שר האוצר סמוטריץ' החליט להגדיל לחודש אחד את ההנחה על הדלק ב-10 אגורות ובכך ההפחתה תוגדל ל-56 אגורות עד לסוף אפריל. המשמעות: מחיר הדלק אמור לרדת בלילה שבין שבת לראשון ביחס למחירו כיום שעומד על 6.81 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) שכן מחירי הנפט בעולם ירדו גם הם בהשוואה לחודש הקודם. המחיר הסופי יפורסם על ידי משרד האנרגיה מחר בצהריים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
דלק
דלק
דלק
(צילום: shutterstock)
בצו שפורסם להערות הציבור אחר הצהריים (רביעי), נכתב כי בחודש הנוכחי חלה הפחתה של הבלו על בנזין המובילה להפחתה של 46 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה. לפי המצב המשפטי הקיים, בתחילת אפריל 2023 ההפחתה לפי הוראת השעה תקטן ב-33 אגורות ממחיר של ליטר בנזין, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד ממחיר של ליטר בנזין לצרכן, ובצו זה ייקבע כי מיום ראשון הקרוב ועד ה-30 באפריל תחול הפחתה של 43 אגורות נוספים, כך שתחול ההפחתה של מחיר ליטר בנזין לצרכן של 56 אגורות לליטר בנזין. עם פקיעת הוראת שעה זו תחזור לתוקף ההפחתה של כ-13 אגורות אשר חלה עד סוף שנת 2023.
לפי משרד האוצר, הפסד הכנסות המדינה ממיסים בשל התוספת באפריל יעמוד על 130 מיליון שקל. הפחתת מחיר הדלק הנוספת תוריד את מדד המחירים לצרכן באפריל בכ-0.05%.
נזכיר כי מחיר הדלק ירד בתחילת החודש ל-6.84 שקל לליטר, בדומה למחיר ששילמנו בינואר ולאחר שעלה ליומיים בלבד למחיר של 7.17 שקלים לליטר. זאת, לאחר ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם ברגע האחרון את הצו להפחתת מחיר הדלק ב-33 אגורות. השיא הקודם היה ביולי, אז טיפס המחיר ל-8.08 שקל לליטר - ולאחר מכן הופחת המס על הדלק בשקל שלם על ידי הממשלה הקודמת. עד סוף ינואר הפחתת המס על הדלק עמדה על 13 אגורות בלבד.
מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה מפרסם בכל חודש את מחירי הדלק לחודש הבא, על סמך חישוב ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש. נוסחת חישוב מחירי הדלק מורכבת מרכיבים שונים וביניהם: מחיר לליטר בנזין באגן הים התיכון כפי שנסחר בימי הציטוט, סל הוצאות שיווק, מס הבלו, מס ערך מוסף. הנוסחה נקבעת על פי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל ביום שקדם לשני ימי העבודה לפני יום העדכון.