בעוד שהממשלה טרם האריכה את מתווה הפיצויים לעסקים ולתשלום לחל"ת לחודש ינואר שכבר החל, הפתיעו היום (ג') שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר העבודה יואב בן צור כאשר סיכמו להאריך את תקופת הוראת השעה לתיקון חוק הביטוח לאומי, בעניין התגמולים למשרתי המילואים, עד לסוף שנת 2024, דהיינו ל-12 החודשים הקרובים.
התגמול המקורי לחיילי המילואים היה תחילה 215 שקל ליום שירות אולם לאחר לחצים של חברי כנסת, ראשי המשק ובכירים לשעבר בצבא, הוחלט על העלאת שכר המינימום של חיילי המילואים ל-300 שקל ליום ולכ-9,000 שקל על שירות מילואים בחודש שלם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות כוחות אוגדה 252 ברצועת עזה ומהורדת פקודת היציאה לקרב
תיעוד מפעילות כוחות אוגדה 252 ברצועת עזה ומהורדת פקודת היציאה לקרב
מילואימניקים בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
במקביל, היום אושרה בוועדת העבודה והרווחה גם הארכת תוקף להגנה מפני פיטורים עבור מפונים, חטופים, נעדרים ובני משפחותיהם ובני זוג של משרתי המילואים - עד 1 במרץ 2024. הצו מגן מפני פיטורין בין היתר על מפונים, חטופים, נעדרים ובני משפחותיהם וכן על בני ובנות זוג של משרתי מילואים.
מאחר שטרם ברור כמה זמן תימשך מלחמת "חרבות ברזל", שתשלים בסוף השבוע שלושה חודשי לחימה, לא ברורה עלות המהלך שאותו אישר היום שר האוצר סמוטריץ' במכתב לשר העבודה בן צור.
שירות של 360 אלף חיילי מילואים כפי שהיה מאז שבעה באוקטובר עולה לתקציב המדינה שלושה ורבע מיליארד שקלים לחודש. מאז תחילת המלחמה ולפני שהחל השחרור המסיבי של חיילי מילואים, העלות הגיעה כבר לכ-9 מיליארד שקלים.
פרט לתשלום עבור יום מילואים חיילי המילואים העצמאים מפוצים באמצעות נוסחאות הפיצוי לפי גודל ירידת המחזורים בעסק ועל פי מקומו בארץ. 100% מקבלים רק עד 7 ק"מ מהרצועה ועד 9 ק"מ מגבול הצפון.