אם נמאס לכם מהטוסטר, מהמיקסר, מהבלנדר, כל המכשירים החשמליים הישנים האלה, אז בואו תכירו קצת טכנולוגיה חדשה במטבח. מאז הכתבה הקודמת בענייני הייטק במטבח גילינו שזה לא היה אלא קצה הקרחון. כמו בכל תחום כנראה, הטכנולוגיה היא חלק מדופק החיים של המטבח. בעוד המכשירים לסקירה מצטברים אצלנו, השאלה העיקרית היתה אם הטעם טוב לפחות כמו הטכנולוגיה.

מדיח כלים Bosch Home Connect

חברת בוש מעבירה את מכשירי החשמל הלבנים אל העידן הדיגיטלי, עם סדרת Home Connect שמקיפה מכונות כביסה ומייבשי כביסה, כיריים וקולטי אדים וגם מדיחי כלים. מדובר בסדרה של מכשירים עם בקרה דיגיטלית שמתחברים לרשת האינטרנט הביתית ודרכה אלינו באמצעות האפליקציה. יש כאן התחלה של חדשנות מעניינת, שתוביל ליכולות שילוב בבית החכם, למכשירים שמעבירים מידע זה לזה, ניהול מתכונים אוטומטי ובטח עוד כמה רעיונות שעוד לא חשבו עליהם.
10 צפייה בגלריה
טכנולוגיה במטבח
טכנולוגיה במטבח
לשוחח עם המדיח באמצעות האפליקציה
(צילום: Bosch)
המדיח שהתמקם אצלנו במטבח היה מסדרה 4, סדרת הביניים של בוש. כמשתמשים ותיקים של מדיחי כלים לסוגיהם חשבנו שאין כבר שום דבר לחדש, אבל היו כמה הפתעות. למשל שתהליך ההדחה יכול להיות שקט ולא רועש או שאפשר להנדס את המדיח, כך שיכיל שלוש מגירות (העליונה לסכו"ם וכלים דקים) וישחרר קצת יותר מקום לסירים. השימוש בלוח הפיקוד הדיגיטלי כמובן נוח במיוחד ומציע פונקציות שונות ומשונות.
10 צפייה בגלריה
טכנולוגיה במטבח
טכנולוגיה במטבח
המדיח מתחבר לרשת הביתית
(ynet)
את החידוש של הסדרה אפשר לאתר בחלקו הימני של לוח הפיקוד: נורית התחברות לרשת, שמעידה על תקשורת אינטרנט שבאמצעותה המדיח מעדכן אותנו באופן רצוף על פעולתו (למשל קבלת דיווח מהמדיח שנוזל ההברקה עומד להיגמר) וגם מאפשר לשלוט בו מרחוק (למשל תחליש את הרעש, הילדים צריכים להירדם). זה אולי נראה פינוק מיותר, אבל אחרי שמתרגלים לזה, קשה לחזור למדיח הישן. כמו במרבית החידושים הטכנולוגיים.
האפליקציה מאפשרת להפעיל את המדיח מכל מקום ובכל זמן, למשל להפעיל את תוכנית ההדחה המועדפת שקבענו או את EasyStart, תוכנית ההדחה שמתאימה את העבודה לכלים שכרגע במדיח. המדיח מעדכן באמצעותה על פעולת המכשיר, כשיש תקלות ואפילו כשטבליות ההדחה בבית עומדות לאזול והיא גם מציעה טיפים לניקוי ותחזוקה. בחברת BSH, יבואנית המותגים בוש וסימנס וקונסטרוקטה, החליטו שהקהל הישראלי, שידוע כמאמץ טכנולוגיות מושבע, כבר בשל לטכנולוגיה החדשה במטבח, וזה כנראה נכון.

מכונת מרקים פיליפס HR2204/80

למכשיר הזה אין שם מדויק שמתאר אותו (בפיליפס קוראים לו פשוט Soup Maker) אבל הוא משלב מכונה שמבשלת מרקים עם בלנדר שמרסק אותם, והכל בתוך מבנה מזכיר קומקום חשמלי. ואחרי כל זה, מדובר באחד המכשירים המוצלחים שבדקנו במטבח, מכשיר שתורם יכולת בישול מסוג חדש: ממלאים אותו במרכיבים לפי חוברת המתכונים המצורפת, מפעילים למשך 18 דקות בלבד, והתוצאה היא מרק טעים ביותר, חלק וסמיך, ברמה של מסעדה, ובמינימום של מאמץ.
10 צפייה בגלריה
טכנולוגיה במטבח
טכנולוגיה במטבח
מרק עגבניות בדרך
(צילום: ynet)
לוח הפיקוד של מכונת המרקים ממוקם על המכסה והוא פשוט ביותר: בוחרים אחת מחמש תוכניות ומפעילים. יש כאן תוכנית שמבשלת ומרסקת בו זמנית, יש תוכנית שמבשלת ללא ריסוק מרקים עם חתיכות ירק, ויש גם תוכניות לבישול מרקים קרים, קינוחים שונים, שייקים ומשקאות פרי למיניהם. אפשרות נוספת היא להפעיל את המכשיר פשוט כדי לרסק את המרכיבים, ללא בישול כלל.
10 צפייה בגלריה
טכנולוגיה במטבח
טכנולוגיה במטבח
שש תוכניות, ממרקים ועד שייקים
(צילום: ynet)
אם היה משהו שהצטערנו עליו, זה שהמיכל הוא בגודל 1.2 ליטר, מה שאומר שהמרק נגמר מהר מדי. היבואנית אלקטרה צירפה למכשיר את חוברת המתכונים המקורית שלו, שמעוצבת היטב ממש כמו ספר בישול משובח, רק שהשפות בחוברת הן צרפתית, איטלקית והולנדית – קצת פחות נפוצות בישראל.
המחיר: 695 שקל.

סיר לחץ חשמלי DAVO MULTI VARKA PREMIUM 1900

הסיר החשמלי של Davo מיוצר בקוריאה, והוא משתייך לאסכולת מכשירי המולטי-קוקר שהפכו טרנדיים באחרונה: שילוב של טכניקות בישול, טיגון ואידוי שונות כשהמערכת הדיגיטלית מפקחת על זמני השימוש ודרך החימום. במקרה הזה נוספת גם יכולת הבישול תחת לחץ, שמוסיפה עוד שורה של תבשילים שניתן להכין איתו: תבשילי בשר ודגים, קטניות ואורז, ראגו בשר, דייסה, מרקים, בישול איטי, אפילו אפיית עוגות.
10 צפייה בגלריה
טכנולוגיה במטבח
טכנולוגיה במטבח
סיר הלחץ מדבר בעברית צחה
(צילום: ynet)
בתוך המכשיר ממוקם סיר של ממש, בעל דפנות עבות עם שכבות אלומיניום ופלדת אל-חלד וארבע שכבות ציפוי פנימי. הסיר שניתן לשליפה בתום הבישול לצורך הגשה, ואחר כך לצורך ניקוי. חלקים נוספים מהמכשיר מתפרקים כדי שניתן יהיה לנקותם ויש לו גם תוכנית ניקוי עצמי בקיטור. גוף החימום של הסיר פועל בשיטת האינדוקציה, מה שאומר תחילת חימום מהירה וגם הפסקה מהירה ותורם להיענות מהירה של המכשיר לתוכנית הבישול. יש לו חיישני טמפרטורה ולחץ ו-16 מנגנוני ביטחון למניעת תאונות לחץ.
10 צפייה בגלריה
טכנולוגיה במטבח
טכנולוגיה במטבח
50 דקות והחמין מוכן
(צילום: ynet)
חווית השימוש במכשיר היתה מהנה, אפילו משעשעת כשחושבים על העובדה שהוא מקריא את התוכניות שלו בקול רם ובעברית צחה. על פי ספר המתכונים המצורף בישלנו לא פחות מחמין בשרי בסיר לחץ. אחרי 50 דקות היה לנו חמין מרנין למראה וטעים ביותר. אפשר כמובן להכין תבשילי בשר וחמין בתוכנית הבישול האיטי ולקבל תוצאה יותר נימוחה וקלאסית. היבואנית, חברת OIG, מצרפת חוברת הדרכה גדולה ובהירה, עניין ראוי לציון לנוכח החוברות הזעירות שרבים מהיבואנים מסתפקים בהם.
המחיר: 2,990 שקל

טוסטר אובן עם טיגון אוויר HOTPOINT

אולי קוראים לזה טוסטר אובן, אבל מדובר בתנור אפייה וקלייה לכל דבר ועניין, רק קטן. התכונה המיוחדת שלו היא היכולת לאפות באמצעות טיגון באוויר חם (air fry), תכונה שאנחנו מכירים דרך כלל בסירים חשמליים. במקרה הזה התכונה הזו התגלתה כפתרון מצוין לטיגון ללא שמן, כשמגש רשת מיוחד משמש לפרישת פלחי תפוח האדמה לרוחב התנור.
10 צפייה בגלריה
טכנולוגיה במטבח
טכנולוגיה במטבח
טוסטר אובן עם יכולות של תנור
(צילום: HotPoint)
התנור הזה תופס נפח לא קטן על השיש, אבל יש לו נפח פנימי של 25 ליטרים, מה שמאפשר להעביר משימות אפייה וקלייה רבות מהתנור הגדול והאיטי אליו. עם הספק של 1,800 וואט, ששה גופי חימום ומאוורר פנימי, התנור מתחיל לחמם מייד עם הפעלתו. התוכניות כוללות אפיית פיצה, אפיית עוגיות, קלייה, חימום, ועוד. ניתן גם להפעיל אותו בטמפרטורה נמוכה ולייבש את המזון, אבל יש צורך לחזור ולהאריך את קוצב הזמן שלו שמגיע עד שעה בלבד.
10 צפייה בגלריה
טכנולוגיה במטבח
טכנולוגיה במטבח
צ'יפס בטיגון אוויר
(צילום: ynet)
היבואנית, חברת הנקודה החמה, עוסקת בייבוא מכשירים למטבחים מקצועיים ופה מדובר בכיוון חדש מבחינתה של שיווק מוצרים לשוק הביתי הרחב, תחת שם המותג Hotpoint . הערה, שנכונה גם למכשיר הזה וגם למכשירים אחרים מסוגים חדשים: נראה שהמכשירים מסוגלים להכין סוגי תבשילים רבים, שאינם מתוארים בחוברת ההוראות. קצת השקעה בחוברת מתכונים של ממש תשפר מאוד את חוויית השימוש במכשיר.
המחיר: 990 שקל

מייבש מזון NOVO

ייבוש מזון הוא טרנד חדש במטבח המודרני. בדרך כלל מזונות מיובשים מגיעים ממקומות בהם פורשים אותם תחת אור השמש הקופח למשך ימים ארוכים. מכשיר ה-NOVO נועד לתת את אותה חוויה בתוך כמה שעות של עבודה.
10 צפייה בגלריה
טכנולוגיה במטבח
טכנולוגיה במטבח
חמישה מגשים של פירות וירקות
(צילום: ynet)
המכשיר מורכב מחמישה מגשים שנערמים זה על גבי זה, כשמחתם ממוקם גוף המכשיר עם מפוח אוויר חם, ומעליהם מכסה. האוויר החם מחלחל לכל אורך המגשים ומייבש את כל נתחי המזון לפי הטמפרטורה (בין 40 מעלות ל-70 מעלות) והמשך ייבוש (משעה ועד יותר מיממה) שנקבעים מראש.
בעיקרון אפשר לייבש במכשיר כמעט הכל, פירות מכל הסוגים, ירקות טריים ומבושלים, עשבי תיבול, בשר ודגים. אנחנו הסתפקנו בפירות והירקות. ניסינו סוגים רבים שלהם והתוצאות היו מעניינות: אותם מוצרים שאנחנו מכירים מהחנויות, מתייבשים היטב במכשיר, למשל עגבניות ותפוחי עץ. פירות וירקות אחרים נתנו תוצאות פחות טובות: הבננה נותרה רכה הרבה מאוד זמן, האפרסמון התייבש בצורה מוזרה ועל מה קרה למלפפון מוטב שלא נרחיב.
10 צפייה בגלריה
טכנולוגיה במטבח
טכנולוגיה במטבח
התוצאה: בדרך למוזלי
(צילום: ynet)
ואחרי כל הזה התוצאה היתה טעימה ביותר, והמוזלי שהכנו עם פתיתי שיבולת שועל ופירות מיובשים היה מהמוצלחים שאכלנו. ייבוש מזון הוא דרך טובה, אפילו בריאה, לשמר ולצרוך מזון ונראה שגם כאן, עם הניסיון ועם חוברת הדרכה טובה, אפשר להגיע להישגים קולינריים.
המחיר: 399 שקל