בשיתוף YouTube
לא מוכרחים לטפס הכי גבוה בשביל השפעה מקסימלית. את מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש יוני, שהוא גם חודש הגאווה, בחרנו להקדיש דווקא לקמפיין שהגיע אומנם רק למקום השני, אבל מבטא מצוקה גדולה - לא רק בקרב הקהילה הטרנסית בישראל, אלא בקרב החברה כולה. אבל עוד לפני שנצלול אל מאחורי הקלעים של הקמפיין, בכל זאת, מתחילים עם הקאמבק הגדול שהגיע למקום הראשון.

במקום הראשון: מקדונלד'ס מחזירה את הקראש מהניינטיז

מקדונלד'ס ישראל כובשת את המקום הראשון בטבלה עם סרטון שכולו מחווה לניינטיז. ירמי שיק בלום, בתפקיד המילניאל האולטימטיבי, מתרגש מהקאמבק של מנת המקצ'יקן עד כדי פלאשבק סוחף לגיל ההתבגרות - מהתסרוקות האיומות ועד גיל ססובר, בהופעת אורח חמודה להפליא. שחזור תקופתי מצטיין וחיוך מאוזן לאוזן, גם אם בסוף מחכה רק נאגט בלחמנייה.

במקום השני: הקמפיין שעושה מקום לכולם.ן

א.נשים על הקשת הטרנסית מתקשים.ות להתקבל למקומות עבודה פי 6 מאחרים, ואם זה לא מספיק - כל ישראלי שלישי לא מוכן לעבוד לצד חבר.ה בקהילה. את המציאות הזו מבקשים לשנות בפרויקט גילה להעצמה טרנסית, ובשיתוף עם גוגל ישראל מנסה הסרטון לעורר מודעות, קבלה ושינוי דעות קדומות במקומות עבודה כלפי א.נשים שעוברים תהליכי התאמה מגדרית.

"בחרנו לקדם העסקה טרנסית בראש ובראשונה כי מדובר בענייני נפשות", מסביר איל קפלן, מנהל שיווק בגוגל. "טרנספוביה הורגת, ולכל מעסיק ומעסיקה במשק יש את הזכות להעסיק עובדים מהקשת הטרנסית. שיתוף הפעולה הזה הוא הזדמנות גם בשבילנו בגוגל להיות מעסיקים יותר טרנס-פרנדליים ולהשתפר בנושא. בחרנו בהכרח להימנע מלהדגיש מסכנות או נזקקות - הם לא. הם א.נשים שבסך הכול רוצים להשתלב בחברה ולקבל הזדמנות שווה לתעסוקה".
בר אווסקר יצחק, מנכ"ל פרויקט גילה להעצמה טרנסית, הוסיפה: "המסר המרכזי שלנו לבעלי עסקים הוא שיש כאן קהילה מדהימה של אנשים מוכשרים, חכמים, מקצועיים, וחבל להפסיד עובדים טובים בגלל סטיגמות או דעות קדומות. הקמפיין הזה הוא מיוחד בגלל שהוא קמפיין גאווה שבכלל לא פונה אל הקהילה הגאה. הוא פונה החוצה, אל מעסיקים מכל התחומים עם מסר מרגש ומאוד מתקדם בעיניי, שאומר שהפתרון לטרנספוביה נמצא בידיים של כולנו".

במקום השלישי: קפה טורקי אתיופי

בקפה עלית משיקים קפה טורקי אתיופי בסדרת מוצרי מקורות הקפה, ושולחים את פרזנטור הבית אביב אלוש לביתה של משפחת תסמה, להתרשם מטקס הבונה - טקס הקפה האתיופי. על הדרך אנחנו לומדים על כללי הטקס, המנוהל על ידי אם המשפחה המקסימה. אלוש, סקרן וכובש כתמיד, מתחבב מיד על בני הבית, והריח של הקפה הנקלה במחבת כמעט עובר את המסך.

במקום הרביעי: דיסני+ הגיע גם ל-yes

נועה קירל מתעוררת בבהלה במיטה מתקפלת, מאופרת טופ (לא קנינו), ומגלה שערוץ דיסני פלוס הגיע ל-yes. מכאן פורץ שיר עם כל התכנים השווים שיש לערוץ להציע - מהקלאסיקות הגדולות של דיסני ועד סרטי מארוול, פיקסאר ומלחמת הכוכבים. ויש גם בונוס: חצי שנה מתנה למנויים ולמצטרפים חדשים. השיר קצת סתמי, אבל המסר אפקטיבי.

במקום החמישי: זה לא חלום, זה יטבתה!

מחלבות יטבתה חוגגות 60 שנה, ויוצאות בסרטון בכיכובו של ציון ברוך לשוקו ומשקאות החלב המיתולוגיים. ברוך מתפעל מהקיבוצניקים שחיים את החלום במדבר (היי, אנחנו יודעים שאתם שותפים של שטראוס) ופוצח בראפ צורמני ומודע לעצמו, שמגיע לשיאו בשורה "לא יודע למה אני עושה אה אה". דבילי? בוודאי, אבל היינו מורידים עכשיו שקית שוקו.

יוטיובר החודש: פיני בראל

"ספורט באיכות גבוהה", ערוץ היוטיוב של פיני בראל, הפך לאחד מהשחקנים המשפיעים והבולטים בתחום הספורט הישראלי. מקור לצריכת ידע העומד בקו אחד עם ערוצי הטלוויזיה המובילים בתחום ולאט לאט משנה את הדרך בה צורכים ספורט בישראל.

בראל, שהחל את קריירת הספורט שלו כשוער בליגת העל בכדוריד, הקים סטארט-אפ הקשור בספורט-טק וכדי להביא טראפיק אורגני לאחד מהאתרים שבנה, החל להעלות סרטונים לערוץ היוטיוב שפתח אי שם ב- 2018. להפתעתו הסרטונים זכו ליותר ויותר חשיפה והיום עומדים על עשרות עד מאות אלפי צפיות לכל סרטון ו-84K נרשמים לערוץ.
הערוץ מתמקד בניתוחים טקטיים, מעקבים אחר ספורטאים ישראלים מובילים בחו"ל ודירוגי עוצמה בליגת העל וליגת האלופות. בתקופה האחרונה בלט במיוחד השת"פ שעשה יחד עם "אקסלנס טרייד", שבמסגרתו הם הביאו את עמרי כספי (המתחזק ערוץ יוטיוב מצליח משל עצמו) לריאיון ייחודי בערוץ ובין היתר שוחח איתו על השקעותיו השונות. הקמפיין השתלב בצורה מאוד טבעית בסרטון ובערוץ וזכה לפופולריות רבה.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube