בשיתוף YouTube
הנוחות, הגישה והממשק הם חלק בלתי נפרד מצריכת התוכן היומית שלנו. זו אחת הסיבות שבגללן אפשר לזהות צמיחה בשיעור של 25 אחוזים בשעות הצפייה ביוטיוב באמצעות הטלוויזיה. כיום אפשר לייצר גם אנגייג'מנט מהמסך לנייד, ובכך לסגור מעגל מול הצרכנים ולייצר קמפיין שלם. המנצחים במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש אפריל, הם אלה שידעו לייצר אקוסיסטם שלם תוך שימוש מלא בכלל היתרונות של הפלטפורמה.

את המקום הראשון במדד תופסת Samsung עם שני קמפיינים למוצרים חדשים שהמשותף להם הוא דור ה-Z. הראשון, Samsung EcoSystem, מרים לשעון GalaxyWatch4 ולאוזניות GalaxyBuds2. בקמפיין השני יוצאים מאיה צפיר, קים אור אזולאי, שחר סאול ונורוז, למשימה בסגנון סרטי אינדיאנה ג'ונס אל המקדש האבוד, וניצלים בזכות פיצ'ר מפתיע של ה-Galaxy S22 Ultra. אם אתם מספיק מבוגרים בשביל להבין את הרפרנס - כנראה שאין סיכוי שתכירו את כוכבי הפרסומת. אבל תכל'ס, אם ההורים כבר משלמים על הפון החדש, לפחות שייהנו גם.

"המטרה שלנו הייתה להגיע אל הלב של הצרכנים בני דור ה-Z", מספר רונן סלם, סמנכ"ל השיווק של סמסונג ישראל. "ידענו שהדרך להגיע אליהם היא לא באמצעות הפרסום המסורתי שקיים היום, אלא בלהגיע למקומות יותר אותנטיים ורלוונטיים לעולמות שבהם הם נמצאים. הגשנו בעצם סוג של טריילרים באורך 15 שניות, ללא כל מסר פרסומי, כשהמטרה הייתה קודם כל לעורר עניין. אנחנו יודעים שהקהל הזה חי ביוטיוב, ושאנחנו יכולים להגיע אליו עם המסר הנכון בצורה הכי מדויקת שאפשר. אסטרטגיית המותג שלנו מדברת על לפרוץ גבולות, לחיות חיים פתוחים, וככה אנחנו רוצים שגם הקהל ייראה את המותג שלנו".

במקום השני: אופטיקנה והגיל שאפשר להפסיק

קרן פלס ממשיכה לסרטון נוסף עבור אופטיקנה, והפעם יחד עם עומר אדם שעובד עם הרשת כבר כמה שנים. בשיר החדש יש ביט, יש סטייל, יש סלסולים ויש לא מעט דברים מצחיקים שמומלץ להפסיק לעשות בגיל מסוים (או לא להתחיל אף פעם) - אבל מה שנשאר בסוף הוא דווקא עקיצה לסופר-פארם אופטיק וקרולינה למקה, שאדם מכנה "חנות חיתולים" ו"דוכן אופנתי". בטרנד הזה התחילו כבר בפרטנר, בסרטון של סטטיק שכולו גידי ובזק, ומן הסתם נראה ממנו עוד בקרוב.

במקום השלישי: אקווריום ההופעות של מפעל הפיס

ליין ההופעות החיות החדש "אקווריום" מושך מיליוני צפיות ולא מעט תשומת לב, בערוץ שהקימה מועצת הפיס לתרבות ואמנות. הקונספט כבר משופשף אבל לא נמאס: הפקה רזה, שידור לייב וסרטונים שחיים ברשת לנצח, יחד עם האמנים הכי מעניינים בסצנה כמו נונו וטדי נגוסה, בהופעות מעולות.

במקום הרביעי: לא פוסחים על דוריטוס

כבר התרגלנו לזה שהכול פחות טעים בפסח, ורוב החטיפים בכלל יורדים מהמדפים מטעמי חמץ. על זה בדיוק רכבה הפרסומת של דוריטוס חמוץ חריף - אצלנו כשר לפסח, אבל הטעם נשאר אותו דבר. המסר הפשוט, מלווה בקולות ביסים קראנצ'יים, עשו את שלהם והביאו את דוריטוס למקום הרביעי והמכובד בטבלה.

במקום החמישי: החג של קוקה-קולה

רגע לפני ערב פסח, קוקה-קולה קושרת בין המוצר לבין שורה של חוויות שהישראלים מזהים עם ליל הסדר: מתחבקים, מתרגשים, מחפשים את האפיקומן וכמובן עומדים בפקקים בדרך אל הארוחה המשפחתית הכי חשובה בשנה. בין כל אלה מופיעים בקבוק קוקה-קולה והמון קוביות קרח, שמתמקמים בטבעיות בין כוס לאליהו לחד גדיא, כחלק משמחת החג.

מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube