טוב, אז אפשר לצאת החוצה מהבית. אבל אז אתה מגלה שאין כל-כך הרבה מה לעשות שם. אחרי סיבוב בסופר ואכילת פלאפל בטייק אוויי, אתה חוזר הביתה, לנטפליקס הסחוט ולפלייסטיישן המותש. אז בדיוק כדי למלא את החללים בזמן הפנוי, שעדיין יש לנו למכביר, הנה כמה חפיצים אלקטרוניים שיחזירו לכם את הזיק לעיניים.

קודם כל תרגעו

בימים שהקורונה עדיין אורבת בכל פינה, מתגייסת חברת גוגל כדי לעודד אותנו לשטוף ידיים כמו שצריך, פעולה שהוכיחה את עצמה כדרך אפקטיבית להפחית משמעותית את כמות החיידקים ואולי גם הנגיפים מכפות הידיים. גוגל פיתחה אפליקציה אשר מדריכה אותנו בשטיפת הידיים. האפליקציה מגיעה כחלק מעדכון 5.4.0 של המערכת ההפעלה WearOS לשעונים.
5 צפייה בגלריה
מטען אלחוטי Air Omni
מטען אלחוטי Air Omni
מטען אלחוטי Air Omni
(צילום: יח"צ)
בדקנו אותה עם שעון סונטו (Suunto 7), הראשון של היצרנית עם מערכת הפעלה WearOS. קיבלנו התרעה בשעון שהגיע הזמן לשטוף ידיים עם קיצור דרך לאפליקציה לשטיפת ידיים. מדובר באפליקציית שעון עצר פשוטה, שמעניקה לנו שלוש שניות להתכונן ואז מתחילה למדוד את 40 השניות הנדרשות לשטיפת הידיים, תוך שהיא מזכירה לנו להשתמש בסבון. עם ידיים נקיות וריחניות האפליקציה מכוונת את עצמה לתזכורת כעבור שלוש שעות. זה לא שאי אפשר לעשות את זה בלעדיה, אבל האפליקציה יכולה לעזור לנו להתמודד עם הנטייה הטבעית לחפף.
עוד אפליקציה של WearOS שמסייעת בימים של מתח נפשי היא Fit Breath - אפליקציה שמזכירה לנו איך נושמים. באמצעות גרפיקה נחמדה של ענן מבעבע עגול, האפליקציה מעניקה לנו מחזור של שתי דקות של נשימות עמוקות בקצב איטי ורגוע, בליווי טקסט מרגיע ומנחה ורטטים עדינים שמסמנים את תחילת כל שאיפה ונשיפה. בסיום המחזור מוצגים נתוני הפעילות בגרף מקצועי: כמה שאיפות עשית, מה היה קצב הלב שלך. אחרי זה, אפשר לעטות את המסכה ולחזור להתמודדות מול הקורונה.
5 צפייה בגלריה
אפליקציות בשעון סונטו 7
אפליקציות בשעון סונטו 7
האפליקציה של גוגל שמזכירה לך לשטוף ידיים
(צילום: ynet)
זו ההזדמנות להכיר את שעון סונטו 7 שמגלם ניסיון, מוצלח למדי, לחבר את טכנולוגיית שעוני הספורט המקצועיים של סונטו לציבורים רחבים יותר על ידי שילוב מערכת ההפעלה Wear OS של גוגל. סונטו 7, שהוכרז בתערוכת CES 2020, האחרונה שהתקיימה לפני שהעולם נסגר עקב קורונה, הוא שעון גדול וגברי, לא מפונפן כמו אפל ווטש 5 או גלקסי אקטיב 2 של סמסונג. יש לו מסך תצוגה AMOLED בהיר וחד בגודל 1.39 אינץ' והרבה מאוד תכונות, חלקן של גוגל וחלקן מקוריות של סונטו. זה נכון, שכשאתה מחבר שני עולמות אתה צריך להתפשר פה ושם, ולכן סונטו 7 לא מכיל את כל סט תכונות הספורט של שעוני סונטו המקצועיים וגם לא את כל הפינוקים של שעון WearOS. ההפעלה שלו קצת מסורבלת והסוללה תסחוב יום שלם במקרה הטוב, אבל חוויית השימוש בהחלט מהנה, במיוחד בימי קורונה כשיש זמן להתעמק בה. המחיר: 2,000 שקל.

חדר כושר נייד

הנה עוד גאדג'ט בסדרת "איך לא חשבו על זה עד היום". מכשיר בגודל כף היד, שעושה דבר אחד בלבד: מודד את הלחץ שמופעל עליו. זה לא נראה הרבה, אבל למעשה זה פותח פתח לשורה ארוכה של תרגילי ספורט ופיתות כוח שרירים שניתן לבצע אותם ללא משקולות, ללא קפיצים וללא חדר כושר. למעשה, בכל מקום, גם בבית בבידוד.
האקטיב 5 מתחבר לאפליקציה ייעודית בעברית, אשר מדריכה את המשתמש כיצד לעבוד על שרירי הכתפיים, החזה, הדו-ראשי, התלת-ראשי, שרירי הבטן, הגב והשוק הקדמי והאחורי. מדובר באימון מסוג המכונה איזומטרי, שבו שרירי הגוף מופעלים כנגד משטח יציב או זה כנגד זה. בכל תרגול אוחזים את המכשיר בזווית אחרת, מצמידים לרצפה או לקיר או לאיבר הרלוונטי ומפעילים כוח – לפעמים בישיבה, לפעמים בכריעה, או על מזרן ספורט. האפליקציה גם מציעה אימונים שלמים, שמורכבים מסטים של תרגולים לפלג גוף עיון או תחתון, יוגה או פילאטיס, תרגילים מול הטלוויזיה ועוד רבים.
5 צפייה בגלריה
מכשיר כושר Active5
מכשיר כושר Active5
תלחצו עליו, תכנסו לכושר. Active5
(צילום: יח"צ)
נכון, אפשר לעשות את כל התרגילים האלה גם בלי המכשיר, אבל הוא מסייע מאוד במוטיבציה לעשות את התרגילים באמצעות מדידת עוצמת הכוח שאנחנו מפעילים בכל שלב (לא לחפף), והמעקב אחר ההתקדמות לאורך תקופה, הכל באמצעות האפליקציה. מדי פעם הוא גם מציע משחק קטן על מסך הסמארטפון, שמבוסס על הפעלה באמצעות לחיצה על האקטיב 5. תתפלאו כמה אנרגיה אפשר להוציא במשחק כזה.
לפי היצרן, המכשיר מסוגל למדוד מעל 90 ק"ג של כוח שריר שיכול לסייע לחיזוק השריר ב-30% תוך 6 שבועות. האפליקציה מכילה מעל 100 אימונים מסוגים שונים, לגילים שונים ולרמות כושר שונות. המכשיר מופעל באמצעות סוללה רגילה ואינו דורש טעינה. ניתן להשיג באתר iDigital. המחיר: 649 שקל.

לטעון כל מה שזז

ראינו את משטח ההטענה Air Omni לראשונה בתערוכת CES בלאס וגאס בינואר השנה, והוא משך תשומת לב בזכות היכולת לטעון עד שישה מכשירים שונים פשוט באמצעות הנחתם על המשטח. היכולת הזו מתאימה לאנשים מעודכנים במיוחד, שמחזיקים סביבם גם סמארטפון, גם טאבלט, גם שעון חכם, גם אוזניות, גם קונסולת סוויץ’. יש נקודות הטענה מסומנות על המשטח, יש משטח טעינה שמתרומם אנכית כדי לטעון שעון, ויש גם שקעי USB ו-Lightning למכשירי אנדרואיד ואפל. יש שם אפילו מגירה קטנה ומסקרנת שהתבררה כמגירה תמימה בלבד – לאחסון כרטיס זיכרון או טבעת יהלום אם היא מפריעה כרגע על האצבע.
5 צפייה בגלריה
מטען אלחוטי Air Omni
מטען אלחוטי Air Omni
הטענה של עד שישה מכשירים. Air Omni
(צילום: יח"צ)
אנה, מנהלת השיווק, התלהבה מאוד מהאפשרות שהמכשיר ייחשף לקהל ישראלי והבטיחה לשלוח מוצר לסקירה, אלא שתלאות ימי הקורונה כנראה עיכבו אותו בדרכו, אז בינתיים המידע כאן מבוסס על הצצה ראשונה בתערוכה.
חברת פיטקה (Pitaka) היא יצרנית הונג-קונגית של אביזרים מגניבים לציוד אלקטרוני אבל עם ה-Air Omni הם נכנסים למגרש המשחקים של הגדולים כמו בלקין או נומאד. כדי לעשות את זה הם שיפרו את יכולות התמיכה של המוצר בעד שש הטענות בו זמנית (אצל המתחרים זה פחות) וגם קבעו מחיר תחרותי בהחלט (119 דולר). כרגע המוצר מוצג בקיקסטארטר עוד כמה ימים, עם ביקושי יתר של 760%.

להוציא את האגרסיות

לא בטוח שאפשר להגדיר את זה כגאדג'ט, אבל ה-Combat Simulator הוא אלקטרוני ויפעיל אתכם עד כלות הנשימה ובלי לצאת מהבית. הסטארט-אפ הישראלי לודוס אליאנס (Ludus Alliance) פיתח את הטכנולוגיה, שמטרתה אימון באומנויות לחימה. מדובר מאביזר המכונה חובטן שמשמש כקונסולת פעילות, בתוספת צמיד חכם ואפליקציה ייעודית, שבאמצעותם אפשר לתרגל אומנויות לחימה כמו קיק בוקסינג, טאקוונדו, איגרוף, גו'דו.
בצל התפרצות הקורונה, גם עולם הספורט חווה טלטלה קשה, וספורטאים בכל הענפים עצרו את פעילותם. מאמני כושר ומדריכי ספורט החלו להעביר שיעורים והדרכות מקוונות באמצעות זום או כל פלטפורמה אחרת, והטכנולוגיה החדשה מאפשרת אימון אישי או קיום תחרויות ספורט אקטיבי מקצועיות בתנאי סגר וריחוק חברתי.
5 צפייה בגלריה
חובטן Ludus Alliance
חובטן Ludus Alliance
חובטן וצמידים חכמים. Combat Simulator
(צילום: יח"צ)
המערכת משתמשת בצמיד מזהה אישי לכל אתלט. לפני תחילת האימון עם החובטן, האתלט מקרב את הצמיד לחובטן לצורך זיהוי. לאחר הזיהוי, האתלט יכול לעבוד על טכניקות שונות, כאשר מי שמפעיל את החובטן החכם הוא אוחז החובטן. בסוף התרגול אוחז החובטן מנתק את הצמיד וממתין לצמיד חדש עם אתלט חדש. כל המידע נאגר בחובטן ונשלח לבסיס הנתונים על-ידי שימוש באפליקציית המאמן. מרגע זה גם המאמן וגם האתלט יכולים לצפות בנתוני האימון באפליקציות האישיות שלהם.
הקונסולה מודדת את היכולות האתלטיות והקוגניטיביות של כל ספורטאי, זאת על-פי פרמטרים שונים כגון: מהירות תגובה, קבלת החלטות נכונה, עוצמה, גובה וסיבולת בטכניקות קרב שונות, ומיועדת למועדוני ספורט ולמשתמשים יחידים. בנוסף, מאפשרת הקונסולה אפליקציית המאמן המאפשרת עבודה עם מאמן מרחוק, שמקבל בזמן אמת את כל הנתונים על המתאמן. כמו כן, אפשר למדוד את היכולות האתלטיות והקוגניטיביות של כל מתאמן.
הטכנולוגיה פותחה בסיוע אנשי ספורט ואומנויות לחימה וידע בתחומי פסיכולוגיה ונוירולוגיה. לדברי החברה מדובר באקו-סיסטם מבוסס טכנולוגיה המאפשר יצירת תכני וידאו בצורה עצמאית ושיתופם למשתמשים אחרים בפלטפורמה.