מחיר הדלק לא השתנה באפריל: לאחר ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ', החליט להגדיל לחודש אחד את הפחתת המס על הדלק ב-10 אגורות כך שתעמוד על 56 אגורות בסך הכל, משרד האנרגיה הודיע השבוע כי בשל עליית מחיר הדלק באגן הים התיכון, המחיר לצרכן לא ישתנה ויעמוד בחודש אפריל על 6.81 שקלים לכל הפחות לליטר בנזין 95 בשירות עצמי.
לפי הודעת המשרד, מחיר הדלק באגן הים התיכון עלה בכ-7% ביחס לחודש הקודם, אך עלייה זו קוזזה בשל התחזקות שער החליפין של השקל ב-2.5%, ובסך הכל הייתה אמורה לעמוד כאמור על 10 אגורות. יש לציין כי מחיר הנפט בעולם דווקא ירד במהלך החודש האחרון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
תדלוק
תדלוק
תדלוק
(צילום: רויטרס)
לפי משרד האוצר, הפסד הכנסות המדינה ממיסים בשל התוספת באפריל יעמוד על 130 מיליון שקל. הפחתת מחיר הדלק הנוספת תוריד את מדד המחירים לצרכן באפריל בכ-0.05%.
נזכיר כי מחיר הדלק ירד בתחילת החודש האחרון ל-6.81 שקלים, אחרי שקודם לכן קפץ למחיר של 7.17 שקלים למשך יומיים,משום שסמוטריץ' פרסם ברגע האחרון את הצו להפחתת מחיר הדלק. השיא הקודם היה ביולי, אז טיפס המחיר ל-8.08 שקל לליטר - ולאחר מכן הופחת המס על הדלק בשקל שלם על ידי הממשלה הקודמת. עד סוף ינואר הפחתת המס על הדלק עמדה על 13 אגורות בלבד.
מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה מפרסם בכל חודש את מחירי הדלק לחודש הבא, על סמך חישוב ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש. נוסחת חישוב מחירי הדלק מורכבת מרכיבים שונים וביניהם: מחיר לליטר בנזין באגן הים התיכון כפי שנסחר בימי הציטוט, סל הוצאות שיווק, מס הבלו, מס ערך מוסף. הנוסחה נקבעת על פי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל ביום שקדם לשני ימי העבודה לפני יום העדכון.
פורסם לראשונה: 15:52, 30.03.23