בשיתוף YouTube
כולם רוצים שהקמפיין שלהם יהפוך ויראלי, וליוטיוב יש את הכלים לעשות את זה: עמודת ה"טרנדינג" בעמוד יוטיוב ישראל כוללת את רשימת הסרטונים החמים ביותר מבחינת צפיות, לייקים ושיתופים, והיא מתעדכנת כמה פעמים ביום. היתרון בכניסה לרשימה הזו, הוא שהיא הופכת כל סרטון מצליח למגה-ויראלי. האלגוריתם של יוטיוב מזהה את התכנים המופיעים ברשימה ומקדם אותם באופן אורגני במיקומים שונים, ובכך מאפשר גידול אקספוננציאלי בוויראליות של הסרטון. זה בדיוק מה שקרה עם הקמפיין של מילקי, שכבש את מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש אוגוסט.
"הקמפיין הזה הוא חלק ממהלך שלם של השקת שפה מותגית חדשה למילקי", מסביר אבי לאופר, מנהל השיווק במחלבות שטראוס. "בחרנו את סטטיק ובן-אל כפרזנטורים, כי ראינו שיש הרבה דמיון בינם - מותג פופ אייקוני שאהוב על ישראלים בכל הגילאים, לבין מילקי שהוא מעדן אייקוני. בהשקה של הקמפיין דווקא בתקופה הזו, שהיא מאוד מאתגרת, חשבנו לא רק איך להעצים את המותג - אלא גם איך לעשות לאנשים טוב על הלב, להכניס אותם למצב-רוח טוב, זו האחריות שלנו וזה היה לנו מאוד חשוב".
השקת הקליפ הוויראלי לוותה בסדרת הופעות קיץ במתכונת קורונה - בתל אביב, נהריה ובאר שבע, ובקמפיין משותף עם וולט שהביא צידניות עמוסות מילקי ישירות עד הבית. "הצלחנו לעשות גם וגם וגם", מסביר לאופר, "ידענו שברגע שניקח שיר של סטטיק ובן-אל זה יעבוד, אבל אפילו אנחנו הופתענו מכמות הצפיות ומהמהירות שבה זה התפשט".
למקום השני במדד הגיע עוד קמפיין שנדבק לנו לראש - עם חידוש ללהיט "הלו יעקב", בשיתוף פעולה עם הפרזנטור הקבוע של בזק, גידי גוב, והמשפחה הכי מדוברת במסך הישראלי - משפחת בוזגלו. הקמפיין הזה הצליח לא רק במדד הצפיות, אלא גם עורר סקרנות ויראלית עם תעלומה אחת גדולה: למה אוהד בוזגלו לא שר?
במקום השלישי במדד החודשי נמצא הקמפיין המדויק של סמסונג לטלוויזיות החדשות מסדרת QLED 8K, או כפי שהם קוראים לו: "הטלוויזיה שמשנה את הכל". עם הרבה דגש על הפרטים הטכניים של המוצר, מיקוד וחידוד של מסרים, הקמפיין הזה הצליח לעניין הרבה מאוד צופים שפשוט לא הסכימו לדלג עליו.
במקום הרביעי נמצאת רשת מקדונלד'ס ישראל עם קמפיין לסדרת ההמבורגרים החדשה, המבוססת על טעמים של אסיה. סוויסה ואח שתיים לא מאכזבים עם עוד להיט שנדבק לנו לראש ואנחנו לא מצליחים להפסיק לזמזם, ומשתמשים באתגרים הייחודיים של תקופת הקורונה כדי לתת מענה לגעגוע של ישראלים רבים שלא יכולים לנסוע למדינות כמו הודו ותאילנד.
במקום החמישי, חותמים את המדד החודשי - חברת פלאפון עם הפרזנטור יהודה לוי, ואורח מוזיקלי מפתיע - חנן בן-ארי., יחד הם שרים ומקדמים את הדור הבא של מהירות סלולרית, רשת ה-5G שצפויה לשנות את כל מה שאנחנו יודעים על גלישה. על הדרך קיבלנו עוד להיט מוזיקלי שכיף להידבק בו.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

בשיתוף YouTube