הדולר שוב מתחזק הבוקר (שני) אל מול השקל ונסחר סביב 3.81-3.82 שקלים - לאחר שנסחר סביב 3.8 שקלים במהלך כל השבוע שעבר. במקביל, האירו נסחר בעליות גם הוא סביב 4.12 שקלים.
ברקע למסחר: החלטת ריבית נוספת של בנק ישראל שצפויה להתפרסם היום בשעה 16:00. מרבית האנליסטים מעריכים כעת כי הבנק המרכזי לא צפוי לשנות את הריבית, אלא להותירה על שיעור גבוה של 4.75%, אם כי נכון לעכשיו כן ההערכה היא שכן צפויה העלאה נוספת, ככל הנראה באוקטובר, בשיעור של 0.25%.
בנוסף להחלטת הריבית, גם הודעתו הצפויה של נגיד בנק ישראל אמיר ירון בשבועות הקרובים לגבי המשך כהונתו מעניינת את הסוחרים, כאשר ההערכות הן שירון יודיע שלא ימשיך ברקע היחסים המורכבים בשנה האחרונה עם רה"מ ושר האוצר שיחליטו על זהות הנגיד הבא.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
הדולר שוב עולה
(צילום: Shutterstock)
הזינוק של שער הדולר עלול לגרום כבר בקרוב לגל התייקרויות, כשבאוצר מעריכים שגם מחירי החשמל עלולים לעלות, מכיוון שהסכמים לרכישת גז טבעי ופחם נקובים בדולר. עם זאת, טרם הוחלט לכנס בעניין הזה את רשות החשמל.
להמשך היחלשות השקל בשיעורים ניכרים יש כבר השלכות על תחומים רבים במשק: משקי הבית ספגו הפסדים ניכרים ולמעט הייצואנים למעשה, כל המשק יוצא נפסד מהעלייה הניכרת בשערי המטבעות הזרים, בעוד השקל הפך לאחד המטבעות הנחלשים בעולם בעת האחרונה ופוחת בשיעורים משמעותיים לעומת כל המטבעות כמעט.