בשיתוף YouTube
לא בכל חודש, לא בכל שנה וגם לא בכל עשור, נפתחת בישראל רשת מזון חדשה, שלא לדבר על רשת בינלאומית. חודש מאי כלל את ההשקה של רשת קרפור הצרפתית, עם קמפיין שדיבר אלינו בצרפתית, לחץ על כל הכפתורים הנכונים אצל הישראלים ויצא בקריאה נרגשת: 'בונז'ור ישראל!'. יחד עם ביטוח לאומי שעשה כבוד לאזרחים הוותיקים, השילוב בין ליאו מסי לתפוצ'יפס וחגיגות 30 שנה למקדונלד'ס ישראל, אלו הקמפיינים שנכנסו לחמישייה הפותחת במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש מאי.

במקום הראשון: קרפור ישראל

רשת קרפור הצרפתית נחתה בישראל עם קמפיין בשיק פריזאי, ניחוחות בגט והבטחה לסטנדרט מחירים חדש. הסרטון, שהוביל את מדד הצפיות החודש, היטיב לפרוט על נקודות הכאב שלנו כישראלים - שעובדים קשה מדי, משרתים במילואים ועומדים בפקקים בדרך לדודים - ולהציע אלטרנטיבה שנשמעת ממש מצוין.
"קודם כל ידענו שאנחנו צריכים לעשות משהו שונה", מספרת טל היישטיין, סמנכ"לית שיווק, קרפור. "ענקית המזון מצרפת נוחתת בישראל, זה לא דבר שקורה כל יום, ולכן רצינו להביא את הצרפתיות. התחלנו את הסיפור מצרפת. היה לנו ברור שאנחנו לא הולכים לכיוון של פרנזטור, אלא כיוון של סטורי טלר אנונימי. ככה הבאנו את הסיפור שהתגלגל ממגדל אייפל אל ישראל".
עידן רגב, סמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום LEAD, מוסיף כי "אחד האתגרים הגדולים שנתקלנו בהם היה גשם בפריז, שגרם לנו למהר ולהקדים את הצילומים ביום, כל זאת במקביל להפגנות זועמות ברחובות פריז".
לדברי היישטיין, "האתגר השיווקי היה כניסה לשוק רווי. המשבצת שאנשים מחכים לה הוא מותג בינלאומי, איכותי, ובמחירים נוחים. לכן החלטנו לא להיות מתוחכמים מידי אלא להביא את העובדות בפשטות- רשת צרפתית, תו איכות, אלפי מוצרים במחיר משתלם".
ירדן ויזל, מנהלת מותג ומנהלת דיגיטל קרפור, מספרת כי "אסטרטגיית המדיה היתה להגיע ל-reach ותדירות כמה שיותר גבוהים, עם סרטון טיזר ולאחר מכן מסרים ארוכים בגרסאות של 60, 30 ו-15 שניות". סוד ההצלחה של הקמפיין, לדבריה, "הוא שילוב של יח"צ חזק, פרסום אגרסיבי ותכנון מוקדם ונכון של המדיה".

במקום שני: ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי ממשיך להפתיע בסרטונים מרעננים ומעוררי מחשבה, והפעם עושה כבוד לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים בישראל. המהלך הקריאטיבי מדגים היטב את המעבר מהפרט לכלל, באמצעות צילומי תקריב המעוררים אמפתיה, המתרחבים בהדרגה לצילומי מאקרו ומסייעים להעביר את התחושה שכולנו קשורים זה בזו, אחרי הכל.
מיכאלה כהן, דוברת הביטוח הלאומי, אומרת כי "הביטוח הלאומי המייעץ לממשלה בנושאים סוציאליים, רואה חשיבות בקידום זכויות לתושבים לצד אמירות חברתיות חד משמעויות. יש למעלה ממיליון אזרחים ותיקים, בוני הארץ, הראויים לכבוד שלנו. בשיח הציבורי הקיים היום, נכון לעצור רגע, לזכור ולהעריך אותם ולהעצים את ערכי הסבלנות והערבות הדדית".
תמר קובנסקי, מנהלת לקוחות בכירה בלפ"מ, מוסיפה כי "האתגר בעבודת הקרייאטיב היה להראות את בני הגיל השלישי בעוצמתם ולא בבדידותם או בחולשתם. היה לנו חשוב למצוא פתרון קרייאטיבי אשר ימחיש את פועלם של בני הגיל השלישי במהלך כל חייהם ועשינו זאת באמצעות התסריט ודרך הצילום המיוחד בקמפיין".

במקום שלישי: תפוצ׳יפס

הקראנצ'יות של תפוצ'יפס מתחדשת במהדורה מוגבלת, שמוקדשת לכדורגלן העל ליאו מסי. הצ'יפס החדש, מסדרתWavy , מוגש בשקית שחורה וחתיכית עם תמונה של מסי כמובן, ובטעם – ובכן, אותו דבר - שמשתלב נפלא עם צפייה במשחק כדורגל.

במקום רביעי: מקדונלד'ס ישראל

מקדונלד'ס ישראל חוגגת כמעט 30, ועבור רבים מאיתנו שעוד זוכרים את הכניסה של הרשת לישראל, זו גם קצת תזכורת לעובדה שחגיגות ה-30 שלנו התרחשו די מזמן. כיוון שעד חגיגות ה-30 האמיתיות יש עוד כמה חודשים, הקריאייטיב מחבר בין יום הולדת ה"כמעט 30" למחיר, ומציג ארוחה ב-29 ש"ח.

מקום חמישי: משרד הבריאות

אמן הביטבוקס שגיא ברייטנר התגייס להוביל את קמפיין משרד הבריאות לצעירים הסובלים מאלרגיות, להעלאת המודעות לנשיאת מזרק אדרנלין. הביט המעולה והעיצוב האפקטיבי עם המוני פתקים 'לא לשכוח את המזרק' ובעיקר הביצוע החזק של שגיא - מצליחים להעביר מצוין את חשיבות הנושא במקרה של אלרגיות מסכנות חיים.

יוטיובר/ית החודש: חן מזרחי

אם השם "חן מזרחי" מצלצל לכם מוכר, "חן במטבח" כבר יסגור את הפינה. היוטיוברית המובילה מוכרת לכל חובב בישול או גולש שתר אחר מתכון טעים ברשת, וכמובן ל-180k המנויים לערוץ שלה, שנהנים ממתכונים חדשים ומפורטים על בסיס שבועי.
הסרטונים של חן נגישים לכולם וכוללים טיפים, טריקים וסודות למתכון המושלם. היא מדגימה צעד אחר צעד כיצד להכין את המאכלים האהובים ביותר עליה ועל בני ביתה, מתכונים ביתיים שמחממים את הלב.
ההצלחה ב-YouTube תורגמה גם לספר מתכונים מצליח שנמכר במעל ל-6,000 עותקים.
לכבוד חג השבועות חברה מזרחי למותג האפייה "שמרית". בסרטון מפורט היא מציגה את אופן ההכנה של מאפה מגרה במיוחד, תוך התמקדות בעלי הפילו של המותג. מהסרטון של מזרחי והמחשת השימוש במותג ההכנה נראית כל כך קלה ונגישה, שמתחשק לעצור הכל, לקפל שרוולים ולהתחיל בהכנה!
כאן הופכים להיות רעבים
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube