משרד הביטחון הודיע היום בצהריים כי כ-15 מיליון שקלים נוספים שנתפסו בשבועות אחרונים בתוך רצועת עזה, הועברו לאגף הכספים במשרד הביטחון ויופקדו בקופת המדינה. מתחילת המלחמה נתפסו כספים בשווי של למעלה מ-20 מיליון שקל.
לפי ההודעה, היחידה לפינוי שלל (יחפ״ש) של אגף הטכנולוגיה ולוגיסטיקה במשרד הביטחון, החרימה את הכספים שנתפסו בין היתר במעוזי חמאס ובבתים של מבוקשים, בהם הייתה פעילות של חמאס. בנוסף אותרו כמיליון דולר, וכן, כסף עיראקי, דינר ירדני ולירה מצרית.
1 צפייה בגלריה
כ-15 מיליון שקל שתפס צה"ל ברצועת עזה
כ-15 מיליון שקל שתפס צה"ל ברצועת עזה
הכסף שתפס משרד הביטחון ברצועת עזה
(צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון )
לפני כחודש פרסם דובר צה"ל תיעוד לשלל שתפסו לוחמים מהיחידה הרב-ממדית, תחת פיקוד צוות קרב מחטיבה 551, בביתו של בכיר בחמאס באזור ג'באליה שברצועת עזה. לצד כספי הטרור אותרו בבית גם אמצעי לחימה רבים. לא נמסר מיהו אותו בכיר שעל ביתו פשטו הכוחות.
תפיסת הכספים לאורך הפעילות הקרקעית מגיעה כשברקע השאלות בנוגע לדרכי המימון של חמאס, שסייעו לו לחזק את יכולות הטרור שלו ובסופו של דבר סייעו גם בהכנות למתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. לפני חודש פורסם תחקיר ב"ניו יורק טיימס" ולפיו לידי המודיעין הישראלי הגיעו ב-2018 מסמכים סודיים עם פירוט מלא של נכסי חמאס בשווי מאות מיליוני דולרים, אבל לפי הדיווח דבר לא נעשה בנושא - חרף דיווחים שהגיעו לראש הממשלה בנימין נתניהו.