בשיתוף YouTube
יותר ויותר בתים בישראל נהנים כבר עכשיו מטלוויזיות חכמות, והשוק הזה נמצא בצמיחה מהירה. התופעה הזאת הולידה הזדמנות פז עבור מפרסמים, שיכולים כעת למקד את התכנים שלהם באפליקציות השונות הזמינות על גבי מסכים חכמים. פרסום ממוקד באפליקציית יוטיוב לטלוויזיות חכמות מספק כבר עכשיו נתוני משך צפייה ושמע מהגבוהים בתעשייה, וכמה מהקמפיינים המובילים את מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש מאי מדגימים זאת היטב.
אל המקום הראשון במדד החודש, הגיע הקמפיין של תנובה שהביא בצורה פשוטה ואפקטיבית מתכונים לחג שבועות. "כמדי שנה, נערכנו לחג השבועות במגוון פעילויות ובראשן 'מבשלים שבועות עם תנובה'. הפעילות כללה סרטוני מתכונים, קורסים עם הבלוגרים מהנבחרת הקולינרית שלנו ועוד המון מתכונים טעימים", סיפרה מיכל בצר, מנהלת אגף השיווק של חטיבת החלב בתנובה.
"כמי שמובילים את עולם תחליפי החלב עם תנובה Alternative, בחרנו השנה לתת היצע רחב במיוחד של פתרונות אלטרנטיביים במוצרים ובמתכונים ששולבו בפעילות החג הכללית. יצרנו סרטוני הדרכה לבישול טבעוני ושמחנו לשמוע שהסרטון הזוכה הוא הסרטון לעוגת ה'גבינה' הטבעונית, אותו יצרה הבלוגרית שקמה יעקבי. כשנותנים ערך אמיתי לצרכנים, רואים את התגובה בהתאם – בין אם בצפייה בתוכן וכמובן ברכישה. אני גאה בזכייה, ובהזדמנות זו מודה לסוכנות הדיגיטל שלנו Blink-Havas על העבודה הטובה והמאומצת בחג השבועות וכל השנה".
אל המקום השני הגיע הקמפיין של שופרסל - גם הוא לרגל חג שבועות. הקמפיין זיהה מגמה מיוחדת בתוכניות ריאליטי בישול - שבו המתמודדים מחפשים השראה למנות שלהם, וכך זכינו לראות רגע מעורר השראה מול הוויטרינה של הגבינות בסופר. כי ככה זה עם השראה - היא מתגנבת גם ברגעים הפחות צפויים של החיים.
אל המקום השלישי במדד הגיע קמפיין "דגם משלך" של דלתא. הקמפיין מביא לידי ביטוי מגמה רווחת בשנים האחרונות בקרב מותגי אופנה, שעוסקת בהכלה וגיוון. לא כולנו בגודל אחיד, ואופנה צריכה להיות רלוונטית לכולם, בכל צורה ובכל מידה. הקמפיין מציג את כל סוגי היופי הנשי בהלבשה תחתונה, ומדגיש חדשנות טכנולוגית סביב הבד המותאם. צעד גדול קדימה בכיוון הנכון.
אם לא בחלוקת תקציבים, בהשוואת אחוזי הבגרויות ובצמצום פערים - לפחות בסרטונים משרד החינוך מצליח לרגש ולגעת בקריאה לבניית עתיד חינוכי משותף לכל ילדי ישראל. הקמפיין שהגיע למקום הרביעי במדד החודשי, מציג אנשי חינוך, ערבים ויהודים, עומדים זה לצד זה ומדברים בעברית וערבית (שאיבדה את מעמדה כשפה רשמית בישראל) על הצורך להסתדר יחד, לחנך יחד ולחיות יחד. ציניות בצד - מדובר בסרטון מרגש ונוגע.
הקמפיין שחותם את המדד מביא לחיינו שוב את דמותה של נערת התפוזינה המיתולוגית - שהפציעה אי שם בשנות התשעים של המאה הקודמת, ועברה מאז כמה גלגולים. נערת התפוזינה החדשה עדיין עושה מה שבא לה בלי להתחשב במה שחושבים עליה. ההבדל העיקרי הוא שאף אחד לא מחפצן אותה, לא משנה מה היא עושה.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube