שנה בלבד אחרי שהחל בתפקידו כמנכ"ל שיכון ובינוי, מינוי שהחל בקול תרועה רמה, עוזב אייל לפידות במפתיע את התפקיד, ומתוך אילוץ. בעל השליטה בחברה, נתי סיידוף, שחיזר ממושכות אחר לפידות והעניק לו חוזה חלומי בשיכון ובינוי, הוא זה שהחליט כעבור שנה בלבד גם על פיטורי המנכ"ל המוערך ואחד המנכ"לים הבכירים במשק. מה גרם לתפנית החדה הזו ביחס של סיידוף ומה גרם לנפילתו של המנכ"ל שנחשב לכוכב?
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אייל לפידות ונתי סיידוף
אייל לפידות ונתי סיידוף
אייל לפידות ונתי סיידוף
(צילום: אביגיל עוזי ועמית שעל)
אין ספק שהסיבה העיקרית להחלטה היא המשך מעורבותו של לפידות בתחום הביטוח. לפידות הגיע לשיכון ובינוי אחרי תקופה בה ניהל את חברת הביטוח הפניקס ומיד עם הגעתו רכש 5% ממניות כלל ביטוח יחד עם מורי ארקין ויקיר גבאי. זה כשלעצמו לא הפריע לסיידוף, אבל העובדה שהמנכ"ל שלו החל לבצע פעולות שונות סביב האחזקות שלו בכלל - את זה הוא כבר לא ראה בעין יפה.

האהדה והערכה התחלפה בתסכול ואכזבה

מדובר בראש ובראשונה בבקשה שהגיש לפידות להתמנות כדירקטור בכלל ביטוח. משה ברקת, ראש רשות שוק ההון, דחה אמנם את הבקשה אבל סיידוף החל להרגיש שהפעולות מפריעות לשיכון ובינוי, ששותפה עם כלל ביטוח במספר פרויקטים גדולים. מינויו של לפידות כדירקטור היה עלול לגרום לניגוד עניינים ולהפסקת השותפות הזו וחזרה מעסקאות משותפות שכבר סוכמו.
לפידות גם ניסה להכניס את חברת הביטוח לשותפות במתחם ה-1000 בראשון לציון, אבל ועדת ההשקעות של החברה פסלה זאת, ולפידות זעם. יורם נוה, מנכ"ל כלל, תיאר זאת במכתב לדירקטוריון והוסיף כי לדבריו זה היה המניע למהלך של לפידות לנסות ולהדיחו (עם זאת, דו"ח הבודק יורם דנציגר שלל אפשרות כזו). בשבועות האחרונים נפגשו לפידות וארקין עם יו"ר כלל דני נוה וטענו כי על החברה להדיח את המנכ"ל. בסופו של דבר קיבל יורם נוה גיבוי עקיף ממשה ברקת, שלא אהב את הפעילות של ארקין ולפידות, בניסיון לכאורה להכווין את פעילות כלל.
בעודו מנהל את הקרבות בכלל ביטוח במקביל לתפקידו בשיכון ובינוי קיבל סיידוף דיווחים על התמעטות השעות שבהן שהה לפידות במשרדי החברה, ועדויות שהוא עסוק לא מעט בעסקיו הפרטיים. האהדה וההערכה ללפידות, שהוביל הליך התייעלות מרשים אשר הקפיץ את המניה, התחלפו בתסכול ובאכזבה. לסיידוף הגיעו שמועות גם על עסקאות נדל"ן שלפידות מנסה לקדם, וגם זה הוריד מקרנו של המנכ"ל המוערך. לכך יש להוסיף עדויות על התייחסות מתנשאת וקצרת סבלנות לבכירים בחברה. וכשדבר מוביל לדבר - קיבל לפידות במפתיע זימון לשימוע שככל הנראה הדהים אותו.