בשיתוף YouTube
ערכים גבוהים של יצירתיות - בייחוד בעולמות הדיגיטל - יכולים לקחת את הקמפיין שלכם למקומות מפתיעים. אל תפחדו להעז לחלום וקחו את הקריאייטיב הכי רחוק שאפשר. חשבו על הערך המוסף של התוכן עבור הקהל שלכם, והנאמנות למותג כבר תגיע לבד, לצד עלייה מתמדת במדדים שלכם להצלחה. דוגמה טובה ליצירתיות מפתיעה אפשר לראות בקמפיין של שופרסל אונליין, שטיפס עד לראש מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש יולי, בזכות החיבור המושלם של הפרנזטור אילן פלד לתופעה התרבותית שנקראת אירוויזיון.
"הקמפיין הזה מביא לידי ביטוי את ארבעת העולמות שהלקוח יכול למצוא באתר שלנו", מסביר גיא אבן, ראש אגף שיווק ודיגיטל בשופרסל אונליין. "כבר מזמן לא מדובר רק בקניות של סופרמרקט, יש אצלנו גם את מתחם 'הקניון' שבו אפשר למצוא הכל לבית, את מתחם הפארם והקוסמטיקה בשיתוף רשת Be, ואת מתחם גרין שכולו מוצרי טבע ובריאות. בתקופת הקורונה זה עוד יותר בא לידי ביטוי, כי הרבה מאתרי הסחר הפסיקו את השילוח לישראל וראינו מקפצה מטורפת לעולמות הדיגיטל. בקמפיין הזה לקחנו את הכוכב שלנו, אילן פלד, שהפעילות איתו התחילה בכלל ביוטיוב. במשך שמונה חודשים רצנו איתו רק ביוטיוב וברשתות החברתיות, עם סרטונים שהם סוג של מערכונים, וזה עבד וצבר אהדה מאוד גדולה. גם בקמפיין הזה, שהגיע גם לטלוויזיה, ראינו חיבור גדול ואהדה מצד קהלים בגילאים שונים - מילדים ובני וער ועד מבוגרים שמחוברים לנושא של האירוויזיון".
במקום השני - עידן חביב ועדי חבשוש בדואט שלא הפסקנו לזמזם במשך חודש שלם, ושהחזיר לתודעה את הלהיט הישראלי "זה כל הקסם". הקמפיין של בר המים תמי4 התחבר בצורה מדויקת לבית הישראלי המשפחתי בחודשי הקיץ, שבו צריך לתת מענה לתחושת הצמא של בני הבית בדרך אלגנטית ופשוטה. על הדרך קיבלנו את אחד הזמרים המצליחים בישראל, בדואט חד-פעמי עם הקומיקאית ששבתה לנו את הלב.
במקום השלישי במדד הפרסומות - שחר חסון מחזיר לכם כסף באמצעות כרטיס האשראי max יחד עם הפרזנטורים קרן מור ויובל סגל. השלושה מייצרים סצנה מופרעת וקורעת מצחוק בחנות הבגדים, שבה הם שרים ומפזזים על כמה שסגל יוצא טמבל כשהוא משלם באשראי שלא מחזיר לו שקל. איך אפשר לדלג על פרסומת כזאת?
במקום הרביעי במדד התמקם לו הקמפיין של אתר יד2, בכיכובה של הפרזנטורית האהובה מאיה ורטהיימר. הפעם ורטהיימר מציגה איך אפשר לקנות ולמכור באתר ב"תיק תק", ועושה את זה כשהיא בעצם בונה מעין סרטונים קצרים ויצירתיים שמזכירים את הפופולריות של אפליקציית טיקטוק.
ובמקום החמישי והאחרון, סוגר את המדד הקמפיין החדש של דלתא לחזיות No Wire. אליאנה תדהר בעוד מהלך מוזיקלי מרשים עם נגיעות פמיניסטיות, תחת הסיסמה הקליטה במיוחד של No Wire - No Issue. עוד להיט של דלתא שנתקע לכולנו בראש בזכות פיצוח נכון, צעיר ורלוונטי לבשורת החזיות ללא ברזלים של דלתא.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube