בשיתוף YouTube
עם שיפור רמת התחלואה בישראל חלה תופעה מעניינת במיוחד: למרות החזרה ההדרגתית לשגרה, שעות הצפייה בתכנים ביוטיוב נשמרו. הסיבה לכך היא שמשתמשים רבים מצאו תחומי עניין רחבים שמקבלים במה בפלטפורמה, וכי יוצרי רשת חדשים הצטרפו במהלך חודשי המגפה והביאו איתם נישות חדשות ומרתקות אל המסך. מפרסמים שהשכילו לפנות לקהלים מגוונים יותר נהנים עכשיו מביצועים יוצאי דופן ומאינטראקציה עם המותגים שלהם. כאלה הם הקמפיינים שמככבים במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש מרץ.
אל המקום הראשון במדד הגיע קמפיין הטריפל של סלקום, בכיכובו של תמיר בר, הלא הוא שם טוב האבי. הקמפיין מנסה לשבור את גבולות הגזרה של חבילות טריפל בישראל, ועושה את זה בצורה הומוריסטית, עם פרזנטור שיש לו הרבה מה להגיד על הפרסומת שבה הוא משתתף. "כיף לראות שהשפה הפרסומית החדשה מביאה לנו נחת", נמסר מטעם סלקום. "שמחנו ונהנינו מתהליך היצירה עם תמיר בר, התלהבנו מכל השיתופים, התגובות והממים שרצו ברשת, ועכשיו אנחנו גם מתרגשים מהתוצאות של הקמפיין, ובמיוחד מההישג של מדד יוטיוב שמוכיח שאנשים בחרו ורצו לצרוך את התוכן שלנו, שדיבר אליהם בגובה העיניים.
"מהרגע הראשון האמנו שהשילוב של מוצר חדשני, פרזנטור רענן ומוכשר וקריאייטיב שרוט עם נוכחות דיגיטלית יביא אותנו למקומות האלה. נמשיך לדבר עם הלקוחות והגולשים, להגיד את האמת ולהכין לכם הפתעות נוספות".
אל המקום השני הגיע הקמפיין של yes, שבו למרות שכולם עדיין נתונים בסגר מתמשך - נועה קירל דווקא מצליחה לראות עולם. היא עושה את זה בחידוש מפתיע לקלאסיקה הישראלית "השוטר אזולאי", ונותנת גם קריצה לפרויקט החיסונים שהפך לגאווה ישראלית של ממש.
במקום השלישי התברג קמפיין מפתיע של חברת כתר, לפלסטיק שלוקח בחשבון נושאים מורכבים כמו איכות סביבה, קיימות ושמירה על כדור הארץ. ניר וגלי המוכרים והאהובים יצרו סרטון שמצליח להיות גם מאוד ישראלי, גם קורע מצחוק אבל גם חשוב ואינפורמטיבי, והצליחו אפילו לספר על תהליך הייצור מבלי להכביד.
אל המקום הרביעי במדד הגיע הקמפיין של שופרסל ורשת בי, שיועד לחג הפסח ובמיוחד לליל הסדר - שעבור רבים מהווה את הארוחה החשובה ביותר בשנה, ובייחוד לאחר שנת קורונה מרוחקת ומבודדת. הקמפיין נשען על הפופולריות של תוכניות ריאליטי הבישול למיניהן, כשבמרכזו "מתמודד" שעומד מול מקרר הקפואים בסופר ומנסה להחליט איזו מנה תכבוש לו את שולחן החג.
הקמפיין של תנובה ליוגורט החדש סוגר את המדד החודשי ומתברג במקום החמישי. באופן בלתי רגיל, תנובה יצרה פה קמפיין ייעודי עבור חודש הרמדאן והאוכלוסיה הערבית, מתוך הבנה שזה קהל היעד שעומד להגדיל את סל הקניות שלו בתקופה הקרובה. הסרטון הקצר הזה הוא חלק מפרסומת ארוכה יותר שבה האישה מבקשת מהגבר לבשל לה משהו שיפתיע אותה, הוא מציע יוגורט והתוצאה זוכה לשבחים.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube