בשיתוף YouTube
בימים הלוהטים האלה, כשהטמפרטורות משתגעות וגל של חום רודף גל של חום, כמעט מתבקש שנצנן את עצמנו גם עם קמפיינים, כמו זה של אלקטרה מיזוג אוויר. הקמפיין למזגני אינוורטר של אלקטרה מוביל את מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש יוני עם סרטון מעולה ומצחיק בכיכובה של שלישיית "מה קשור". כשסומכים על ציון ברוך להפיץ את הבשורה של מזגן אלקטרה אינוורטר החדש, העלילה מסתבכת וגורמת לכולם לרצות לדעת אם בסוף יצליחו להתגבר על הטעות שציון הכניס לכל הפרסומים. עם הטמפרטורה הנכונה במזגן – זה די משעשע.

במקום הראשון: ישראל עוברת לאלקטרה אינוורטר

"הקמפיין נולד מתוך כך שנכנסה תקינה חדשה", מספר איתי פנקר, מנהל שיווק ותקשורת שיווקית באלקטרה מיזוג אוויר, "שלפיה החל משנת 2025 אפשר יהיה למכור בישראל רק מזגני אינוורטר. ואם כבר אינוורטר - אז אלקטרה. העניין הוא שלא כולם מצליחים להגיד 'אינוורטר' ומכירים את המילה. מכאן הגיע הפיצוח שמשחק על המילה עצמה. עם המזל שלנו, ביום של צילומי החוץ של הקמפיין התחיל לרדת גשם ונאלצנו לדחות בחודש".

לדברי פנקר, הבחירה בשלישיית "מה קשור" כפרזנטורים הייתה טבעית. "מדובר בשלישייה הכי ישראלית שיש, הם מייצגים את הצרכן הישראלי בצורה הכי טובה. וכמובן שימי צילום עם השלישייה הכי מצחיקה במדינה הם ימים של הרבה צחוק. כיף וזכות גדולה להוביל איתם קמפיין".
"אסטרטגיית המדיה של הקמפיין הייתה ייחודית", מסביר אור פרייזינגר, מנהל תחום הדיגיטל באלקטרה מיזוג אוויר. "החלטנו להתמקד באסטרטגיית הווידאו מתוך מטרה להגיע לריץ' הרחב והרלוונטי ביותר ולייצר חזרתיות על המסר המרכזי. בהתחלה עלינו על הסרטון המלא, באורך 48 שניות, כדי להציג את הסיפור כולו, ואחרי מספר ימים עלינו עם נגזרות קצרות באורך 30 ו-15 שניות. פעילות הווידאו הובילה לגידול של יותר מ-300 אחוז בחיפוש הביטוי אלקטרה אינוורטר. מדובר בנתון יוצא מן הכלל שמראה שיש השפעה ישירה של הקמפיין שיצר חיבור בין המילים אינוורטר ואלקטרה".


במקום השני: עאלק לא מסוכנת

משרד הבריאות באמצעות לפמ פונה באופן ישיר ויעיל לבני נוער בקמפיין אזהרה נגד הסיגריה האלקטרונית, שהפכה להרגל נפוץ מאוד בקרב קהל היעד. הסרטון כולל כמה מהמשפיענים המובילים כמו נועה סול, לרה גרינסס ודילן דרור, ומונה את הסכנות בעישון אביזר שאומנם נראה תמים, אך עלול לגרום לנזק בלתי הפיך ואף למוות.


במקום השלישי: הפלא מגיע לשופרסל

אם עדיין לא שמעתם על השיגעון החדש של בובות דיסני פופס - כנראה שאין לכם ילדים. שופרסל שוברת את הרשת עם דמויות דיסני קטנטנות שניתנות במתנה בקנייה של מעל 100 שקל, וגם הפעם ממשיכה ליאת הר לב לגלם את דמותה האייקונית של אירנה, בביצוע מצחיק ומושלם.


במקום הרביעי: פרטנר פייבר מגיע לכולם

במקום הרביעי פרטנר וסטטיק, שהפעם רוכב על בשורת הסיבים נגד אפליה – ובתרגום לעולם של פרטנר - סיב אופטי בפריסה ארצית, מצפון ועד דרום. המהלך הקריאייטיבי הולך על אנרגיות המחאה, עם הסלוגן הקצת מתאמץ "העם דורש פייבר לכולם" ולצלילי להיט הסבנטיז "יום יבוא".


במקום החמישי: מקנאגטס חוגג 40 שנה

סשן הנוסטלגיה של מקדולנד'ס ממשיך לגרוף צפיות בכיכובו החינני של ירמי שיק בלום, המתגעגע לניינטיז. לכבוד 40 שנה למקנאגטס, גונן החנון (ירמי) חוגג 40, ובמסיבה לכבודו מופיע כוכב הטלנובלה המיתולוגית "המורדים", פליפה קולומבו. "גונז", כמו שפליפה קורא לו, נאלץ להתבגר בבת אחת כשהוא מגלה שאליל נעוריו טובל את הנאגט ברוטב.


יוטיובר החודש: פיטר חדאד

פיטר חדאד, בן 24 מיפו, הוא כוכב עולה בשמי הגיימינג הישראליים. חובבי ה- FIFA מביניכם בוודאי נתקלו בו תחת שם הבמה "בוטיניו", שכבר הפך למותג של ממש בקרב 137,000 מנויים. ערוץ ה- YouTube פעיל בסך הכל כשנתיים וכבר צבר עשרות מיליוני צפיות.
הערוץ מוקדש כמעט כולו למשחק FIFA ויש שהכתירו את בוטיניו ליוטיובר הפיפא המצליח בישראל. מדי שבוע מפורסמים בערוץ בין שניים לשלושה סרטונים, לרוב תחת פינות תוכן קבועות, להן הקהל שלו מצפה בכליון עיניים.
בוטיניו משמש כפרזנטור של מותג הגיימינג Steelseries מזה כשנה. מדי חודש הוא מפרסם בערוץ ה-YouTube שלו סרטון עם קטע תוכן שיווקי עבור המותג, באמצעות קונספט עקבי ומשעשע שפיתח. תוך שימוש ב-AI, בוטיניו מדמה את הנציגה של Steelseries, סטילה (תודו שמדובר בשם מקורי) - שמאתגרת אותו במשימה שניתנה לו על ידי קהל העוקבים בתגובות בסרטונים בערוץ. האתגר עובר בשפה שכל כך מזוהה עם בוטיניו, מה שמצליח לשלב בדרך נפלאה תוכן שיווקי ואינטראקציה עם הקהל בצורה כמעט אורגנית. ככה עושים את זה נכון:


מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

בשיתוף YouTube