שותפות דלק קידוחים שבשליטת קבוצת דלק חתמה על מזכר הבנות למכירת מלוא חלקה במאגר תמר, נתח של 22%, כחלק ממימוש ההתחייבות של דלק במתווה הגז. הרוכשת היא חברת מובדאלה פטרוליום מאבו דאבי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התמורה בעסקה תעמוד על עד 1.1 מיליארד דולר - והיא כוללת סכום מותנה של מיליארד דולר, לצד 100 מילון דולר נוספים שכפופים לתנאים ויעדים שייקבעו בהסכם המחייב.
1 צפייה בגלריה
אסדת תמר
אסדת תמר
אסדת תמר
(צילום: רויטרס)
במסחר בתל אביב לאחר ההודעה על ההסכם: דלק קידוחים קופצת ב-6.9% אחרי שחתמה על מזכר הבנות למכירת אחזקותיה במאגר הגז תמר. החברה האם קבוצת דלק מזנקת ב-14.4% במחזור הגבוה בבורסה. השותפות האחרות במאגר רושמות גם הן עליות חדות: ישראמקו עולה ב-6%, תמר פטרוליום ב-7.2%, אלון חיפושי גז יציבה. רציו, ששותפה עם דלק קידוחים במאגר הגז לווייתן, מתחזקת ב-3.9%.
מובדאלה פטרוליום היא חברה בינלאומית לחיפוש והפקה של גז טבעי, הפועלת ב-10 מדינות, וממקדת את פעילותה במזרח התיכון, צפון אפריקה, רוסיה ודרום מזרח אסיה, ופועלת גם במצרים החל משנת 2018.
דלק קידוחים מחויבת למכור את כל זכויותיה במאגר תמר עד סוף שנת 2021 בהתאם למתווה ששינסקי. כחלק מהמתווה שנחתם ב-2015, הוסכם כי דלק קידוחים תמכור בתוך שש שנים את מלוא אחזקותיה במאגר תמר לצורך התמקדותה בפעילות מאגר לוויתן (שבו היא מחזיקה 45.33%). בהתאם, בשנת 2017 השלימה דלק קידוחים מכירה של 9.25% מזכויותיה במאגר ל"תמר פטרוליום" ואת ייתרת אחזקותיה היא נדרשה למכור עד לסוף שנה זו.
במאגר תמר שותפים גם שברון המשמשת גם כמפעיל (25%), ישראמקו (28.75%), תמר פטרוליום (16.75%), דור (4%) ואוורסט (3.5%). לאחר שתשלים את מכירת חלקה במאגר תמר, דלק קידוחים תמשיך להחזיק 45.3% ממאגר לוויתן, כאמור, וכמו כן היא בעלת 30% ממאגר אפרודיטה הממוקם לחופי קפריסין.
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, אמר עם החתימה: "מזכר ההבנות שנחתם היום הוא צעד גדול בדרך אל השלמתו הסופית של מתווה הגז, בהתאם לכל התחייבויותינו מראשית הדרך. מזכר ההבנות הזה, עומד בכל הקריטריונים שהצבנו לעצמנו: עמידה בלוחות הזמנים של מתווה הגז, עסקה בעלת ערך לבעלי המניות של דלק קידוחים, חיזוק משק הגז הטבעי בישראל והעמקת שיתוף הפעולה האזורי".
פורסם לראשונה: 09:50, 26.04.21