בשיתוף YouTube
אפריל היה חודש גדוש במיוחד: מפסח ועד יום העצמאות קיבלנו שורה של קמפיינים של ביחד - משפחתי וגם לאומי. האתגר הגדול סביב מועדים כאלה הוא להצליח לחדש, ואין ספק שמדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש אפריל הוכיח שמסרים ישירים, מאחדים ומקוריים מצליחים לפגוע ולעשות את העבודה.

במקום הראשון: חג שמח מקוקה-קולה

קמפיין חג הפסח של קוקה-קולה כובש את המדד, עם מסר שמתחבר שוב לשורשים הישראליים המזוהים עם החג – הפקקים, המצות והארוחה המשפחתית עם הדודים. המהלך הקריאייטיבי חוזר לאנימציית הבקבוקים והפקקים המוצלחת, יחד עם קריינות שנונה במידה שהוכיחה את עצמה גם השנה.

"לקראת חג הפסח קוקה-קולה יצאה בקמפיין סנסורי, להפעיל את כל החושים והחשק למוצרים על שולחן החג", הסביר רועי מדלי, מנהל קריאייטיב בחברה המרכזית CBC Group. "הקמפיין הוא שילוב מאוד מתבקש בין שני המותגים הכי חזקים היום - קוקה-קולה ונועה קירל, היוניקורן של כולנו, שמקריינת את הקמפיין הזה. בהמשך לשיתוף הפעולה עם נועה שהתחיל עם 'פנתרה', יצרנו גם מהדורת פחיות מיוחדת עם החתימה של נועה, שגם הגיעה בעצמה לדיזנגוף סנטר לחתום לאנשים על פחיות. זה עשה אימפקט משוגע".
"בחרנו ביוטיוב כפלטפורמה העיקרית שלנו עם יותר מ-90 אחוזי חדירה בשוק בישראל", הוסיף אמוץ הררי, מנהל מדיה וחוויית לקוח ב-CBC Group. "הקמפיין עשה ביצועים מצוינים והביא ליותר מ-40 אחוזי צפייה מלאה בפרסומת".

במקום השני: הדיפ המושלם

לסדרת המטבלים של אסם מצטרף כעת גם ספייסי איולי, או בעברית - מיונז פיקנטי. עם הסלוגן המנצח: "הדיפ המושלם לביס המושלם", המהלך הקריאייטיבי מראה לנו כיצד אפשר לשלב את ה-Dip & Spread בסוגי מנות שלא חשבנו עליהן בכלל - במטבח המקסיקני, במנת פוקי מהוואי או כטוויסט מרענן לצ'יפס. בשורה התחתונה, מתחשק לקחת ביס.


במקום השלישי: בסופר-פארם אונליין יש הכול

בשנים האחרונות יצאה רשת סופר-פארם מחוץ לגבולות הטיפוח והבריאות, עם חנות האונליין שהיא בעצם מרקט פלייס למוצרים כמעט בכל תחום. לקראת חג הפסח, כשהופצצנו בקמפיינים לקניות, הובילה היוטיוברית לירון רז, AKA לירונים, את קמפיין המוצרים והפתרונות לבית. או בקיצור, אם עד עכשיו לא ידעתם שאפשר לקנות קופסאות אחסון בסופר-פארם ולסדר את המזווה, הבעיה נפתרה.


במקום הרביעי: היינקן - ליגת האלופות

היינקן ממשיכה גם השנה עם קמפיין ליגת האלופות, והפעם אפילו הטיסה את הזוכים בתחרות לחוויה מושלמת, שכללה סיור במבשלה באמסטרדם וכרטיס למשחק חצי הגמר של הליגה. בסרטון משתתפים הזוכים עצמם, שצילמו והעלו את התמונות מהטיול המרגש, עם קריצה למיתוג הירוק של הבקבוק שמשתלב נהדר עם גוון הדשא במגרש.


במקום החמישי: מתנות ישראליות

BUYME ממשיכים עם הפרזנטור איתי לוי, שלכבוד יום העצמאות חבר לשחקן אוראל צברי ליום של בילויים בחגיגות יום ההולדת ה-75 למדינה. במסגרת הקונספט איתי ואוראל מפנקים זה את זה בחוויות שרכשו בביי מי, וכך הם נהנים משיט על יאכטה, משתתפים בסדנת יין ומבקרים ביקב, ועל הדרך מפרגנים לעסקים ישראלים.


יוטיוברית החודש: לירון תמיר רוזן

אחת היוצרות הוותיקות והמזוהות ביותר ב-YouTube גוייסה לקמפיין של סופר-פארם אונליין, הפעם בכובע קצת אחר, תוך מקסום היכולות ההפקתיות והאותנטיות שלה. רוזן, המוכרת גם כ"לירונים", אוחזת בקהל אוהד ונאמן של 136k מנויים בערוץ הראשי ו-99k מנויים בערוץ הוולוגים, אותו היא מתחזקת ביחד עם הבעל אמיר ובהשתתפות הילדים תמר ואופיר.
מאות הסרטונים שפורסמו בעשור האחרון בערוצים של לירון מספקים הצצה מסקרנת לחיים האישיים והמרתקים של המשפחה, ומלווים את לירון עוד מהיותה סטודנטית לעיצוב, דרך החתונה עם אמיר, הלידות וחיי השגרה כמשפחה, הניבו מעל ל-50 מיליון צפיות.
כיוטיוברית ותיקה במשרה מלאה היא כותבת, מפיקה, מצלמת ועורכת תכנים מסחריים לערוצי התוכן האישיים שלה. היתרון המשמעותי נוצל בקמפיין זה על ידי סופר-פארם אונליין, שנהנו מהיכולות של לירון בהפקת המודעות שפורסמו, טורגטו וקודמו מערוץ היוטיוב של סופר-פארם. ככה זה נראה:

מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

בשיתוף YouTube