בשיתוף YouTube
לפעמים ליהוק נכון של משפיענים יכול לעשות את כל ההבדל בין קמפיין מוצלח שמרים את המותג, לקמפיין משמים שלא ממש מצליח להתרומם. דוגמה לליהוק מוצלח כזה אפשר לראות בבחירות של חברי הנבחרת המוזיקלית של סמסונג, שעושים עבודה מעולה. עובדה: הקמפיין הצליח לגרוף יותר מחמש מיליון צפיות וכבש את מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש אוגוסט.

במקום הראשון: הנבחרת של סמסונג

המקום הראשון במדד הצפייה החודש שייך לנבחרת המוזיקלית של סמסונג: אגם בוחבוט, עדן חסון, אודיה, אבי אבורומי ושחר סאול בקמפיין להשקת מכשיר הגלקסי פליפ החדש. חברי הנבחרת מצליחים להוכיח שמעבר לחוש קצב יש להם גם כישרון קומי, עם מהלך קריאייטיבי המתבסס על צילומי "מאחורי הקלעים". בזמן שהכוכבים מתכוננים לצילומים בחדר האיפור, הם מפנטזים על פרסומות מופרכות שבהן אנחנו אפילו זוכים לצפות. ככה זה באמת נראה מאחורי הקלעים:
"הקמפיין נולד מתוך מחשבה על יצירת תוכן בסגנון אנבוקסינג, שהוא שונה, מיוחד וחדשני ממש כמו המכשיר המתקפל החדש של סמסונג", מספרת רוני פורת, מנהלת שיווק משפיענים בסמסונג. "המטרה הייתה בראש ובראשונה להשיק את המכשיר החדש בצורה שהיא מעניינת, קלילה ומצחיקה, שתתפוס את העין של הצרכנים. רצינו לעלות הפעם עם קמפיין שמדבר את שפת ה'שורטס', שיתפוס את הצופים ממש בשלושת השניות הראשונות ויגרום להם לרצות לצפות עד הסוף".
מורן קרסנטי, מנהלת מדיה דיגיטלית בסמסונג, מוסיפה: "מבחינת אסטרטגיית המדיה שלנו בקמפיין הנוכחי, היה חשוב לנו לייצר קמפיין עם מודעות וחשיפה, ואיזשהו חיבור קצת יותר עמוק למותג סמסונג, ורצינו להגיע לקהל קצת יותר צעיר, קהל שנמצא ברשתות החברתיות. פגשנו את הקהל הזה ביוטיוב - פלטפורמה שבה צעירים לא רק מאזינים למוזיקה אלא בעצם צורכים את רוב התכנים שלהם".
"סוד ההצלחה של הקמפיין הוא בזה שעשינו מעין הפוך על הפוך לכל פורמט האנבוקסינג", מסכמת פורת, "הכנסנו גם את האופי, את העולם הפנימי ואת חוש ההומור של המשפיענים שלנו, ואני חושבת שזה מה שהפך את הקמפיין לכל כך מוצלח".


במקום השני: צ'יקן רויאל החדש

מקדונלד'ס מככבים גם החודש במדד הפרסומות, עם הפרזנטור ירמי שיק בלום בתפקיד גונן, החנון הכי קול בסביבה. והפעם הפתעה - גונן עומד להתחתן עם בחירת ליבו, אבל מגלה שיש לה דעות מאוד נחרצות לגבי המנה המועדפת. האם יצליחו לשמור על שלום בית? בקרב מק צ'יקן מול מק רויאל, המנצחת הגדולה היא המנה החדשה: מק צ'יקן רויאל – עם הגודל של רויאל והטעם של צ'יקן.


במקום השלישי: חלב טופי קרמל של טרה

טרה השיקה במהדורה מיוחדת את הטעם טופי קרמל בסדרת משקאות החלב בטעמים, וגם סרטון אנימציה חדש מהסדרה האהובה של ניר וגלי: הפעם, שוקו מתמרמר על תשומת הלב שמקבל המשקה החדש, טופי, אך מגלה שכל הרעש והצלצולים הם דווקא מסיבת הפתעה לכבוד יום ההולדת שלו, שטופי בעצמו אירגן. יופי טופי.


במקום הרביעי: פריגת שותים קר!

פריגת ממשיכים עם הנוסחה המנצחת של שלום מיכאלשווילי ומדע הפריגתולוגיה. והפעם במזנון הגאון, המתלמדת המאותגרת, בכיכובה של עלמה קיני (מהסדרה "המפקדת"), מקבלת תדרוך מקיף כיצד צריך לשתות פריגת: מנוער וקר. למרבה הצער היא מחליטה להוכיח מוטיבציה, ומקפיאה את המזנון. לפינגווינים לא נגרם נזק במהלך הצילומים.


במקום החמישי: האלימות הורסת את המשחק

משרד התרבות והספורט יצא החודש בקמפיין סופר רלוונטי, שנוגע בלב של אוהדי כדורגל באשר הם. לאחר שתקריות אלימות הפכו לשגרה החדשה של המגרשים בישראל, מגיעה הפרסומת שמזכירה לנו מהם הדברים שחשובים באמת. המהלך הקריאייטיבי מראה ילד נרגש שמגיע לראשונה לצפות במשחק כדורגל, ובמקום ליהנות מהספורט, נאלץ לחוות את אלימות האוהדים.


יוטיובר החודש: אלון גרעיני

עם 147k מנויים וכ-35 מיליון צפיות, ערוץ ה-YouTube הטכנולוגי של אלון גרעיני הוא כבר מזמן מיינסטרים לכל דבר. כבר שבע שנים שגרעיני מככב בפלטפורמה וסוקר גאדג'טים, מובייל ומוצרי אלקטרוניקה שונים. בכל סרטון הוא לוקח אותנו למסע אינפורמטיבי בעקבות מגוון האפשרויות בשוק, החלופות שלהן והכדאיות.
גרעיני, שקנה בזמנו וסקר בסרטון הביקורת הראשון את אייפון 7, יכול היום להסתכל בסיפוק על הדרך שעבר, שיתופי הפעולה המסחריים והעבודה עם המותגים השונים, שמזמינה, מטיסה ושולחת אליו מכל טוב, העיקר שישמיע את דעתו. אוטוריטה בתחום.
בחודשים האחרונים משתף גרעיני בערוץ ה YouTube שלו בבניית הבית החדש שלו: בתהליך, בקשיים, ואיך לא: בהפיכתו לבית חכם באמצעות טכנולוגיה. לצד ההמלצות הרבות בלט סרטון שנעשה בשיתוף פעולה עם Sonos, במסגרתו סקר אלון את מערכות השמע של המותג. ומה נאמר? התעניינו. אפילו כשגרעיני מחווה דעתו על הנייר והקרטונים באנבוקסינג הוא מצליח להלהיב. בסקירה כנה הוא מציג את היתרונות הרבים וגם החסרונות של המותג. הוא מראה בצורה ברורה לחלוטין את ההרכבה, אופן השימוש, וכמובן - את התוצאה בסוף. ככה זה נראה:
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

בשיתוף YouTube
פורסם לראשונה: 14:22, 28.09.23