בשיתוף בנק הפועלים

צלם: ירון שרון, במאי: אסף קוזין, מפיקה: אולגה רזניק, תחקיר: עומר חמווי, עורך: גיא פוקס

תחום הפעילות: תאורה בהזמנה אישית
היזמים: שמעון (70) ומירי (50) פלג ממושב אלמגור
שנת הקמה: 2009
אחרי שנים של עבודה תובענית בניהול מוסדות חינוך, לקראת גיל 50, החליט שמעון (שמע'לה) פלג להגשים חלום ילדות ולממש את אהבתו לאמנות ולזכוכית. בלי רקע וניסיון קודם, הוא קפץ למים העמוקים ורכש תנור זכוכית קטן. בימים הוא עבד בניהול ובחקלאות, ובלילות עשה אינספור ניסיונות עם הזכוכית. "אחרי ניסיונות רבים הוא הצליח לייצר את הזכוכית בצבע הדבש – צבע חם עם מרקם סוער", מספרת בת זוגו ושותפתו מירי. "הכרתי את שמע'לה לפני 20 שנה, היינו גרושים. אחרי חצי שנה יחד איחדנו כתובות. אני התעקשתי לעזוב את העבודה ולהצטרף להרפתקה שלו".
השניים התחילו להקים עסק לייצור גופי תאורה מזכוכית. "בשנים הראשונות מכרנו לחנויות בארץ. הייתה לנו גם חנות בדן דיזיין סנטר בבני־ברק. אחרי כשש שנים, פתחנו רשת זכיינים בארצות־הברית – לכל זכיין היה שואו רום שמעוצב בקונספט שאנחנו הכתבנו".
1 צפייה בגלריה
גופי התאורה של שימעל'ה
גופי התאורה של שימעל'ה
"החזון והייעוד שלנו הוא לגרום לאנשים להיות שמחים בבית שלהם". שמעון מירי פלג.
(צילום: אפי שריר)
השנים הראשונות היו קשות. "לא קל להביא פרנסה לשלושה ילדים. אומרים שהצלחה בן לילה לוקחת לפחות עשר שנים. במקרה שלנו זה היה ממש נכון. התפתחנו, למדנו את השוק ופיתחנו מוצרים מתאימים".
השינוי קרה ב־2016, כשהזוג פלג הבין שכל העולם הולך לכיוון האונליין, בייחוד בארצות־הברית, שהפכה להיות השוק העיקרי שלהם. "הבנו שצריך להשתנות ולהתאים לשוק החדש", אומרת מירי. "הלכתי ללמוד כל קורס אפשרי בנושא של שיווק אונליין".
העסק החל לקבל אופי וכיוון עם הכניסה לדיגיטל. "התאמנו את כל הסטודיו לשיווק ישיר ללקוח לפי הזמנה. זה לא קל, כי הלקוח לא יכול להחזיר את המוצר. לכן שירות הלקוחות הוא מאוד חשוב. יצרנו כלים שיווקיים מדויקים לבנייה מודולרית של גופי תאורה מותאמים ללקוח. הלקוחות מעבירים לנו מידות, תמונות ותוכניות, ואנחנו נכנסים איתם לדיאלוג עד שנבחר העיצוב הסופי. יצרנו תהליך התקנה קל ופשוט עם הסברים ברורים מלווים בווידיאו, כך שכל חשמלאי יכול לתלות גופי תאורה, גם הגדולים ביותר".
שמע'לה יוצר את גופי התאורה בטכניקה של התכת זכוכית (פיוזינג), "שלוקחת את החומר לקצה. "כיוון שלא למדתי באופן מקצועי את התחום, אני כל הזמן מאתגר את עצמי". הסטודיו ממוקם במושב אלמגור שבעמק הירדן, בין מטעי המנגו אותם הוא מגדל, וכולל ארבעה תנורי ענק וחמישה אנשי צוות. "אני חולש על החלק האמנותי — צביעה, ציור ובקרת איכות".
"גופי התאורה לבית הם כמו תכשיט לבגד", מסבירה מירי את חשיבותה של תאורה נכונה. "יותר מזה – גופי התאורה קובעים איך אנחנו מרגישים בבית. החזון והייעוד שלנו הוא לגרום לאנשים להיות שמחים בבית שלהם". ומה הלאה? "אנחנו רוצים לפרוץ עוד תקרות זכוכית, אולי להיכנס לשוק הרוסי ולמדינות המפרץ".
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 07:40, 02.07.21