בשיתוף YouTube
בכל מה שקשור לחידוד המסרים הפרסומיים - כדאי לחשוב קודם כל איך אנחנו מוציאים את המירב בחמש השניות הראשונות של התוכן. שילוב של קצב עריכה ומעבר מהיר בין פריימים עשוי להגדיל את מידת המעורבות אצל הצופים, והמשמעות היא שבאופן הזה אפשר להוריד את אחוז המדלגים. מחקרים מוכיחים גם כי הקצב האופטימלי עומד על מעבר פריים בכל 2-3 שניות, וכמה מהקמפיינים המובילים של מדד הפרסומות האחרון לשנת 2020 מדגימים את זה בצורה טובה.
במקום הראשון במדד החודשי מתמקם הקמפיין של משרד הבריאות שעוסק כולו בהסברה סביב נגיף הקורונה. יותר מ-20 מיליון צפיות גרפו הסרטונים השונים בקמפיין הזה, ששם לו למטרה להבטיח שההקפדה על הנחיות הקורונה לא דועכת, ומספק מידע על החיסונים, על עטיית מסכות ועל כללי התנהגות במרחב הציבורי.
אל המקום השני, עם יותר מ-10 מיליון צפיות בסך הכל, הגיע הקמפיין של מותג "פיראוס", שמשיק שיתוף פעולה עם מחלבה יוונית אמיתית ומביא גבינת פטה מיוון ישירות אל החך הישראלי. הסרטון שם את המותג במרכז באופן לא מתחכם, מספק את הפרטים ומדגיש את החידוש, וזה פשוט עובד.
במקום השלישי במדד הפרסומות מתברג הקמפיין של מכבי שירותי בריאות, לקידום מוקדי הרפואה הדחופה. הפרזנטור האהוב אדיר מילר חוזר להשתטות על המסך - והפעם מול צוותי המיון העמוסים גם ככה. הקמפיין גרף יותר מ-4.5 מיליום צפיות בסך הכל.
במקום הרביעי קיבלנו הצצה אל מאחורי הקלעים של קמפיין המשפיענים המוכר של נבחרת סמסונג, שכל כולו מיועד לסיכום שנת 2020. במרכז הבמה הפעם - הפספוסים של הכוכבים שנאספו בצורה משעשעת למדי לאורך שנת הפעילות, כשדגמי הטלפונים השונים מלווים את הקמפיין בצורה מושלמת.
במקום החמישי והאחרון במדד הפרסומות לשנת 2020, מתמקם הווידאו בלוג החדש של עדן בן זקן, שגויסה לקידום המותג של שופרסל. תחת הכותרת "חיים של אמא", בן זקן עוסקת בהורות הטרייה של עצמה לבן מישל, והפעם היא מדברת על שלב הטעימות, בליווי תזונאית מקצועית.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube