שיעור האינפלציה השנתי בארה"ב ירד ל-3% בחודש יוני, אחרי שעמד בחודש הקודם על 4%. מדובר בקצב הירידה המהיר ביותר מאז נובמבר 1981. מדד המחירים עלה ב-0.2% ביוני - פחות מתחזיות הכלכלנים שעמדו על עלייה של 0.3%. נזכיר כי ביוני 2022, קצב האינפלציה השנתי בארה"ב עמד על 9.1%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הבנק המרכזי בארה"ב (הפדרל ריזרב) נלחם בצורה משמעותית באינפלציה מאז מרץ 2022, וביצע 10 העלאות ריבית רצופות - עד שבהודעת הריבית האחרונה שלו החליט לעצור ולא לשנות אותה - והיא כרגע עומדת על טווח של 5%-5.25%, הגבוהה מאז ספטמבר 2007. יחד עם זאת, האנליסטים צופים כי הפד יעלה ב-0.25% את הריבית בהמשך, אולי אפילו בהחלטה הבאה שלו, אך ייתכן שנתוני האינפלציה ישפיעו גם על ההחלטה הזאת.
1 צפייה בגלריה
מרקט בניו יורק
מרקט בניו יורק
מרקט בניו יורק
(צילום: shutterstock)
גם במדינות אירופה האינפלציה פוחתת בהדרגה וכבר ירדה ברוב המדינות מהרף של 10% שבו הייתה בחודשים האחרונים. יחד עם זאת, האינפלציה עודנה גבוהה מאוד במדינות שבהן היו רגילים במשך שנים לאינפלציה שלא חצתה 2% בשנה. נתונים על האטה של ממש בשווקי אירופה וניצני האטה בארה"ב עלולים להביא לבלימת העלאות הריבית בהמשך השנה.
בישראל קצב האינפלציה השנתי עדיין גבוה יותר מזה בארה"ב, אבל במדד האחרון שפורסם בחדוש שעבר הוא ירד ל-4.6%, אחרי שבאפריל עמד על 5%. ביום שישי תפורסם האינפלציה בישראל, ולפי האנליסטים הוא ימשיך לרדת.