לאחר שבשנה החולפת רכש 34.8 מיליארד דולר - שיא בכל הזמנים בשנה אחת - ב-13 הימים הראשונים של שנת 2022 נמנע בנק ישראל כמעט לחלוטין מלהתערב בשוק המט"ח. למרות ההתערבות: שער הדולר בסוף השנה היה נמוך אף מהשער שבו החל בנק ישראל בינואר אשתקד לבצע את רכישות הענק. האירו נסחר היום (ה') בעלייה של אחוז בקירוב בשער סביב 3.57 שקל, הגבוה ביותר בימים האחרונים. הדולר נסחר סביב שער של 3.11 שקל (בדיוק כמו בינואר 2021).
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות הסביר כי "לאור הירידות החדשות שנרשמו בימים האחרונים בבורסות (אתמול נרשמו עליות), המוסדיים נדרשים לצמצם את היקף המכירות שהם ביצעו ולכן הם נכנסים לשוק וקונים בחזרה דולרים. אחד המוסדיים היה חשוף בצורה משמעותית לעומת האחרים, לכן באופן יחסי התרחשה בימים האחרונים פעילות ערה בגלל החשיפה הנקודתית של אותו שחקן בודד".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן בישראל לאחר שאתמול פורסם בארה"ב המדד השנתי שעלה ב-7% ב-2021, שיא מזה 40 שנה, מה שיקדם שם, על פי ההערכות ועל סמך דברי הנגיד האמריקאי, את העלאות הריבית שם. מדד חריג בגובהו בישראל בחודשים הקרובים יקדם גם בישראל את העלאת הריבית הבסיסית, שמאז אפריל 2020 מצויה בשפל של 0.1% (הפריים 1.6%). מחר צפוי על פי תחזיות בתי ההשקעות והבנקים מדד מתון שינוע סביב עליה צנועה של 0.1%, שתסיים את שנת 2021 באינפלציה של 2.5%, הגבוהה ביותר בעשור האחרון.