המתיחות הגדולה סביב איומי איראן לפגוע במטרות ישראליות לצד החשש לפגיעה בסיוע הצבאי האמריקני לישראל והכרחת ישראל לסיים את המלחמה ללא חיסול החמאס גורמים היום (ו') להמשך מואץ של החלשת השקל מול כל המטבעות הזרים.
השקל נחלש היום מול הדולר בשיעור של כשלושת רבעי האחוז וכבר נסחר סביב 3.75-3.76 שקלים בבוקר. שערו היציג נקבע על 3.748 שקלים. האירו עולה בחצי אחוז ושערו היציג נקבע על 4.0626 שקלים.
הביקושים למטבע חוץ מגיעים מגופים מוסדיים אולם גם מציבור המתכוונים לצאת לחופשות לחו"ל סביב פסח והחוששים לעוד עלייה בשערי המטבעות הזרים, מה שעלול יהיה לייקר את הטיול והחופשה במאות או אף באלפי שקלים.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
האנליסטים מעריכים שהכיוון יכול להיות הן כלפי מעלה והן כלפי מטה. אם תגובת איראן תהיה בלתי משמעותית ולא תצריך תגובה ישראלית שעלולה להסלים את המצב - השקל יחזור להתחזק בשבוע הבא. לעומת זאת מקרה הפוך עלול לקרב את שער הדולר אף לארבעה שקלים כפי שאירע כבר לפני חודשים אחדים בשיא המתח הביטחוני.
ביום שני הקרוב יודיע בנק ישראל על מדיניות הריבית לששת השבועות הבאים, עד לאחרי חג הפסח וסוף חודש מאי, ורוב ההערכות כעת בבנקים ובבתי ההשקעות הן שהריבית לא תופחת על רקע המתיחות הביטחונית וחוסר הוודאות לגבי המשך המלחמה והוצאות הממשלה לניהולה בקרוב.

קיצוץ של 600 מיליון שקל לטובת הקמת מקומות כליאה למחבלים

בינתיים תתבקש הממשלה לאשר בישיבתה ביום ראשון הקרוב קיצוץ תקציבי ראשון ומהיר פחות מחודש אחרי אישור תקציב שנת 2024 בכנסת. המדובר בקיצוץ של 600 מיליון שקל למשך שלוש שנים - 200 מיליון מהן כבר בתקציב שנת 2024 - כדי לממן הקמת והכשרת מקומות כליאה חדשים לאסירים ביטחוניים, בעיקר אסירי הנוחבה וחשודים בפעילות טרור שנעצרים לאחרונה כמעט כל יממה בפשיטות של צה"ל ביו"ש. התקציב יקוצץ בשיעור דומה מכל 32 משרדי הממשלה, כולל מהביטחון, המשטרה, הבריאות, הרווחה והחינוך.
פורסם לראשונה: 11:42, 05.04.24