בשיתוף YouTube
מגמת שעות הצפייה בווידאו רק עולה ועולה, ואנחנו כמשתמשים צופים ביותר וידאו בכל האתרים בהם אנחנו גולשים. פרסום פרוגרמטי מאפשר למפרסמים להגיש פרסומות ברשתות וידאו מגוונות, ובכך לנהל קמפיינים רחבים המופיעים בכל כלי המדיה הפופולריים, במינון אפקטיבי השומר על הצופה ומאפשר חסכון עלויות של כ-40% בממוצע בהשוואה לפרסום נפרד בין ערוצי המדיה השונים. מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet פותח את שנת 2021 עם כמה דוגמאות בולטות.
במקום הראשון במדד הפרסומות החודשי מתמקם לו קמפיין שוקולד פרה שמבקש לחגוג יחד עם הצרכנים את הרגעים הקטנים והמשמחים של החיים. "הרעיון המרכזי הוא להמציא מחדש את התפקיד של שוקולד פרה כשוקולד שמתאים לחגיגות של רגעים קטנים", מספרת טליה אבני בבאי, מנהלת תחום טבלאות שוקולד בשטראוס. "רצינו לשים את הזרקור על הרגעים הקטנים שקורים לנו ביום-יום, רגעים שמזמינים אותך לשלוף חפיסת שוקולד ולקחת את הקובייה האיקונית עם ההטבעה של הפרה - שהיא מאוד מוכרת ומזוהה.
"מהר מאוד ראינו שזו שפה מאוד עשירה, כי יש המון רגעים קטנים כאלה. הטלפון שנפל ולא קרה לו כלום, הישיבה שבוטלה, למצוא פתאום כסף במעיל, לעבור שלב במשחק, או הגשם שניקה לי את האוטו. מכאן יצרנו מוזיקה מתאימה ותנועות ריקוד - כי אין דבר שמביע שמחה בצורה טובה יותר, ובעצם חיברנו את שלושת הדברים האלה ויצרנו סרטונים שעלו גם בטלוויזיה וגם בדיגיטל. אנחנו מאוד שמחים להיות קובייה של אופטימיות ושל שפיות - במיוחד בתקופה מאתגרת כמו זאת".
אל המקום השני במדד הגיע הקמפיין הוויראלי של השב"כ - אתגר השב"כ שנועד לגיוס מועמדים לשירות. מדובר בחידה טכנולוגית שהצליחה למשוך הרבה מאוד התעניינות וצפיות - כרבע מהן אורגניות לחלוטין. אתגרים מהסוג הזה הפכו לטרנד של ממש בשנים האחרונות, ובייחוד עבור ארגונים חשאיים שמחפשים את טובי המוחות.
במקום השלישי במדד החודשי נמצא קמפיין של שטראוס למותג הגבינות סימפוניה - שמשיק סדרה של טעמים חדשים. הקמפיין הצליח לגעת לנו בנקודות הכי רגישות ולגרום לנו להתגעגע לימים היפים שבהם עשינו קניות בסופרמרקט, יכולנו להתקרב פיזית לאנשים ולשוטט מחוץ לבית בחופשיות - רגע לפני שהקורונה שיתקה את העולם.
אל המקום הרביעי הגיע הקמפיין המיוחד של שופרסל בשיתוף היוטיובר אור בן אוליאל. המותג התחבר לערוץ האפייה הפופולרי של בן אוליאל, שמדגים איך אפשר לאפות מתכונים טעימים בקלות, בקערה אחת וביחד עם כל המשפחה. את הפיצה כבר הספקנו להכין בעצמנו, אבל יש גם עוגיות ועוגות - והכל טעים ונגיש מתמיד.
את המדד החודשי סוגר הקמפיין של סמסונג שפותח שנה יחד עם נבחרת המשפיענים. אלה לי, אסי עזר וריף נאמן נבחרו להשתתף בנבחרת המחודשת של המותג הפופולרי, וההיסטוריה מוכיחה שהם עומדים להיות כוכבים עסוקים ובולטים במיוחד ברשת.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube
פורסם לראשונה: 08:00, 16.02.21