ענקית הסטרימינג השוודית ספוטיפיי הודיעה היום (שני) על קיצוץ של 17% מכוח האדם שלה, שמשמעותו פיטורי כ-1,500 עובדים. זאת לאחר שהחברה כבר פיטרה 6% מהעובדים בתחילת השנה, ודווקא לאחר שהציגה דוחות טובים ברבעון השלישי. המטרה לפי מנכ"ל החברה דניאל אק - חיסכון בעלויות.
1 צפייה בגלריה
ספוטיפיי
ספוטיפיי
ספוטיפיי
(צילום: shutterstock)
אק הודיע על המהלך לעובדים וציין כי מדובר ב"החלטה קשה" שנובעת מההאטה העולמית. ספוטיפיי מעסיקה כעת כ-9,000 עובדים לאחר שכאמור כבר קיצצה בכוח האדם השנה. "אני יודע שהמהלך ישפיע על עובדים רבים שתרמו מאוד לחברה", אמר אק.
ספוטיפיי הציגה לראשונה מזה שנה רווח רבעוני ברבעון השלישי של 2023 - שעמד על כ-65 מיליון אירו. העלייה ברווח נבעה בין היתר מהעלאת מחיר השירותים שמספקת החברה ועלייה במספר המנויים. הרווח הגולמי של ספוטיפיי עמד על 26.4%.
מספר המשתמשים הפעילים החודשיים בספוטיפיי עלה ל-574 מיליון ומספר מנויי הפרימיום הגיע ל-226 מיליון. החברה הוסיפה 6 מיליון מנויי פרימיום ברבעון האחרון, בעוד הצפי היה ל-4 מיליון.
אק הודה שבהינתן התוצאות הטובות, היקף הפיטורים בהחלט מפתיע, אך "זו ההחלטה הטובה ביותר כדי להשיג את מטרות החברה". הוא הוסיף: "מבנה ההוצאות שלנו נכון לעכשיו עדיין גדול מידי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו