה של התראות על הצטרפותם של אנשי הקשר שלכם לאפליקציה המדוברת. החדשות הטובות הן שאתם לא לבד, והחדשות המצוינות הן שאפשר לבטל את ההתראות האלה. אפשר גם לעשות עוד הרבה מאוד דברים בטלגרם, שנחשבת לאפליקציית המסרים העמוסה ביותר בפיצ'רים מתקדמים. הנה כמה מהאפשרויות שמוצעות עבורכם בטלגרם, ושכדאי לפחות לדעת עליהן.
4 צפייה בגלריה
טלגרם
טלגרם
נוהרים לטלגרם
(צילום: Shutterstock)
לחובבי הפרטיות: צ'אט סודי בניגוד לסיגנל ולוואטסאפ, השיחות שלכם בטלגרם לא מוצפנות כברירת מחדל, אלא נשמרות בענן. זה יעיל במיוחד כשאתם נדרשים לעבור במהירות בין מכשירים או משתמשים בטלגרם ככלי עבודה, כשאתם צריכים להעביר ולקבל קבצים גדולים במיוחד, או כשהשיחות שלכם הן כאלה שמחייבות גיבוי. אבל מי שחוששים לפרטיות התוכן, משלל הסיבות, יכולים לפתוח צ'אט סודי.
4 צפייה בגלריה
טלגרם וסיגנל
טלגרם וסיגנל
חלופות לוואטסאפ. טלגרם וסיגנל
(צילום: Shutterstock)
הפיצ'ר של צ'אט סודי לא זמין בשימוש בגרסת הווב של טלגרם - אלא רק באפליקציה. כל שתצטרכו לעשות הוא לבחור את איש הקשר הרלוונטי > ללחוץ על שמו בראש המסך > תפריט שלוש הנקודות > ולבחור באפשרות של Secret Chat. מרגע שעשיתם את זה, הצד השני יקבל הזמנה מכם להצטרף לשיחה המוצפנת. לחיצה נוספת בתוך תיבת השיחה על שם הנמען, תאפשר לכם לבחור גם באפשרות של "הודעות שמשמידות את עצמן". כאן תוכלו להגדיר כל פרק זמן שתרצו - משנייה אחת ועד לשבוע שלם, שבו מרגע שהצד השני קורא את ההודעה - היא תימחק בצורה אוטומטית. שימו לב: ברשימת השיחות שלכם, צ'אטים סודיים מסומנים בסימן מנעול ובצבע ירוק, ואם יש לכם גם תיבת צ'אט רגיל עם אותו איש קשר, הן ימשיכו להתקיים זו לצד זו.
ענן משלכם: צ'אט עצמי צריכים שטח אחסון חינמי? צריכים להעביר קבצים ממכשיר אחד לשני בקלות ובמהירות? טלגרם מאפשרת את זה באמצעות פיצ'ר ה-Saved Messages. כדי למצוא אותו, פשוט הקלידו בחיפוש את שם המשתמש של עצמכם בטלגרם, ותגיעו לחלון ההודעות השמורות. כאן תקבלו למעשה שטח אחסון ללא הגבלה, להעברת קבצים, לשמירת הודעות חשובות ועוד. כדאי לזכור שמגבלת נפח הקבצים של טלגרם עומדת על 2GB, שזה המון - בטח בהשוואה לאפליקציות מסרים מתחרות. זה רק אומר שכל קובץ שתעבירו לא יכול לחרוג מהנפח הזה, אבל תוכלו לשלוח כמה שתרצו בנפרד. ההודעות שתעבירו כאן בעצם נגישות לכם מכל מכשיר שאליו אתם מחוברים בחשבון הטלגרם שלכם, ונשמרות בענן.
מאורגנים: ליצור תיקיות אחת הטענות הרווחות בקרב משתמשי טלגרם, דווקא בגלל ריבוי הפיצ'רים שהיא מציעה, היא העובדה שאפליקציית המסרים "מעמיסה" עליהם סוגים שונים של שיחות - אישיות, קבוצתיות, עדכוני ערוצים ועוד. התוצאה יכולה להיות מבלבלת במיוחד כשניגשים למסך השיחות הפתוחות בטלגרם, בייחוד עבור משתמשים חדשים. אבל האמת היא שאפשר לפתור את זה בקלות: טלגרם מאפשרת לכם ליצור תיקיות, ממש כמו במחשב, לפי נושאים מוגדרים מראש (למשל "הודעות שלא נקראו", "הודעות אישיות"), או לפי נושאים שאתם מגדירים בעצמכם - ושם השמיים הם הגבול.
4 צפייה בגלריה
תיקיות בטלגרם
תיקיות בטלגרם
תיקיות בטלגרם
כדי לארגן לעצמכם את שיחות הטלגרם לפי תיקיות, לחצו על תפריט ההגדרות באפליקציה > בחרו באופציה של תיקיות > הגדירו לעצמכם את שם התיקייה ובחרו אילו שיחות ישתייכו אליה. תוכלו למשל ליצור תיקייה של "עדכונים" ולהכניס אליה את כל ערוצי הטלגרם שמשמשים אתכם לצריכת תכנים בנושאים שונים, או ליצור תיקייה "משפחתית" ולשייך אליה את כל בני המשפחה שלכם.
ממוקמים: גלו מי קרוב אליכם טלגרם מאפשרת, אם אתם מעוניינים להרשות לה, לגשת להרשאות המיקום שלכם, לגלות ולהוסיף אנשי קשר שנמצאים קרוב אליכם. התכונה הזאת תחסוך לכם את הצורך להוסיף ידנית אנשי קשר, וגם תאפשר לכם לגלות קבוצות מקומיות, ליצור בעצמכם קבוצה חדשה ולהוסיף אליה את מי שבקרבתכם. איך עושים את זה? ניגשים לתפריט הראשי בטלגרם > בוחרים באפשרות של מצא אנשים קרובים (Find People Nearby), מאשרים גישה לנתוני המיקום של הטלפון ומוסיפים את מי שרוצים. בטלגרם תוכלו גם להשתמש בפיצ'ר של שיתוף מיקום באפליקציה - בדומה מאוד למה שכבר מתאפשר בוואטסאפ. בחלון השיחה לחצו על סימן האטב ובחרו באפשרות של מיקום. התכונה הזו מאפשרת לכם לעקוב אחר המיקום של הצד השני בזמן אמת, וגם לקבל התראות ברגע שאתם מתקרבים זה לזה לפי מרחק שתגדירו מראש, למשל - 50 מטר.
למפטפטים: צ'אט קולי טלגרם מאפשרת יצירת צ'אט קולי קבוצתי כמו שעוד לא הכרתם. אם אתם מנהלים קבוצה בטלגרם, תוכלו להפעיל את פיצ'ר הצ'אט הקולי בלחיצה על תפריט שלוש נקודות > התחל צ'אט קולי. בניגוד לשיחות קוליות שאנחנו מכירים מאפליקציות מתחרות, כאן כשהפונקציה מופעלת תוכלו להמשיך לעשות הכול בתוך האפליקציה, כשיש "שכבה" חיה נוספת של שיחה שמתרחשת בחלון השיחה. תוכלו להצטרף ולעזוב כרצונכם את השיחה, ותקבלו חיווי בכל פעם שמישהו מדבר. משתמשי אנדרואיד יוכלו ליהנות גם מווידג'ט ייעודי שיאפשר לכם להמשיך להאזין במקביל לביצוע כל פעולה אחרת, להשתיק את השיחה המתקיימת וללחוץ לשיחת הודעה קולית בכפתור ייעודי. הפיצ'ר הזה יכול להכיל כמה אלפי משתמשים בו-זמנית, תלוי בגודל הקבוצה שלכם. בטלגרם רואים את הפיצ'ר הזה כמעין "חלל שיתופי" וירטואלי, שבו אפשר לנהל תקשורת חופשית וספונטנית יותר.
צלילי המוזיקה: צרו רשימות השמעה בעדכון האחרון של טלגרם נוספה תכונת רשימות ההשמעה לאפליקציה. זה אומר שמעכשיו, בכל פעם שתרצו להעביר יחד כמה קבצים מוזיקליים, הם יופיעו יחד בבלון שיחה אחד, וייצרו מעין רשימת השמעה מאורגנת. זה עובד כמו בשליחת כמה תמונות יחד, שיוצרת באופן אוטומטי מעין אלבום תמונות בתוך חלון השיחה. תוכלו לשלוח רשימת השמעה יומית לחברי הקבוצה שלכם, שיוכלו לבחור לנגן כל אחד מהקבצים לפי הסדר או כל שיר בנפרד. זה מקל גם על האפשרות להעביר את הרשימה כולה לשיחה אחרת, או להגיב עליה בתוך חלון השיחה.
4 צפייה בגלריה
היו פה קודם. מחיקת הודעות בטלגרם
היו פה קודם. מחיקת הודעות בטלגרם
היו פה קודם. מחיקת הודעות בטלגרם

ועוד קטנות שחובה להכיר

הודעות מתוזמנות: נכנסים לחלון השיחה ומקלידים את ההודעה הרלוונטית. לחיצה ארוכה על מקש השליחה תפתח תפריט עם שתי אפשרויות. בחרו בתזמון ההודעה, והגדירו את התאריך והשעה.
הודעות מושתקות: לפעמים אנחנו רוצים לשלוח הודעה, אבל אין בה שום דבר דחוף לצד השני. אפשר להתחשב ולהגדיר שליחת הודעה מושתקת. מקלידים את הטקסט הרלוונטי ולוחצים לחיצה ארוכה על מקש השליחה. בתפריט בוחרים ב"שלח ללא צליל" - וההודעה תגיע ליעדה, רק בלי כל הרעש.
נראו לאחרונה: בטלגרם אפשר להגדיר מי חשוף למידע הרגיש על מתי נראיתם לאחרונה - עד רמת איש הקשר. נכנסים לתפריט הכללי, ומשם להגדרות. גוללים ל"פרטיות ואבטחה", ובוחרים מי יכול לראות. אחרי שבחרתם בין "כולם", "רק אנשי קשר" או "אף אחד", תוכלו לבצע החרגות ולסמן אנשי קשר ספציפיים.
סקרים: גם כאן מדובר בפיצ'ר פופולרי למדי, שלא תלוי בגודל הקבוצה, ושמכיל בתוכו הרבה אפשרויות נחמדות. נכנסים לחלון השיחה של הקבוצה, ובוחרים בצירוף קובץ. משם ניגשים ל"משאל", ומתחילים לבנות אותו. אפשר להגדיר שהוא יהיה אנונימי - וכך חברי הקבוצה יוכלו להשיב לו בלי זיהוי, אפשר להגדיר מענה של יותר מתשובה אחת, ואפשר גם לעבור למצב "קוויז" וליצור חידון עם תשובה נכונה.
התראות על הצטרפות לאפליקציה: הפיצ'ר שמחרפן את כולנו בשבוע האחרון ניתן לביטול. אם לא דחוף לכם לקבל התראה על כל איש קשר חדש שמגלה את טלגרם, גשו לתפריט ההגדרות של האפליקציה > התראות וצלילים > אירועים > ובטלו את האפשרות לקבלת התראה לגבי הצטרפות של אנשי קשר חדשים.