ההכרזה של קונצרן פרוקטר אנד גמבל (P&G) האמריקאי על הקמת חטיבת ג'ילט-לאבס (GilletteLabs) עוררה ציפיות גבוהות בקרב שוחרי הטכנולוגיה, שקיוו לראות שורה של מוצרים עתירי טכנולוגיה מתקדמת, בינה מלאכותית בחדר האמבטיה, גאדג'טים בשירותים. ההשקה של המוצר הראשון אפילו חיזקה את הציפיות, כשג'ילט-לאבס העלתה למכירה מוקדמת באתר מימון ההמונים Indiegogo את ה-Heated Razor, מכשיר הגילוח בעל הסכין המחוממת. 1,470 יחידות אב-טיפוס נמכרו בתוך ימים ספורים.
מדובר בפטנט רשום של החברה, המצאה של מתיו הודג'סון ממרכז החדשנות של ג'ילט בבריטניה: פס החימום הדק מקדים את חמשת הלהבים, מחמם את העור ומרכך את הזיפים. בלחיצת כפתור ניתן לבחור בין שתי טמפרטורות חימום. הטבעת בראש ידית הסגסוגת אלומיניום-ואבץ מאפשרת לראש הגילוח לנוע ולהתאים עצמו לקימורי הפנים. הידית מתחברת מגנטית לבסיס הטעינה וסוללת הליתיום-יון מספקת כששה גילוחים בין טעינה לטעינה.

3 צפייה בגלריה
ג'ילט מכשיר גילוח מחומם
ג'ילט מכשיר גילוח מחומם
הטבעת בראש המכשיר עוקבת אחר הקימורים
(צילום: ynet)

עכשיו יוצאת ג'ילט עם המוצר לשוק הרחב, ופה באה התפכחות מסוימת: מכשיר הגילוח המחומם הוא המוצר הראשון, אבל גם היחיד בינתיים, והטכנולוגיה המתקדמת שטמונה בו מסתכמת בגוף חימום ובמטען אלחוטי. אפילו אפליקציה לא צירפו למוצר, שזה כידוע מה שמזכה הרבה מוצרי לואו-טק לתואר "חדשניים".
חייבים להודות שג'ילט עשתה עבודה נאה עם המוצר הזה: מדובר במכשיר גילוח מעוצב היטב, עם תחושה יוקרתית, כבדה במידה נכונה, בכף היד, שנראה מגניב בשלב הטעינה המגנטית, זורח באור כתום. ובאשר לפעולת הגילוח, שהיא כזכור המטרה העיקרית של המוצר, אומר (עם גילוי נאות שהכתבה אינה ממומנת ושמדובר בחוות דעתי האישית): זה הגילוח הטוב ביותר שהתנסיתי בו לאחרונה. חד וחלק.
3 צפייה בגלריה
ג'ילט מכשיר גילוח מחומם
ג'ילט מכשיר גילוח מחומם
תחושה יוקרתית בכף היד
(צילום: ynet)

ואחרי כל זה, כדאי לומר כמה מילים על הרקע לצאתו של המוצר לשוק. ג'ילט הקימה את ג'ילט-לאבס ב-2018 מתוך מגמה שיווקית חדשה, של פניה לפלח השוק העליון ובעל האמצעים ול-early adaptors, הראשונים לאמץ טכנולוגיות חדשות. אבל ג'ילט לא התחייבה בשום שלב לפתח טכנולוגיה ממש מתקדמת, אלא כהגדרתה "מוצרים מעוצבים בהשראת טכנולוגיה". ג'ילט-לאבס היא בינתיים רק עוד מותג של P&G, לא מעבדת חדשנות.
3 צפייה בגלריה
מכשיר גילוח מתחמם ג'ילט
מכשיר גילוח מתחמם ג'ילט
Heated Razor. עשו עבודה נאה
(צילום: יח"צ)
דונאטו דיאז-גואררו, מנהל מותג ג'ילט-לאבס העולמי, הסביר: "גברים רוצים לשפר את חוויית סגנון החיים שלהם, וג'ילט-לאבס ממציאה מחדש ומשפרת את החוויה". הוא ציין כי מטרת העלאת המוצר למכירה באינדיגוגו היתה לנסות את השוק ולהפיק מידע שימושי על המוצר. בשלב ראשון המכשיר נמכר ב-109 דולר, מייד לאחר מכן המחיר הועלה ל-149 דולר וההיענות הנלהבת הביאה את החברה להוציא אותו לשוק בסופו של דבר במחיר 200 דולר, ונראה שגם המחיר הזה לא מרתיע את קהל היעד.
ישראל זכתה להיות בין חמש המדינות הראשונות שבהן המוצר נמכר. הסיבה לכך היא אולי, שרבים מרוכשי המוצר באינדיגוגו היו ישראלים. ואולי בגלל תדמית אומת הסטארט-אפ של ישראל, שתפס חזק בעולם. המכשיר נמכר ברשת סופר פארם במחיר של 700 שקל, יקר להחריד אבל לא יותר יקר ממחירו בארה"ב. כנראה שאם יש לכם שעון של גרמין ב-3,000 שקל ושואב אלחוטי של דייסון ב-4,000 שקל, המחיר של מכשיר הגילוח הזה לא ירתיע אתכם.
יכול להיות שההחלטה של ג'ילט ללכת על השוק הגבוה נועדה להתמודד עם אובדן נתח שוק משמעותי מול חברות מתחרות בשוק הנמוך, חברות כמו Dollar Shave Club או Harry’s, שמוכרות סכיני גילוח בדולרים בודדים. יכול להיות שההחלטה היא חילק ממגמת ה"פרימיומיזציה" המאפיינת מותגים רבים בשוק כיום, כמו למשל נסטלה, שהוציאה עכשיו לשוק שוקולד קיטקט פרימיום במחיר של כ-60 שקל לשמונה אצבעות, או סדרת משקאות הפרימיום היקרים שהוציאה שוופס.
בהחלט יתכן שג'ילט המציאה פלח שוק חדש. הציבור מגיב בהתלהבות. לקראת תערוכת CES 2019, שתתקיים בתחילת ינואר בלאס וגאס, זכה המוצר בפרס בחירת הקהל. מגזין טיים כלל אותו ברשימת 100 המוצרים החדשניים של 2019. עכשיו צריך לקוות, שג'ילט לא תסתפק במכשיר הנוכחי ותוציא מוצרים נוספים בעקבותיו.
בחברה אומרים שהלקוחות שקנו את המכשיר סיפקו משוב לחברה. החשוב שבהם היה כנראה התובנה, שגברים רבים מעוניינים בחוויה משופרת גם במחירי פרימיום. והתובנה הזו עשויה להביא את ג'ילט-לאבס להצדיק את שמה ולפתח מוצרים חדשניים באמת.