זאב קלימי הודה והורשע היום (ד') במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של שימוש במידע פנים במניות חברת המזון אסם לקראת המיזוג עם חברת נסטלה בשנת 2016. החשדות נגד קלימי על השימוש במידע פנים נחשפו לראשונה ב"כלכליסט".
במסגרת ההסדר שטעון את אישור בית המשפט המחוזי בת"א, נקבע כי בעניינו של קלימי מחלקת ני"ע בפרקליטות תדרוש עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל, וההגנה תטען לעונש שירוצה בעבודות שירות.
לפי ממצאי חקירת הרשות שנחשפו בעבר ב"כלכליסט", במהלך ינואר 2016 עשה קלימי שימוש במידע פנים שהגיע אליו מאיש פנים בחברת אסם, אברהם פינקלשטיין שכיהן כדירקטור והחזיק מניות מיעוט, אודות עסקת מיזוג בין חברת נסטלה לאסם. טרם פרסום הדו"ח המיידי רכש קלימי מניות אסם בסך של כ-250 אלף שקל, ומסר את המידע לחבריו בועז דקל ושלמה ברק, שרכשו אף הם מניות אסם לפני הדיווח בסך של כ-700 אלף שקל כל אחד.
כשבוע לאחר הרכישות דיווחה אסם על העסקה הצפויה. שער מניית אסם עלה לאחר הדיווח ביותר מ-20%. בהתאם לכתב האישום שבו הודו קלימי, דקל וברק, הם מכרו את המניות שרכשו במועדים שונים לאחר הדיווח. קלימי מכר את המניות ברווח של למעלה מ-60 אלף שקל, דקל וברק הרוויחו כתוצאה מהמכירה סכומים של כ-170 אלף שקל כל אחד.
לגבי ברק ודקל שהודו כאמור גם בשימוש במידע פנים, הפרקליטות תטען לעונש של 6 חודשי מאסר, שירוצו בדרך של עבודות שירות, וההגנה תטען לעונש באופן חופשי. כן, תטען התביעה להטלת קנסות כספיים על הנאשמים. במסגרת ההסדר, נמחקה מכתב האישום חברה פרטית המצויה בבעלותו המלאה של דקל (P.M.I).
התיק נוהל על ידי עו"ד שירי גפני ממחלקת ני"ע בפרקליטות מיסוי וכלכלה, ונחקר על ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות.
עוה"ד נתי שמחוני וטל שחף, המייצגים את זאב קלימי, מסרו כי "מר קלימי הודה, במסגרת הסדר טיעון, באירוע שהינו נחלת העבר ואשר אינו משקף, כלל ועיקר, את מהותו, רקעו ואורח חייו. אנו חדורי אמונה כי בסופו של יום, לאחר שנשטח את עמדתנו בפני בית המשפט הנכבד, יושת על מרשנו עונש של עבודות שירות לתקופה קצרה".