בשיתוף YouTube
חודש נובמבר ידוע כבר שנים כ"חודש הקניות ברשת", ועל אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה. אבל זה גם החודש שבו יכולנו לראות שימוש תדיר בפורמט האקשן של יוטיוב (Trueview for action), שמאפשר למפרסמים להפוך את השימוש בווידאו למדיד, ולבחון אותו לפי פרמטרים שונים כמו כמות לידים או עסקאות. זה גם פורמט שמצטיין בהנעת הצופים לפעולה, ולכן יכולנו לראות שימוש רחב בו במדד החודשי של יוטיוב ו-ynet.
את המקום הראשון במדד לחודש נובמבר, תפס קמפיין רחב של מיזם ShoppingIL, שמאגד בכל שנה עסקים מקומיים לטובת אירוע מכירות דיגיטלי ענק - כולל מבצעים מיוחדים, וגם קריאה מובהקת לעידוד צרכנות מקומית, בייחוד בתקופה של חוסר ודאות ואי-יציבות במשק הישראלי בעקבות משבר הקורונה.
אל המקום השני הגיע קמפיין של סמסונג ישראל, למכשיר ה-Galaxy S20 FE 5G. הקמפיין מובל על ידי משפיעני רשת שרלוונטיים בעיקר לקהל הצעיר - אביב ראובן ודניאלה דואק, שהם גם זוג בחיים האמיתיים ולא רק על המסכים. הקמפיין גרף כבר יותר מ-3.3 מיליון צפיות, והוכיח שתוכן טוב יכול להגיע רחוק.
אל המקום השלישי במדד החודשי הגיע קמפיין בלאק פריידיי של רשת AZRIELI.COM, עוד הוכחה שהיה קשה מאוד להתעלם מחודש הקניות ברשת. יחד עם הפרזנטורית הכי אהובה על המסך, נלי תגר, יצרו פה קמפיין ממוקד שמכיל גם טעימה מהמבצעים השווים, וגם הנעה משמעותית לפעולה.
גם במקום הרביעי יש קמפיין בלאק פריידיי, והפעם מטעם שופרסל Online. אילן פלד הקורע חוזר לנעליים של גילי השליחה, והפעם לרגל חגיגת המבצעים, מבקרת גילי אצל אילן זולטא, מייסד וסולן להקת המטאל הישראלית ״אלמנה שחורה״, ואמא שלו. לא תאמינו מי בעצם הזמין את מחליק השיער הקרמי.
את המקום החמישי והאחרון תופס הקמפיין של yes לרגל חגיגות שנה לשירות החדש yes+. נועה קירל מפיצה הפעם בגרסת כיסוי מפתיעה למרלין מונרו, ששרה במקור "יום הולדת שמח, מיסטר פרזידנט". על הדרך, קודמו גם הממירים המתקדמים החדשים בשירות, ואנחנו הרווחנו עוד זמן מסך עם נועה קירל. פלא שלא הסכמנו לדלג?
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube