בשיתוף YouTube
לפעמים, פחות זה הרבה יותר. פרסום ממוקד ואפקטיבי יכול להיות מוצלח למדי גם אם הוא לא כולל הפקה גרנדיוזית ונמשך על פני דקות ארוכות. גם סרטונים קצרצרים בני 15 שניות, בעלי אופי מינימליסטי ומסר מדויק יכולים לעשות את העבודה. דוגמה טובה לכך אפשר לראות בקמפיין של משרד הבריאות, שכבש את מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש אוקטובר.
קמפיין "מסכה מצילה חיים" של משרד הבריאות, גרף בסך הכל יותר מ-10 מיליון צפיות והוכיח שמסר חשוב ומדויק מתעלה על כל השאר. "כדי לשמור על נתוני התחלואה הנמוכים גם ביציאה מהסגר, ולצמצם כמה שניתן את שיעורי ההדבקה, לשכת הפרסום הממשלתית יצרה עבור משרד הבריאות קמפיין המדגיש עד כמה המסכה מצילה חיים. הקמפיין כלל מגוון רחב של גרסאות המותאמות לקהלים שונים ומגזרים שונים, בניסיון להגיע ולגעת בכל אחד ואחת באוכלוסייה".
אל המקום השני במדד החודשי הגיע הקמפיין לאפליקציית יוטיוב קידס שהושקה בישראל בחודש שעבר. הקמפיין הקצר והאינפורמטיבי מיועד להורים, ומאפשר להם לגלות במהירות את התכונות המרכזיות של האפליקציה, ולהבין את אופן השימוש בה ואת הרלוונטיות שלה עבור הילדים.
את המקום השלישי תפס הקמפיין של סמסונג לדור הבא של הטלפונים המתקפלים - גלקסי Z פולד 2. הקמפיין הוא מעין שיר פרידה למסכים השגרתיים שאנחנו מכירים בטלפונים חכמים, והוא מקבל בברכה את העידן החדש של מסכים מתקפלים. כמעט 4.5 מיליון צפיות גרף הקמפיין הזה, שעושה את העבודה בחצי דקה בדיוק.
אל המקום הרביעי הגיע הקמפיין של שופרסל Online, בכיכובה של גילי השליחה, הלוא הוא אילן פלד. סדרת הסרטונים הזאת כבר הפכה לתופעת רשת של ממש, באופן כמעט בלתי תלוי במותג עצמו - מה שרק מחדד את הכוח שלה. הפעם, המשלוח מגיע אל אושיית השירה בציבור אפי נצר, וזה פשוט קורע מצחוק.
את המקום האחרון במדד החודשי תופס הקמפיין לקולקציית הטעמים החדשים והקלילים של מילקי, בכיכובם של הפרזנטורים סטטיק ובן-אל, שבמקרה הזה מתפקדים על תקן דוגמנים וטועמים. הקמפיין מתחבר ללגישה המעודכנת של מילקי, וגם מייצר קשר עם מותגים אהובים של עלית כמו פסק זמן, כיף כף וטורטית.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube