יש בחנויות כמה וכמה סטרימרים, שיעשו בדיוק את העבודה שעושה ה-Apple TV 4K החדש, או כמעט בדיוק, ובחצי מהמחיר. אבל יש גם כמה וכמה סמארטפונים שעושים בדיוק את העבודה שעושה אייפון 12, או כמעט בדיוק, בחצי מחיר. ובכל זאת בבייס של אפל לא ימירו שום מכשיר של אפל במתחרה מהמחנה האחר. כי את זה אי אפשר לקחת מאפל: היא לא מוכרת טכנולוגיה, היא מוכרת חוויית שימוש, וזו כנראה מצדיקה את הפרש המחיר.
חוויית השימוש ליוותה אותנו גם בבדיקת האפל TV החדש, שקיבלנו מהיבואן הרשמי איידיגיטל: איכות צפייה גבוהה, מהטובות שאפשר לקבל כיום, ארוזה במוצר מעוצב, מהודק, שהתפעול שלו מתכתב עם תפעול האייפון, האייפד או המק. במכשירים אחרים אתה קונה חומרה ואחר כך צריך לחפש ולהתאים לה תוכנה ותוכן. במכשירים של אפל הכל כלול. אם אתם משתייכים לקהילת בעלי האייפון, הזהות שלכם תתמזג לתוך האפל TV ואתם תחושו סימביוזה מלאה עם כל התכנים. אבל גם אם אתם בעלי אנדרואיד, כל תכונות המכשיר פתוחות בפניכם.
5 צפייה בגלריה
אפל TV 4K דור ששי
אפל TV 4K דור ששי
אפל TV 4K. פלטפורמה לשנים קדימה
(צילום: ynet)
ואחרי כל זה, יש כמה תמיהות. כמעט ארבע שנים חלפו מאז שיצא הדגם הקודם של האפל TV, והזמן כאילו קפא על עומדו. המראה החיצוני של האפל TV לא השתנה ומרבית התכונות שלו, שהיו חזקות מלכתחילה, השתנו אך מעט. אז בשביל מה להוציא דגם חדש? השערה אחת: מדובר בפלטפורמה חזקה, שתוכל לעמוד בדרישות הטכנולוגיות שנים קדימה. השערה שנייה, בלתי מבוססת בעליל: כי יהיה מי שיקנה.
רק כדי לעשות סדר: Apple TV 4K החדש הוא הדור השישי של מכשירי אפל TV - הוא מבוסס על שבב A12 Bionic מתוצרת אפל, יש לו חיבור HDMI 2.1 מהיר ומצורף אליו שלט סירי החדש. עם כניסתו לשוק אפל מפסיקה למכור את קודמו, Apple TV 4K (הדור החמישי), שהיה מצויד במעבד A10x ועם HDMI ישן ושלט מהסוג הקודם. כדי להציע אפל TV במחיר נמוך יותר, החברה החליטה על המשך מכירתו של מכשיר הדור הרביעי של אפל TV, שהושק ב-2015. הוא מצויד בשבב A8 (שהוצג עם האייפון 6). למכשיר העתיק הזה אפל מצרפת את שלט סירי החדש, כדי להגביר את האטרקטיביות שלו.
5 צפייה בגלריה
אפל TV 4K דור ששי
אפל TV 4K דור ששי
האייפון מתמזג עם הטלוויזיה
(צילום: ynet)
השינוי הבולט בסטרימר החדש הוא כמובן השלט, שמעוצב היטב לפי הנדסת האנוש הנכונה ל-2021. הוא גדול יותר מקודמו והוא מכיל כפתורים חדשים: כפתור השתקה וכפתור הדלקה, שמדליק כל מה שזז, למשל מסך הטלוויזיה או מערכת הקולנוע הביתי, וגם מתחבר אוטומטית לשליטה בעוצמת הקול. כפתור סירי הועבר לצידו הימני של השלט, ממש כמו במכשירי האייפון החדשים. חוגת ההפעלה שעל השלט משחזרת את החוגה ממכשירי האייפוד הקלאסיים, אבל היא עושה את זה עם הנדסת אנוש משוכללת יותר. למשל קליקפד שמאפשר תנועות החלקה במקום לחיצות, כולל החלקה סיבובית שמאפשרת להריץ את הסרט קדימה ואחורה. תענוג. את השלט ניתן לרכוש בנפרד, אגב, ב-400 שקל, אם אתם רוצים לשדך אותו למכשיר קיים.
5 צפייה בגלריה
אפל TV 4K דור ששי
אפל TV 4K דור ששי
אפל TV 4K דור ששי
(צילום: Apple)
שבב ה-A12 מותקן באפל TV החדש לא במקרה. כשמדובר בסטרימר שנועד לשמש גם למשחקי מחשב יש צורך במעבד שרירי יותר. ה-A12 אינו פיסת הסיליקון החזקה ביותר של אפל, שהחלה בימים אלה בייצור שבב A15 לשימוש בסדרת האייפונים הבאה. ה-A12 החל את דרכו במכשירי אייפון XS ב-2018, אבל לצרכי הגיימינג באפל TV הוא בהחלט בעל עוצמה מספקת.
ניתן לרכוש ולהוריד משחקים מה-App Store ושווה גם לנסות את שירות אפל ארקייד, שמעניק גישה למאות משחקים תמורת תשלום חודשי קבוע. רוכשי המכשיר מקבלים כעת שלושה חודשים חינם. על מסך טלוויזיה 8K חוויית המשחק מצוינת, נוגעת לא נוגעת ביכולות של קונסולות הגיימינג של סוני או מיקרוסופט. כדאי לשים לב שרבים מהמשחקים מחייבים שימוש בשלט משחקים של פלייסטיישן או דומיו, מה שמקנה תחושה של קונסולת גיימינג של ממש בזמן המשחק. בחלק מהמשחקים ניתן להשתמש בשלט אפל TV מהדור הראשון, אבל רק מיעוטם מסתפקים בשלט הסירי החדש.
5 צפייה בגלריה
אפל TV 4K דור ששי
אפל TV 4K דור ששי
אפל TV 4K. חיבור HDMI 2.1
(צילום: Apple)
מעבד ה-A12 מעניק תומך היטב גם באיכות הווידאו המוקרן, ומבצע שדרוג לווידאו באיכות נמוכה יותר מ-4K, למשל סרט בנטפליקס ברזולוציית HD שנראה יותר טוב מבמקור. המעבד גם מניע את מערכת שיפור הצליל שמצליחה לשקף ולשפר את פס הקול הרב ערוצי של סרטי הקולנוע עם צליל מרחבי ועשיר. אנחנו בדקנו את זה באמצעות הרמקולים של הטלוויזיה, אבל במערכת קולנוע ביתי התוצאה תהיה מוצלחת עוד יותר. ניתן גם לחבר את המכשיר לרמקולים עצמאיים, למשל HomePod של אפל.
חיבור כבל HDMI 2.1 מאפשר תמיכה בווידאו 4K עם HDR בקצב רענון של 60fps לעומת 30fps בדגם הקודם (הידוע בשמו 4K HDR מורחב). בשלב הזה תתקשו לאתר בערוצי הסטרימינג תוכן באיכות הזאת, אבל בשנים הקרובות הוא יהפוך לסטנדרט. חבל אגב, שבחבילה לא נכלל כבל HDMI 2.1.
5 צפייה בגלריה
אפל TV 4K דור ששי
אפל TV 4K דור ששי
שירות אפל +TV על גבי מכשיר אפל TV 4K
(צילום: ynet)
בתחום השמע אפשר לחבר לאפל TV איירפודס מסוג Pro או Max בהתבסס על גרסת tvOS 15 החדשה של מערכת ההפעלה, וכך ליהנות מחוויית צפייה בסרט עם צליל Dolby Atmos באוזניות. זו בשורה טובה גם למי שמתכוונים להאזין למוסיקה באמצעות אפל מיוזיק באפל TV. על גבי המסך הגדול בסלון, האפליקציה מספקת חוויית שימוש וגם האזנה מצוינות, יותר מאשר האזנה עם האייפון הזעיר.
האפל TV מוצע בשני גדלי זיכרון. אם אתם מתכננים להשתמש במכשיר לצפייה בסרטים וסדרות, זיכרון 32 גיגה-בייט יספיק בהחלט. מי שמתכנן להשתמש במכשיר לגיימינג, כדאי שישקול רכישת דגם 64 גיגה בייט.
מבחינת מחיר, אפל כנראה מצפה שלקוחותיה יבואו מקרב בעלי היכולות הכספיות. לשם השוואה, דונגל כרומקאסט של גוגל, עם שלט, עולה 270 שקל וקוביית Fire TV של אמזון עולה כ-700 שקל. ה-Apple TV 4K עם זיכרון בנפח 32GB עולה 949 שקל ועם זיכרון בנפח 64GB עולה 1,049 שקל. לעומתם, Apple TV HD (דור רביעי, מיושן) עם זיכרון בנפח 32GB עולה 650 שקל. ואם אתם מצליחים לשים את היד על Apple TV 4K דור חמישי (שאינו מיוצר יותר), מחירו יהיה כ–600 שקל בלבד, מציאה של ממש.