בשיתוף YouTube
כשחושבים על המוסד לביטוח לאומי, לא בטוח שהמילה "ויראלי" תהיה הראשונה לקפוץ לראש. בכל זאת, ממש כמו בחיים - גם במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet יש הפתעות, ובמהלך חודש נובמבר גרף הקמפיין של המוסד לביטוח לאומי מספר צפיות גבוה משמעותית מכל קמפיין אחר וטיפס בקלילות אל ראש הטבלה.

במקום הראשון: משוחררים? בואו לחוויה חד-פעמית

עם לוק מרענן ופרזנטור עדכני, המהלך הקריאייטיבי של המוסד לביטוח לאומי באמצעות לפמ, שפונה לצעירים שהשתחררו מהצבא או מהשירות הלאומי, היטיב לדבר על הדברים שבאמת מעניינים את דור ה-Z: עבודה רווחית, מינימום מאמץ ומקסימום הנאה. קבלו הצצה אל מאחורי הקלעים של הקמפיין:

"אחרי תקופת הקורונה ראינו ששוק העבודה השתנה, בטח עבור אנשים צעירים", מספרת מיכאלה כהן, דוברת המוסד לביטוח לאומי. "הרבה מאוד אנשים חושבים שעבודה מועדפת זה בתחנת דלק וזהו, אבל זה ממש לא המצב. יש הרבה מאוד אפשרויות, והדגש הוא על החוויה". תמר קובנסקי גבסו, מנהלת לקוחות בכירה בלפ"מ, סיפרה כי האתגר המרכזי של הקמפיין היה סביב הנושא. "עבודה מועדפת היא כזו שנדרשים לה עובדים נוספים באותם ענפים, וזו לא הבחירה הראשונה של חיילים משוחררים".

הקמפיין החליט לפנות לצעירים משוחררים, לדבר אליהם ולא עליהם ולהפגיש אותם עם מגוון האפשרויות שבחוויית העבודה המועדפת. "לכל סרטון יצרנו מגוון של תוצרים", מסבירה קובנסקי גבסו, "לא נמאסנו כי באופן הזה עזרנו להטמיע את המסר בצורה טובה יותר". התוצאות הצליחו להפתיע אפילו את אנשי הקמפיין. "לפני הקמפיין היו לנו כ-4,000 כניסות לעמודי העבודה המועדפת באתר הביטוח הלאומי", אומרת כהן, "ולאחריו ראינו יותר מ-400 אלף כניסות. זה פשוט מטורף".

במקום השני: יאללה לך הביתה ג'ורדי!

סטטיק ממשיך להוביל את פרטנר למחוזות חדשים, והפעם מצטרף אליו החבר והמפיק המוזיקלי הצמוד ג'ורדי, שמסרב להתפנות לו מהסלון. המסר המרכזי של הסרטון – הצעת הטריפל החדשה של פרטנר הכוללת גם שידורי נטפליקס – מגובה במהלך קריאייטיבי מושקע, המשבץ את סטטיק בכמה מהסדרות המובילות של ענקית הסטרימינג, דוגמת "משחקי הדיונון", "קוברה קאי" ו"דברים מוזרים". הכל כדי להיפטר מג'ורדי, ולצלילי "יאללה לך הביתה, מוטי". שלום ותודה.


במקום השלישי: My Name is Juicer

מיכל הקטנה עדיין מסרבת לגדול, והפעם היא חוברת ל"סיידר הגליל" ומביאה גם את הילדים. בקליפ שנע בין המשעשע למטריד, מבצעים מיכל ושניים מילדיה גרסה חדשה ללהיט הטיקטוק my name is chiky, במסגרת קמפיין לתרכיז המיץ החדש – Juicer. לטובת המעמד מיכל והילדים לבושים בגווני הג'וסר שלהם ורוקדים עם פירות, ואת המסר הרפטטיבי קשה לפספס.


במקום הרביעי: רמה אחרת גם ברפואת ילדים

הטורטלים, הזוג הטלוויזיוני שנכנס לנו ללב, מגיעים לדאוג לבריאות הילדים בקמפיין החדש של קופת חולים מאוחדת. אסי כהן ועלמה זק מביאים את הדמויות של "ארץ נהדרת" למקסימום כפרזנטורים החדשים של מאוחדת, והפעם מתמקדים ברפואת ילדים מרחוק בעזרת מכשיר הטייטו. הקריאייטיב שנון ומצחיק, ומחבר באופן חכם בין דמויות הטורטלים למסר המוביל של הקופה לרפואה ברמה אחרת.


במקום החמישי: בית זה לא מוזיאון

איקאה יוצאת במהלך קריאייטיבי שמזכיר לכולנו שבית הוא מקום שגרים בו. הסרטון "בית הוא לא מוזיאון", מלווה משפחה שמתגוררת בבית מעוצב לעילא, שבו אסור לגעת, לשבת או לאכול. סבתא היא השומרת במוזיאון ואמא היא המדריכה שאוסרת לגעת בריהוט. המסר המרכזי של הסרטון מועבר בהומור וקולע למטרה, כי אחרי הכול, הסלון הוא לא תצוגת קבע ואת התיקים אנחנו לא שמים בשמירת חפצים.


יוטיוברי החודש: משפחת ליופריו

יוצרים עצמאיים שמתחזקים ערוצי יוטיוב שופעים בתוכן יש לא מעט. אבל מה קורה כשמשפחה שלמה מחליטה לפתוח ערוצי יוטיוב? מסתבר שזה מתכון להצלחה מסחררת בפלטפורמה. ז'אנר המשפחות ביוטיוב הלך וצבר תאוצה בשנים האחרונות, כאשר משפחות מתעדות את חייהם של כל בני המשפחה וזוכות למאות אלפי עוקבים ומיליוני צפיות על כל סרטון, עם קהל אדוק ורעב לכל פיסת תוכן.
בין המשפחות הבולטות בישראל תוכלו למצוא את משפחת ליופריו: רונית, ג'ונתן ושלושת ילדיהם - מיה, אלה ובן, מנהלים ומככבים בשלושה ערוצי יוטיוב אשר סוחפים אחריהם קהילת מנויים של כמעט 300k עוקבים בערוץ הראשי וחצי מיליון עוקבים בסך הכול. בין הסרטונים תוכלו למצוא שלל תכנים קומיים מחיי היומיום של המשפחה, הכוללים מערכונים, וולוגים, אתגרים ומתיחות, והכול ערוך בקפידה.
אם שוטטתם החודש ביוטיוב ודאי נתקלתם בשיתוף הפעולה המסקרן שקיימה המשפחה עם רשת סופר-פארם. לכבוד השקה של שלל מחלקות חדשות באתר סופר-פארם אונליין, יצאה החברה למהלך יוטיוברים, בו כתבו, הפיקו, צילמו וערכו להם היוצרים פרסומות של ממש. בניגוד למרבית שיתופי הפעולה המסחריים שאנו נחשפים אליהם, הפרסומת של ליופריו עלתה וקודמה דווקא מהערוץ של המותג וזכתה לתוצאות יוצאות דופן. ככה זה נראה:
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

בשיתוף YouTube