בשיתוף YouTube
ליצור קמפיין אפקטיבי שמעודד מעורבות סביבתית זה אתגר לא פשוט. אבל כשקושרים יחד רעיון טוב, מסר מדויק, אג'נדה חשובה, ביצוע מוקפד ואת אחת הפרזנטוריות האהובות בישראל - זה להיט כמעט בטוח. זה בדיוק מה שקרה עם הקמפיין של המשרד להגנת הסביבה, שמעודד שימוש בכלים רב-פעמיים ונטישה של הפלסטיקים המזהמים, שכבש את מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש ספטמבר.

במקום הראשון: מתקדמים לרב-פעמי

"חד-פעמי זה של פעם", מכריזה ניב סולטן בקמפיין המשרד להגנת הסביבה להפחתת השימוש בכלים חד-פעמיים בחוף הים, ושולפת כלים רב-פעמיים נאים מתיק החוף שלה. סרטון חד ואפקטיבי, שמדגים את הנזק המצטבר, הפגיעה בבריאות ובסביבה, כתוצאה מפסולת הפלסטיק - והגיע הישר למקום הראשון בטבלה וליותר מ-3.5 מיליון צפיות. ככה זה נראה מאחורי הקלעים:

"התרגשתי לשמוע שהקמפיין למעבר לכלים רב-פעמיים כבש את הרשת", אמרה הפרזנטורית ניב סולטן, "זה באמת מרגש לקחת חלק במשהו כל כך חשוב, וגם לשמוע שהקהל זורם עם זה ונענה". אז איך בעצם נולד הרעיון לקמפיין? גתית פנקס, מנהלת אגף תקשורת, דוברות והסברה במשרד להגנת הסביבה, סיפרה: "אחת המטרות ששמנו לנגד עינינו במשרד השנה, היא להדגיש את הנזק שנגרם מפסולת חד-פעמית, והפחתת השימוש בה. זאת תוך כדי רתימת הציבור לשינוי ההתנהגות. יצאנו למהלך אסטרטגי רחב שכולל ארבעה סרטונים בסך הכול, זה השלישי שבהם".
(בימוי: רועי רז)

אחד האתגרים המשמעותיים כאן, היה ביצירה של קמפיין שהוא סביבתי במהות. "בקמפיין הזה אנחנו קובעים שהעולם שבו אנחנו חיים הוא כבר עולם מפוכח, טכנולוגי ומתקדם, ושאין בו מקום לחד-פעמי. החד-פעמי שייך לעולם ישן, עיוור ומלוכלך", אמרה שרית יפת, מנהלת התוכן והפקת הווידאו בלפמ. ואגב, נאה דורש וגם מקיים, ולכן גם סט הצילומים היה נטול כלים חד-פעמיים. "התברר שהיום בתעשייה זה לא הסטנדרט", הוסיפה פנקס, "ובסוף הצילומים חברת ההפקה אמרה שהיא תאמץ את הכוסות הרב-פעמיים".

במקום השני: עוברים לגלוש Lonely

סטטיק ממשיך להוביל את הקמפיינים של פרטנר, והפעם לסיב הפרטי, שמאפשר לגלוש מהר ולא לחלוק את רוחב הפס עם השכנים. בטייק-אוף קצבי לשיר Lonely מסביר סטטיק למה להיות לבד זה דווקא סבבה (רמז לפרידה המתוקשרת מבן אל?), כשזה מגיע לאינטרנט. רק אל תהיו Slowly.


במקום השלישי: ליטר חלב נטול לקטוז

טרה מגייסת את ניר וגלי לעוד סרטון אנימציה חמוד ומצחיק, שנותן את הבמה למוצרים עצמם וממשיך את הקו המוכר של היוצרים מ"ארץ נהדרת" והסרטונים של דואר ישראל. והפעם, הבחור החדש במקרר הוא חלב דל לקטוז בבקבוק, שגורם לגרשון החלב הרגיל בקרטון, לקנא ולסבול מרגשי נחיתות.


במקום הרביעי: יהושפט החתול האנטיפת

יהושפט החתול האנטיפת מככב בסרטון החדש של דנקל, הרכבת הקלה המתקרבת לגוש דן, ומלמד כיצד חוצים בבטחה כביש שבו עוברת הרכבת. יהושפט מצליח להיות חמוד ואנטיפת בו-זמנית, אבל העיקר שהילדים מבינים אותו ומכירים את הפסים הצהובים, שרק ביניהם מותר לעמוד כשרמזור הרכבת הופך לאדום.


במקום החמישי: סיפורי הזוכים של הלוטו

מכירים את הסיפור על ההיא שרק הלכה לשטוף את האוטו, מילאה במקרה לוטו והפכה למיליונרית? סיפור אמיתי, שמפעל הפיס המחיז בסדרת "סיפורי זוכים", ואף גייס את זאב נחמה לשיר את "כתם הפרי" המלווה את הסרטון. ולמה דווקא כתם הפרי? כי בזכותו האוטו הלבן היה זקוק לשטיפה, דוכן הפלאפל היה סגור אבל דוכן הפיס היה דווקא פתוח - והשאר היסטוריה.


יוטיוברית החודש: תם-בר אמר

מראשונות הביוטריות בארץ עם רזומה של שמונה שנים בפלטפורמה, ו-114 אלף מנויים בערוץ הראשי. הפכה עם השנים לגורו איפור וקוסמטיקה ביוטיוב ישראל באמצעות שלושה ערוצי היוטיוב אותם היא מנהלת. בין הסרטונים המשותפים על בסיס שבועי עם מאות אלפי העוקבים שלה תוכלו למצוא עושר רב של מידע בתחום האיפור, הטיפוח, הסטיילינג וההורות. בין לבין תוכלו גם להנות מצפייה בוולוגים משפחתיים המתעדים את חיי היומיום שלה ושל משפחתה. לצד הקריירה ביוטיוב, אמר היא הבעלים של מותג קוסמטיקה מצליח בשם תומי קוסמטיקס.
בחודש האחרון בלט במיוחד הקמפיין שעשתה למותג השילוח "שיפטנבול". חברה המתמחה בקניות אונליין מטורקיה ונותנת אלטרנטיבה זולה, בטוחה ומהירה לשופינג איכותי במחיר מעולה. הקמפיין מציג שילוב טבעי ומדויק בין מותג ליוצר תוכן, ואת התוצאות תוכלו לראות בסרטון שלפניכם.

מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

בשיתוף YouTube