בשיתוף YouTube
קמפיינים שמשלבים משפיענים ויוטיוברים, מייצרים רלוונטיות גבוהה יותר עבור הצרכנים והצופים. שילוב נכון של יוטיוברים בפרסומות מחבר את צרכן הקצה למסר, וגורם לו להתחבר יותר טוב למוצר, מוביל להגברת זכירות ומודעות למותג. פעילות עם משפיענים מעלה ב-30% את האהדה כלפי המותג. אפשר לראות את זה באופן עקבי במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet בכל חודש. הפעם, המקום הראשון אומנם מציג מספר צפיות מטורף, אבל דווקא במקום השני התמקם לו קמפיין עם פוטנציאל לעשות טוב לכולנו.

במקום הראשון: סמוקי מגה קריספי במקדונלד'ס

פלפלים חריפים פוגשים גריל, מקבלים פסי חריכה שחומים, ואז הופכים לרוטב צ'יפוטלה מעושן שילטף את הקריספי צ'יקן שמעליו. מקדונלד'ס במקום הראשון בטבלה עם פרסומת למנה החדשה סמוקי מגה קריספי, שנראית חריפה באמת ומסקרנת לטעימה, לכל מי שמחפש קצת גיוון במנות הקלאסיות של הרשת.

במקום השני: משרד הבריאות עובר לשתות מים

משרד הבריאות בקמפיין שפונה לטקטיקה המוכרת של חינוך ההורים דרך הילדים, ומעודד שתיית מים במקום שתייה ממותקת. אבל במקום הסבר דידקטי, הילדים הולכים עם המדריכה במוזיאון ושומעים על העידן ההיסטורי המשונה שבו אנשים הגישו לאורחים שתיה קלה ומזיקה - רק כי לא היה להם נעים להגיש מים. ובקיצור - עידן "הלא נעים" שבו הפאסון היה חשוב יותר מהבריאות. המסר עובר בהצלחה ובחן, ואפילו מעורר מחשבה.
"קהל היעד שלנו הוא בעצם כלל הציבור", הסבירה סמדר שזו בן שמחון, מנהלת פרסום ושיווק במשרד הבריאות. "בחרנו להתמקד בסרטון עצמו בילדים, כי ילדים יכולים להיות סוכני השינוי שלנו והם גם מסייעים להקליל את המסר. גם בישיבות של משרד הבריאות מגישים מים בכלים רב-פעמיים, ואנחנו מאמינים שצריכה של משקאות ממותקים תרד עוד יותר בשנים הקרובות". נורית פיינמן, מנהלת תוכן והפקה בלשכת הפרסום הממשלתית (לפמ), הוסיפה: "מדובר בהמשך טבעי לשני קמפיינים קודמים שעשינו בנושא צריכת מזון מעובד והסימון התזונתי. כמובן שיצרנו גם קמפיינים מותאמים לחברה החרדית ולחברה הערבית. ההתמקדות בילדים עזרה לייצר פחות הפחדה והטפה ויותר הבנה אמיתית של הנושא".

במקום השלישי: שובו של ברז השוקו

מי לא רוצה ברז של שוקו בחצר? יטבתה בסרטון חדש עם הפרזנטור הקבוע ציון ברוך, שבא למלא ג'ריקן בקיבוץ שבו השוקו זורם כמים. הרעיון פשוט - מי שיגיע ליטבתה בראשון עד חמישי ימצא את ברז השוקו חינם, סיבה טובה לעצור שם בדרך לאילת או אפילו לנסוע במיוחד. וכך הגיעה הפנטזיה לשוקו חופשי אל המקום השלישי.

במקום הרביעי: חיוך שמתחיל בשדה

בטיול השנתי, בבינג', בטירונות - התפוצ'יפס הוא משתתף קבוע. בסרטון שהגיע למקום הרביעי מזכירים לנו שזה לא רק חטיף טעים אלא כזה שמיוצר מחומרים טבעיים, ולא סתם - תפוחי אדמה שגדלים באדמת הנגב על ידי חקלאים שורשיים, שרואים את החיוך שלנו לנגד עיניהם בכל בוקר כשהם באים לעבודה בשדה. נאיבי? בוודאי, אבל עושה את העבודה להוציא אותנו עם חיוך ולרצות קצת קראנץ' מלוח בפה.

במקום החמישי: הארנק של ההייטקיסטים

היי-טק Zone, ארנק ההטבות הדיגיטלי שפושט על חברות ההיי-טק בימים אלה, מגיע למקום החמישי עם שיר מדבק במיוחד - חני אני לא יודע מה אני רוצה. משל על החיים או על העובד המפונק, זה לא משנה, כי המסר עובד - כל ההטבות במקום אחד וצריך רק לבחור. אז חני, תבחרי לנו.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

בשיתוף YouTube