בשיתוף YouTube
נכסים דיגיטליים מסוגים שונים, הם חלק בלתי נפרד ממערך השיווק של מותגים מוצלחים. הם מאפשרים ליצור קשר בלתי אמצעי עם הצרכנים, להרחיב את עולמות התוכן של המותג ולספק מענה לצורכי המשתמשים - בנושאים הקשורים בצורה ישירה או עקיפה לערכי המותג. דוגמה טובה לנכסים כאלה אפשר לראות בערוצי התוכן המככבים במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש אפריל, למשל בשופרסל - שמציעים ערך מוסף המותאם לתקופה, וסמסונג המתחזקים ערוץ תוכן בידורי וגם פונקציונלי של המוצרים.
אל המקום הראשון במדד החודשי הגיע הקמפיין של בירה גולדסטאר, שמשחק שוב על הארכיטיפים הישראלים וממוקד הפעם בתחום של חבר'ה. "הקמפיין מדבר בשפה חדשה ללא פוזות ומבלי להתאמץ", אמר אורי אלדר, מנהל השיווק של גולדסטאר. "הקמפיין מלווה במסר חד וברור - תבוא כמו שאתה או תבואי כמו שאת. לאחרונה השקענו רבות במיצוב מחודש של המותג, הן בנראות המוצרים והן בשפה החדשה, בצורה שרלוונטית למגוון רחב של קהלים - גברים ונשים כאחד. אני שמח ונרגש שהקמפיין זכה לאהדה, אנו נמשיך לחדש, להפתיע ולהוביל את תחום הבירה בישראל".
אל המקום השני הגיע הקמפיין של סמסונג לסדרת מכשירי Galaxy A החדשה. כמיטב המסורת, גם הפעם מדובר בקמפיין קצבי, מהיר וממוקד בתכונות של המכשיר, שמדגיש בדיוק את מה שחשוב לצופים ולצרכנים שמחפשים לרכוש טלפון חכם חדש.
את המקום השלישי במדד החודשי מוביל הפרזנטור יובל שמלא שמווביל את זוכי נינג'ה ישראל, בקמפיין של פרטנר לשירות אמזון פריים. במקום אימונים מפרכים, מפעילים את האגודל לזיפזופ, במקום קיר נינג'ה מאיים - כורסה מתכווננת, ובמקום בגדי ספורט - פיג'מות חינניות. המסר פשוט ומדויק, אבל ההפתעה הגדולה באמת היא יכולות השירה של שמלא.
במקום הרביעי שופרסל רוצה להרים לכם את המנגל ועושה את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב - מספקת תכנים עם ערך מוסף לצופים, בייחוד לקראת חגים ואירועים גדולים. הפעם, לרגל יום העצמאות, הביאו את גורו הבשר שנתן שורה של טיפים חשובים לכל מי שמתעסק עם מנגל, והאמת? מדובר בצפייה רלוונטית גם בשאר ימות השנה.
את המדד החודשי סוגר הקמפיין של ביטוח לאומי, שמפיץ את הבשורה בנוגע למענקי חזרה לעבודה. הקמפיין הזה מוכיח שגם תוכן שצריך להיות אינפורמטיבי וממוקד - יכול להיות כייפי, מעניין ואפילו משעשע. הסרטון כולו מצולם מנקודת מבטו של כלבלב חמוד, שבעליו חזר לעבודה ולשגרה בזכות המענק - ולכן כבר לא יכול לבלות איתו יום שלם.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube