סלינה, רשת מתחמי האירוח שהייתה חלוצה בתחום ההוסטלים לנוודים דיגיטליים, נאלצת להתאים עצמה למציאות על רקע הפסדיה המתמשכים וחוסר שביעות הרצון של המשקיעים, ונכנסת למהלך של קיצוצים שיכלול פיטורי 350 עובדים ברחבי העולם, רובם במשרות מלאות. סלינה העסיקה עד כה 2,876 עובדים ב-18 אתרים כך שמדובר על פיטורים של 12% מסך העובדים.
החברה שהונפקה לפני כשנה בוול סטריט באמצעות מיזוג לתוך ספאק לפי שווי 1.2 מיליארד דולר, למרות שהציגה הפסדים, התרסקה ונסחרת לפי שווי של 148 מיליון דולר בלבד.
בנוסף הודיעה על סגירת חמישה מתחמי אירוח מפסידים ברבעון הראשון: במקסיקו, ארצות הברית, יוון, אוסטריה וקוסטה ריקה. החברה מסרה כי בישראל לא יסגרו מתחמים בשלב הזה, אך כן פוטרו שיעור קטן מהעובדים.
הסגירה של המתחמים ברחבי העולם הביאה לעלויות חד פעמיות לחברה בסך של 2.3 מיליון דולר, ועצרה רשמית את מדיניות ההתרחבות המהירה שאפיינה את החברה ברחבי העולם. ב-2022 למשל פתחה החברה 18 אתרים חדשים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
הוסטל של סלינה בבוקאס דל טורו, פנמה
הוסטל של סלינה בבוקאס דל טורו, פנמה
הוסטל של סלינה בבוקאס דל טורו, פנמה
(צילום: shutterstock)
לפי הדוחות לרבעון הראשון שפורסמו היום, החברה סיימה את הרבעון הראשון בהפסד נקי של 30.3 מיליון דולר לעומת 38.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2022. לצד הצמצום בהפסד החברה דיווחה על גידול של 18% בהכנסותיה. בכל שנת 2022 הפסידה החברה 200 מיליון דולר והגירעון המצטבר שלה בהון היה 735 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילת שוטפת היה שלילי – 23 מיליון דולר.
אדם נוימן הוא אחד ממשקיעיה הראשונים של החברה, ועל בעלי סלינה נמתחה ביקורת בעבר כי אימצו מדיניות דומה לזו של מייסד וויוורק: צמיחה מהירה מאוד על חשבון רווחים - שהביאה לבסוף את וויוורק לקשיים.
סלינה, ברוחו של נוימן, לא הגדירה עצמה כ"רשת בתי מלון", אלא הקפידה למתג עצמה כ"רשת לייף סטייל". בישראל היא פתחה 15 אתרי נופש מתוכם 5 נפתחו ב-2022. התפוסה ירדה בשנה שעברה ל38% לעומת 43% בשנה הקודמת.
רפי מוסרי, מייסד ומנכ"ל סלינה אמר כי החברה תתמקד כעת ברווחיות ולא בצמיחה.
במקביל דיווחה סלינה על השקעה חדשה בחברה שעשויה להגיע עד 50 מיליון דולר מצד חברת גלובל יוניברסיטי סיסטם - חברה אירופאית פרטית שפונה לקהל היעד של סלינה - סטודנטים וצעירים.