בשיתוף YouTube
ניצול נכון ורלוונטי של הפלטפורמה הפרסומית צריך לכלול גם את האנשים שעושים אותה. זה בדיוק המקרה של הקמפיין החדש של דוריטוס, שבחרה להשיק טעמים חריפים חדשים תוך שילוב כמה מהיוטיוברים המובילים בישראל. ההימור הזה השתלם בענק: הקמפיין גרף יותר מ-5.5 מיליון צפיות בסך הכול, וטיפס לראש מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש יולי.

במקום הראשון: הטעמים החדשים של דוריטוס

את המצעד החודשי פותחים דוריטוס, עם המהלך השיווקי המנצח של שילוב יוטיוברים מובילים בקידום הטעמים החדשים של המותג - סלסה חריפה ואסייתי חריף. דוריטוס הוציאה במקביל סדרת סרטונים עם הגיימרים בן קיסר וענבר ארוסי, דניאל דסטיני, איתי בנוז, מר שיבולת (שי בן בסט) וסייקניק (דן), שעורכים קרב טעימות בלי שורה תחתונה. ככה זה נראה מאחורי הקלעים:

"האתגר השיווקי היה להשיק טעמים חדשים ונועזים במיוחד, ולהגיע במהירות לצרכנים שלנו", מספרת לירונה ספיבק, מנהלת שיווק, חדשנות וקיימות בחטיבת המלוחים של שטראוס". יעל שני, מנהלת המותג של דוריטוס, מספרת: "חיברנו צמדים של גיימרים מובילים לקרב חריפים וחריפות, והם אלה שפיצחו לנו דרך העיניים שלהם את החיבור לטעמים הנועזים ולמותג".
למה דווקא גיימרים? "הבנו שיש חיבור מאוד חזק בין קהילת הגיימרים לבין נשנוש של חטיפים בזמן המשחק, ובפרט למותג 'דוריטוס' שאותו הם מאוד אוהבים", אומרת דורון מדרוני ויס, מנהלת תחום חטיפים מלוחים בשטראוס. "חשבנו שבשביל להגיע לקהלים הרלוונטיים, ניתן לגיימרים עצמם את החופש הקריאייטיבי לדבר בשפה שלהם, לקהל שהם רגילים לדבר אליו, וככה להעביר את המסרים בצורה אותנטית. מטרה נוספת שלנו הייתה למקסם את הצפיות במגוון פורמטים של הפלטפורמה, להיות יעילים ואפקטיביים ולהשתמש בכל הכלים והחידושים שיש ליוטיוב להציע".


במקום השני: כל אחד צריך סיב יותר מוגן

מלחמת אינטרנט הסיבים ממשיכה גם החודש, והפעם בזק יוצאת עם ידה על העליונה, ומבריקה בקמפיין למניעת פישינג וגניבת זהות. גידי גוב ממשיך לככב כפרזנטור הנצחי, וכשחקני חיזוק הוא מקבל גם את הדואו נס וסטילה – עם הלהיט הגדול שלהם, "תיק קטן". המהלך השיווקי מיטיב להשתמש במוטיבים מתוך השיר כדי להדגים את הסכנות ברשת ואת הפתרון הסיבי של בזק להגנה מלאה.


במקום השלישי: כללית בוואטסאפ!

כללית משיקה שירות בוואטסאפ, המאפשר לקבל מענה ישיר מהמרפאה, כמו חידוש מרשם, קביעת תור או קבלת הפניה בקליק ובמענה ישיר ממרפאת האם. המהלך השיווקי שואב השראה מהלוק והמוזיקה של שנות ה-80, אבל אין ספק שהמחר של כולנו נמצא בתקשורת דיגיטלית רב-ערוצית, גם אם היא נראית קצת בומרית.


במקום הרביעי: בא לי גלידה פיצוץ!

בתואר הפרסומת המערערת של השנה, זוכה מקדונלד'ס עם קמפיין גלידה פיצוץ – והפעם עם שברי בייגלה מלוח. בסניף הוד השרון התקבצו שלל דמויות לנסות את מזלן לקבל גלידה חינם, מהמק טאץ' הדיגיטלי הראשון שמודד דציבלים. המשתתפים צעקו על המק טאץ' כל אחד בתורו במשך 10 שניות ברציפות, אולי קיבלו גלידה ואולי לא, אבל היה קשוח. בתפקידי אורח הופיעו ליאור המציקן, ולוחם קונג פו משכנע במיוחד.


במקום החמישי: דיסקונט מאמינים בך יותר

בנק דיסקונט מגייס את מדליקת המשואה, אופק ראשון, לקמפיין פתיחת חשבון בנק ראשון לבני נוער. המהלך השיווקי שואב את השראתו מאירועי יום העצמאות האחרון, ונעזר באופק, שהתמודדה עם חרם כיתתי ארוך והפכה מובילת דעה הפועלת למניעת חרמות בקרב ילדים ובני נוער. עם הסלוגן "מאמינים בך יותר", מציע הבנק הטבות ייעודיות לצעירים, והכל כמובן אונליין באפליקציה.


יוטיובר החודש: Festivy

יואב דגני, Festivy בשבילכם, הוא אחד מיוצרי ה-YouTube הותיקים בפלטפורמה. הוא הצליח להמציא את עצמו מחדש פעם אחר פעם במהלך חמש שנות הפעילות שלו: החל מגיימינג, דרך חידות פשע ועד ולוגים ובידור בהם הוא מתמקד כיום.
דגני, רק בן 19, מכונה MrBeast הישראלי. רמת ההקפדה וההשקעה בכל סרטון שלו ניכרת לעין: הפקות מושקעות, קונספטים ביזאריים וכמובן, הרבה מאוד צפיות. רק השבוע חצה הערוץ שלו את רף 85M צפיות ו-450k מנויים.
איך הוא עושה את זה? בסרטון שלו ביחד עם קרביץ לקולקציית התיקים של פלפוט, הוא טס מסביב לעולם (טנזניה, הולנד, ניו יורק ובחזרה) כדי לחלק לילדים את תיקי המותג. הסרטון הוויראלי לקידום קולקציית חזרה לבית הספר, כלל פעילות Cross-Platform נושאת פרסים, ותקשור מסרי המותג לאורך הסרטון. דגני סוחף את הקהל שלו לאורך דקות ארוכות ומציג ברהיטות את מגוון המוצרים בקולקציה. ככה זה נראה:

מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

בשיתוף YouTube
פורסם לראשונה: 13:42, 14.08.23