להיות בעל עסק בישראל זה ממש לא דבר פשוט, בטח ובטח בימי הקורונה. חוסר היציבות בשוק, קשיי מימון ועמידה בתשלומים הלא יציבים והמשתנים של העסק, דמי הביטוח הלאומי הגבוהים, השיעורים המשתנים במס הכנסה, ועוד ועוד. כל אלו גורמים לכך ש-90 אחוז מהעסקים בישראל לא שורדים את שנתם הראשונה.
כידוע, אחד האלמנטים המכבידים יותר מכל על בעלי העסקים, בשל הפגיעה בתזרים המזומנים שלהם, נוגע להשכרת הנכס. בין אם מדובר על חנות רחוב, מרכז לוגיסטי או כל שטח מסחרי אחר. ככל שהנכס משתרע על מקום גדול יותר, וממוקם במיקום מבוקש יותר, כך דמי השכירות עולים ואיתם מגיעה הערבות הבנקאית הגבוהה אותה נאלץ השוכר להפקיד בבנק. אם ניקח לדוגמה את תל אביב, הרי שמחיר השכירות הממוצע למ"ר לחנות רחוב בעיר עומד כיום על 166 ש"ח, מה שאומר שאם מדובר על חנות בגודל של נניח 50 מ"ר הרי שדמי השכירות החודשיים יעמדו על לא פחות מ- 8300 ₪! אבל אם זה היה מסתכם בכך, ניחא.
3 צפייה בגלריה
(צילום: unsplash)
אבל יש גם את העניין של ערבות בנקאית...
מעבר לסכום הגבוה אותו ישלם שוכר הנכס מדי חודש הוא יתבקש על ידי המשכיר להנפיק לו גם מסמך ערבות מהבנק שמשמעותו היא שאם מכל סיבה שהיא (קורונה למשל...) הוא יפר את חוזה השכירות (בהתקיים תנאים מסוימים) המשכיר יוכל לקבל את כספי הערבות במקום תשלום השכירות המקורי. ופה נעוצה הבעיה הגדולה: בתמורה לערבות אותה יוציא הבנק עבורכם תצטרכו לשלם עמלות שונות, והכי מהותי - לכלוא בבנק פיקדון בגובה של 3 חודשי שכירות, כלומר במקרה שלנו כמעט 25 אלף ₪.
עשרות אלפי שקלים ששוכבים בבנק ללא שימוש
ככל שהחנות תהיה גדולה יותר כך תצטרכו לנעול בבנק סכום גבוה יותר וכאן אנו כבר מדברים על פיקדון נעול של עשרות אלפי שקלים. ולנעול זה לנעול! הכוונה היא שהסכום הזה ינוכה לכם מתזרים המזומנים ולא תוכלו להזמין באמצעותו סחורה, לפתוח ליין חדש של מוצרים, לשדרג את נראות העסק או סתם לשלם מיסים כמו ארנונה או מס הכנסה. אגב, במקרה בו אתם עסק חדש ואין לכם את האפשרות לנעול בבנק סכום כזה של כסף, הרי שתאלצו לקחת הלוואה על סכום הפיקדון, והבנק מצידו יגבה על כך ריבית גבוהה בגובה של עד 9 אחוז, ככה שתצאו מופסדים פעמיים.
המהפכה של OBLI - ערבות ללא פיקדון כלוא
מי שמנסה להקל, ולו במקצת, על בעלי העסקים היא חברת OBLI המבצעת בימים אלו מהפכה בעולם הערבויות לשכירות עסקית, מסחרית ופרטית. החברה מציעה ללקוחותיה ערבות בטוחה ומתקדמת ללא פיקדון כלוא (כן, כמו שאתם שומעים, הכסף יישאר בתזרים המזומנים של העסק לשימושכם החופשי) ועם עמלת אשראי בגובה 6.5% בפריסה נוחה של 12 תשלומים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: unsplash)
השוכרים יעניקו יתרון למשכירים שיבקשו ערבות של OBLI
הערבות החוץ בנקאית של OBLI מיטיבה אמנם עם השוכרים, אבל היא מהווה יתרון גדול גם עבור המשכירים, שכן אלו יוכלו להגדיל את קהל הלקוחות שלהם באמצעות הטבה (חינמית מבחינתם) עבור השוכר העסקי - ערבות ללא פיקדון. המשמעות היא שאותם בעלי נכסים הולכים לקראת השוכרים שלהם ואם אלו יתלבטו בין השכרת נכס המגיע עם דרישה לערבות בנקאית, לבין נכס בו המשכיר מתחשב בהם ומקבל את הערבות של OBLI הרי שקרוב לוודאי שהבחירה תהיה קלה עבורם והם יבחרו במשכיר המבין והמתחשב.
ערבות בעלת רישיון מתן אשראי מורחב של רשות שוק ההון
הערבות של OBLI היא ערבות שבראש ובראשונה מעניקה שקט נפשי לשוכרים ולמשכירים כאחד: היא מונפקת ע"י חברת גולדנרוד פיננסיים בע"מ, ח.פ – 513578674, בעלת רישיון מתן אשראי מורחב של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מספר 56403, ולצד חברת גולדנרוד יש לחברה שותפים עסקיים נוספים - הכשרה חברה לביטוח המחזיקה ב-20% ממניות החברה וכמו כן הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה התומכת במיזם. בנוסף OBLI דואגת ל"כרית ביטחון" נוספת עבור לקוחותיה באמצעות פיקדון כספי בשיעור של 10% מסך הערבויות המונפקות, שיופקד בחשבון נאמנות להבטחה נוספת של התחייבויות החברה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: unsplash)
קבלת ערבות כבר לא חייבת להיות תהליך בירוקרטי ומתיש
אפשר לומר שהערבות של OBLI משנה את כללי המשחק להם הורגלנו בעולם הערבויות הבנקאיות: הערבות מייתרת את הצורך בכליאת עשרות אלפי שקלים כפיקדון רדום ויתירה מכך היא בעלת ממשק דיגיטלי חכם ושירות טכנולוגי חדשני ובטוח, שהופך לכם את החיים קלים יותר. כך תוכלו להתעסק בעסק ובהגברת הרווחיות במקום להתעסק בבירוקרטיות וטפסים.
הצטרפו עוד היום למהפכה של OBLI ובהליך דיגיטלי קל ופשוט, תוכלו לקבל ערבות מגוף פיננסי מוכר ורשמי, במינימום זמן ובמינימום השקעה מצדכם. עם OBLI העתיד כבר כאן.