מייסד ומנכ"ל מטא (פייסבוק) מארק צוקרברג הודיע היום (שלישי) רשמית על מהלך פיטורים נוסף שיכלול 10,000 עובדים. הוא כתב את הדברים בבלוג של מטא ונימק את ההחלטה באתגרים הנובעים ממצב הכלכלה. בתוך כך, לכלכליסט נודע כי מטא תתחיל מחר בהליך הפיטורים בקרב עובדי החברה בישראל. אף שמספר העובדים שיפוטר לא ידוע, מדובר ככל הנראה במספר משמעותי. בישראל מועסקים כ-900 עובדים בסה"כ.
הפיטורים בישראל ייערכו בכמה פעימות, בדומה לפיטורים בשאר אזורי הפעילות של החברה. מחר, בפעימה הראשונה, יפוטרו מגייסים של החברה, צעד מתבקש לאור הכרזת מטא שתעצור גיוסים ל-5,000 משרות לא מאויישות. בפעימה הבאה, אחרי פסח, יפוטרו עובדים מהחטיבות הטכנולוגיות, ובמאי עובדים מהחטיבות העסקיות של החברה. זאת, בדומה לפיטורים בשאר העולם.
לפי ההודעה של צוקרברג, פייסבוק מתכוונת לעסוק בבנייה מחודשת של מחלקת הטק ותערוך סבב של פיטורים החל מסוף אפריל, וסבב נוסף של פיטורים במחלקת העסקים החל מסוף מאי. לדברי צוקרברג, החברה מתכננת לסגור 5,000 תפקידים פתוחים שעוד לא איישו.
בימים האחרונים פורסמו לא מעט דיווחים על כוונת מטא לבצע סבב נוסף של פיטורים, אחרי שבשנה שעברה קיצצה 11,000 משרות (13% מכוח האדם), בוול סטריט ג'ורנל פורסם בסופ"ש כי הכוונה של מטא היא שגל הפיטורים הקרוב יהיה זהה לקודם, ויתפרס על פני מספר חודשים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
לייק בפייסבוק
לייק בפייסבוק
פייסבוק
(צילום: Shutterstock)
"אנחנו ממשיכים להסתכל על מה טוב לחברה, ולתמרן בין האפליקציות שלנו ופרויקטים במעבדות של מציאות מדומה", אמרה מנהלת הכספים של מטא, סוזן לי, ביום חמישי האחרון בכנס של מורגן סנטלי. "זה יגרום לכך שנצטרך לקבל החלטות קשות ונסגור כמה פרויקטים על מנת להקצות משאבים למקומות אחרים".
לפי הדיווחים, פיצויי הפיטורים צפויים להיות זהים לאלה שקיבלו המפוטרים בגל הקודם, כלומר, ארבע משכורות ופיצוי נוסף על סמך הוותק בחברה. מדובר בחבילת הפיצויים מהנדיבות שהוצעו בשוק הטכנולוגיה בסבב הפיטורים בשנה שעברה. החברה אף מקימה בימים האחרונים "פורטל לעוזבים" שמיועד לייעל שאלות ובירוקרטיה בנוגע להטבות המגיעות למפוטרים.
במקביל, בימים האחרונים הודיעה מטא במזכר פנימי לעובדים שהיא סוגרת את צוות ניסויי המוצר החדש שלה שהוקם ב-2019 במאמץ לבנות אפליקציות חדשות ממוקדות צרכנים. במזכר כתב מנהל המוצר הראשי של מטא, כריס קוקס, כי יש צוותי מוצרים שכבר עובדים על דברים דומים, ואין צורך בצוות ייעודי לכך.
בנוסף לסגירת פרויקטים, מטא מייעלת את שכבת הניהול שלה על ידי כך שהיא מאחדת צוותים שעובדים על דברים דומים תחת מנהל צוות אחד. זה כולל, בין השאר, את צוות השיווק שלה, כך אמר מנהל התפעול הראשי, חוויאר אוליבן, באותו כנס של מורגן סנטלי.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
(צילום: AP)
מטא גם תצמצם חלק מהמשרדים שלה בשבועות הקרובים ותעביר את העובדים למתחם של "משרדים חמים", בהם נעשה שימוש באותו חלל עבודה במקום שלכל עובד יהיה שולחן או משרד משלו.
ההחלטה על מאסת הפיטורים הנוספת מגיעה בניגוד לתחזית של המייסד ומנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, שטען לפני גל הפיטורים הקודם כי מטא תישאר עם אותה כמות עובדים בסוף השנה הקרובה (87 אלף עובדים), ובפועל חודש לאחר מכן קוצצו כ-11,000 משרות.
הפיטורים הקודמים במטא סימנו את הארגון מחדש הרחב הראשון בתולדות החברה, כשהיא התמודדה עם צניחה משמעותית בפרסום לצד ירידה במחיר המניה. אותו גל קיצוצים הגיע אחרי שהחברה כמעט והכפילה את כוח האדם שלה במהלך מגפת הקורונה.
ענקיות טכנולוגיה, כולל מיקרוסופט ואמזון, פיטרו עשרות אלפי עובדים בזמן האחרון מאחר שהן לא עמדו ביעדים ורשמו הפסדים לא קטנים. מאז תחילת שנת 2022, כמעט 300 אלף עובדים פוטרו בתעשיית הטכנולוגיה, לפי בדיקה של האתר Layoffs.fyi, שעוקב אחרי המצב.