אוהבים באס? ולהירטב? אם כן, מצאנו את האוזניות המושלמות עבורכם. ה־Beats של ד"ר דרה תמיד היו מילה נרדפת לכל מה שקול: בשלב מסוים (השלב שלפני השקת ה־Airpods)
64% מהאוזניות שנמכרו בארה"ב ושמחירן היה יותר מ־100$ נשאו את לוגו ה־b המוכר. ה־Beats תמיד נראו טוב: לרוב הפרסום שלהן הן זכו בזכות אוזניות ה־Over-Ear, אלה שמכסות לגמרי את האוזן ומצטיינות באיכות השמע שלהן. לא הזיק בכלל שכמה מהספורטאים המפורסמים ביותר בעולם ירדו איתן מכל נסיעה באוטובוס הקבוצה.


5 צפייה בגלריה
powers beats pro
powers beats pro
powers beats pro
(צילום: יח"צ)

זה השתלם: ב־2014 נרכשה Beats על ידי Apple ביותר מ־3 מיליארד דולר, והפכה את ד"ר דרה למיליארדר ההיפ־הופ הראשון. דרה ושותפיו אמרו אחר כך שהם תמיד דמיינו את Beats כחלק מ־Apple, בגלל החיבור הנדיר שבין טכנולוגיה לתרבות. היום, בכל אופן, החיבור הזה מרגיש טבעי: ה־Powerbeats Pro נהנות מהחיבור הטבעי של כל מוצרי Apple זה לזה: כל הידע הטכנולוגי שתצטרכו הוא לחיצה של 5 שניות על כפתור פיזי בקופסה, וזהו.
ה־Powerbeats הן אוזניות לאנשים שעושים ספורט, והרבה. הצורה שלהן – פלסטיק מעוקל שמעוגן מאחורי האוזן - הפכה נדירה היום כשמסביב כולם עם אוזניות בצורת כפתור, והיא כזאת כיוון שהיא מיועדת להסיר מהמתאמן את החשש שהן יפלו בשלב כלשהו. הן גם, כאמור, עמידות למים (לא, אין מה לנסות לשחות איתן. אבל היי, אפשר להתקלח!) וכאמור פה בהתחלה - יש להן באסים שלא מצאתי באף זוג אוזניות אחר, בטח לא כאלה שנכנסות לתוך האוזן. הכפתורים על האוזניות פיזיים, בולטים ואינטואיטיביים לשימוש. החיסרון המשמעותי היחיד שלהן הוא המחיר, אבל היי, Apple צריכים להחזיר איכשהו את ההשקעה העצומה בחברה.

990 שקל
להשיג בחנויות ובאתר iDigital

אם יש פיצ'ר אחד בולט ב־+Buds החדשות של סמסונג, הרי הוא זמן הסוללה. ביום בו זה שוב יוכל לקרות סוף סוף תוכלו לעלות איתן לטיסה לניו יורק, ולא לטעון אותן אפילו פעם אחת עד הנחיתה. אני מודה שבאופן אישי זמני סוללה באוזניות לא הטרידו אותי מאוד: כל עוד קופסת ההטענה נמצאת בכיס של המשתמש ושבטעינה קצרה יחסית של כמה דקות אפשר לקבל יותר משעה של האזנה, אני לא מצליח לחשוב על הרבה סיטואציות בהן תצטרכו יותר מ־4-5 שעות האזנה בלי הטענה. אני לא אומר שהאפשרות הזאת לא נחמדה, להפך, רק שהערך של סוללה עמידה לא גדול כמו, נגיד, בטלפון סלולרי.


5 צפייה בגלריה
galaxybuds whit
galaxybuds whit
galaxybuds whit
(צילום: יח"צ)


ה־+Buds החדשות, שממש בימים אלה הגיעו לארץ, הן התחליף המושלם ל־Airpods לאלה שמעדיפים את המכשיר שלהם באנדרואיד. יש להן אפליקציה מצוינת עם טונה של אפשרויות: רמת סינון רעשי רקע, שמטפלת בכמה תרצה לשמוע את עצמך ואת הסביבה (יעיל מאוד כשרצים במקומות ציבוריים, למשל), מה בדיוק יעשה כל אחד ממשטחי המגע על האוזניות, ואינטגרציה נהדרת עם ספוטיפיי (האפליקציה, אגב, זמינה גם ל־iPhone. האינטגרציה לספוטיפיי עדיין לא). הנקודה שהפריעה לי ביותר באוזניות היא משטחי המגע עליהן: למרות שהשימוש בהם טבעי (לחיצה לעצור, לחיצה לענות לשיחה, 2 לחיצות שיר קדימה וכו'), לפעמים נדרשות 2-3 לחיצות כדי לחלץ מהן את הפעולה הרצויה, וזה מציק במיוחד במהלך אימון ספורטיבי, למשל.
איכות השמע והשיחה ב־+Buds מספקת מאוד. אלה אולי לא אוזניות סופר־פרימיום שיספקו אודיופילים מושבעים, אבל האדם הסביר ייהנה ממוזיקה ברמה גבוהה למדי. הן מתחברות בקלות לכל מכשיר (כולל ל־PC שעליו Windows 10), גם נוחות מאוד ולא מציקות אחרי כמה שעות רצופות של האזנה, נראות מודרניות, וקל להכניס אותן לאוזן בלי לחשוש שיפלו החוצה ונדרוך עליהן בטעות חס וחלילה. בשורה התחתונה, אם הטלפון שלכם הוא אנדרואיד – קשה לנצח את ה־+Buds. הן פשוט טובות בהכל.
699 שקל

האוזניות החדשות מבית JBL מציגות שיפור בכל החזיתות לעומת דגמים קודמים של החברה. בין השיפורים: איכות סאונד משופרת, ורסטיליות מוצרית שכוללת אפשרות להחליף בין שלושה גדלים שונים של קצה האוזנייה והכנף התומכת, קופסת ההטענה שהפכה קטנה ואלגנטית (ועדיין כפולה בגודלה מזו של Apple), ושילוב של תכונות נוספות כמו שליטה ברעשי רקע ויכולת להחליש את עוצמת השמע כדי לנהל שיחה ללא צורך בהסרת האוזניות.
פיצ'ר נוסף ובולט שהוטמע בדגם זה הוא שילוב תמיכה מובנית של עוזרות אישיות מבית אמזון וגוגל (Alexa ו־Google Assistant) לחובבי הז'אנר, וזמן סוללה מרשים של 6 שעות ועד 20 שעות באמצעות קופסת הטעינה.


ואכן, הסאונד של האוזניות משופר לעומת דגמים קודמים של החברה אך עדיין אינו נמצא בסטנדרט העילית של הסאונד, זה שיספק חובבי מוזיקה רציניים. חיסרון נוסף הוא שלחצני המגע אינם מדויקים מספיק, וגורמים לכך שתיאלצו ללחוץ עליהם מספר פעמים בטעות.
באופן כללי, יתרונן הגדול של האוזניות הוא באיזון הנכון שבין המאפיינים השונים. הן מייצגות שילוב מאוזן בין איכות סאונד, עיצוב מוצר וקופסת ההטענה, תכונות רבות כולל עוזרת אישית ויכולת שליטה דרך אפליקציה ידידותית, וגם מחיר אטרקטיבי ביחס למתחרים בשוק. התוצאה היא מוצר מאוזן, איכותי, שמתומחר נכון וייתן מענה מתאים לצורכיהם של משתמשים רבים.

549 שקל
להשיג ברשת באג
מ־Jabra הגיעו אלינו ה־Elite Active, שמבחינת תמחור הן אוזניות אמצע הדרך, ושהפוקוס המרכזי שלהן הוא אימון. לא יעזור: מאז ש־Apple השיקו את ה־Airpods, אוזניות אלחוטיות שמגיעות עם קשת שמחברת ביניהן מייד נראות כמו משהו ששייך לעבר. אבל מתאמנים מאוד אקטיביים, אשר רצים וקופצים הרבה במהלך אימון, ייהנו מתחושת הביטחון הנוספת שהקשת הזאת מעניקה.


5 צפייה בגלריה
elite active 45e alls
elite active 45e alls
elite active 45e alls
(צילום: יח"צ)

ההתקנה שלהן פשוטה, איכות השמע ברמה גבוהה מאוד, אבל איכשהו לא הצלחנו להרגיש איתן בנוח, למרות שהן מגיעות עם קרסים להתאמה אישית. לא יודעים, אולי זאת בעיה ספציפית עם האוזן שלנו. אפילו הגיוני. הסוללה מעניקה שימוש של 9 שעות רצופות, והמיקרופון מצוין – אבל היינו מוסיפים עוד 270 שקל וקונים את ה־75t, שמופיעות פה ממש תכף.

429 שקל

קופסת ההטענה המרשימה של ה־Bose Soundsport Free היא נקודת בידול רצינית מול רוב יצרניות האוזניות האלחוטיות. למה? בעיקר כי יש עליה 4 נורות לבנות שמזכירות את רמזור ההזנקה בפורמולה 1, ומראות למשתמש את רמת הטעינה.


5 צפייה בגלריה
soundsport free 005 hr rgb bose
soundsport free 005 hr rgb bose
soundsport free 005 hr rgb bose
(צילום: יח"צ)

הסאונד הוא מהטובים ששמעתי באוזניות אי פעם, אבל סימני הגיל כבר ניכרים על ה־Bose האלה: הן בולטות באופן מעט מוזר מהאוזן, כפתורי ה"ענה לשיחה" והווליום קצת קטנים ולא נוחים לתפעול, והאפליקציה מאוד בסיסית. מצד שני, אם הבליטות הגדולות יחסית מהאוזניים לא מרתיעות אתכם, הן מאוד נוחות גם בשימוש ארוך (5 שעות האזנה רציפה, 10 שעות נוספות בעזרת קופסת הטעינה). חוץ מזה, אם אתם אודיופילים אמיתיים שרוצים להרגיש ממש על הבמה או בתוך אולפן ההקלטה, אתם תאהבו מאוד את ה־Bose האלה. וכשאני אומר מאוד, אתם מבינים בדיוק למה אני מתכוון. במיוחד אם יש לכם Bose בתוך האוזניים.

699 שקל

האוזניות האלה של JLab הן מה שנקרא נקודת הכניסה לעולם האוזניות האלחוטיות, בטח ובטח מבחינת המחיר. המשקל הקל שלהן עוזר מאוד לשכוח שהן בכלל כאן, עד כדי כך שמדי פעם נגענו באוזן כדי לוודא שהן שם: הן קלילות, נוחות, ויש להן קשת הזוכרת את מבנה האוזן ומתאימה את עצמה, וזו גם הסיבה לכך שלאורך האימון הן לא נופלות. הטענה אחת אמורה להספיק לשימוש של עד 10 שעות, די והותר למתאמנים לכל המרחקים.
האוזניות מציעות 3 מצבי סאונד שאפשר לבחור ביניהם ללא צורך באפליקציה, וכל אחד מהמצבים האלה מתאים לסוגי מוזיקה שונים: מצב Signature מתאים לכל סוגי המוזיקה כולל פופ, רוק, אלקטרוני ועוד; מצב Balanced למוזיקה קלאסית; Bass Boost מתאים להיפ הופ וראפ. האוזניות גם עמידות לזיעה ולגשם, כך שאפשר להשתמש בהן גם בקיץ וגם בחורף. בקיצור, קנייה טובה אם אתם קצרים במזומן.

169 שקל

פעם, לפני עידן ועידנים, בימים שבהם אנשים שפויים החלו לדחוף לאוזן אחת מכשיר שדיווח באור כחול לסביבה שהם גיקים מתקדמים ואיפשר להסתובב במשרד ולדבר לאוויר, מותג האוזניות Jabra הפך מוכר בזכות התאמת בלוטות' יעילה ונוחה לסלולאר. העובדה הזאת איפשרה לאותם גיקים לשחרר את שתי הידיים לעשות קפה בזמן שיחה חשובה עם משקיע.
היום, 20 שנה מאוחר יותר, זה קצת אחרת. ראשית, עניין האור הכחול מהאוזנייה כבר פחות מושך - ותודה לאל האופנה שכך. שנית, Jabra הפכה למותג המסייע לדברנים ויצרנית אוזניות (בלוטות', כמובן) מהבכירות והמוערכות שיש. ממש לצד מותגי אודיו נחשבים.


5 צפייה בגלריה
black cradle earbud 2lb
black cradle earbud 2lb
black cradle earbud 2lb
(צילום: יח"צ)

וה־Elite 75t ממוקמות בקצה הפירמידה, עם התאמה לספורטאים במגוון שימושים רחב, אך גם לחובבי מוזיקה שאוהבים להתנתק מהעולם שמסביב עם נטרול רעשים ותגבור צלילים משובח. המפרט מרשים ביותר. לצד אחריות לשנתיים יש גם דירוג הגנה IP55 שמבטיח אטימה לאבק ומים (רק גרסת ה"אקטיב" מציעה הגנה טובה יותר, לרבות שהייה מתחת למים), 7.5 שעות שימוש בלי טעינה ו־28 שעות בסך הכל עם טעינה בנרתיק הפלסטי המתחבר בכבל USB-C למחשב.
שני כפתורי האוזנייה - עם שלושה מתאמי אוזן שונים - צנועי גודל ומשתלבים באפרכסת האנושית די בקלות. אחרי חיבור ראשוני, הוצאתם מהנרתיק ושילובם הקליל באוזן מספיק לתחילת פעולה. כמו מרבית האוזניות המודרניות, גם הן מגיעות עם אפליקציה נוחה ומפורטת שמאפשרת לא רק בחירת סגנון מוזיקה לפי מצבים קבועים מראש או התאמתם בעזרת אקולייזר לטעם האישי, אלא גם צלילים מרגיעים. המלצה שלי: לכו על "סערה חורפית", הכי נעים כשבחוץ 40 מעלות, 90 אחוזי לחות והזיעה מציפה לכם את העיניים. אה, ויש גם עזרה קולית עם האסיסטנטיות המצודדות של סירי - אלקסה וגוגל.
בקטע הטכני יותר, יש שני מיקרופונים בכל אוזנייה המסייעים לתוכנת ביטול הרעשים באופן מרשים למדי עבור סדר גודל המחיר הזה, ובלחיצת כפתור קלה (מדיי, לעיתים זה קורה ללא כוונה) עוברים למצב שיחה כשרואים שפתיים זזות ממול ורוצים גם להבין מה כוונתן. השימוש בעת שיחות טלפון מרשים מאוד, עם נטרול רעשי רקע מבורך.
בכל הנוגע למוזיקה: אם אתם חובבי באסים, האוזניות האלה מצוינות. ולכן הן גם בנות לוויה מעולות לספורט בו בכל מקרה אין ריכוז מקסימלי בכל פריטת מיתר. ועוד דבר חביב - Jabra מאפשרת להפעיל את "חפש אותי", למציאת אוזנייה שנפלה בעת ריצה מהירה בחושך. לא ממש אפקטיבי מבחינתי. אני רץ לאט.

699 שקל