בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה היום (ראשון) לחברת השליחויות תן ביס (סקובר-ל.ד) להימנע מלערב מנהלים שלה במניעת ההתארגנות של עובדים שלה בהסתדרות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד קבע בית הדין כי תן ביס נדרשת לחדד את הנחיותיה למנהלים על מנת לוודא כי לא מתבצעת השפעה בלתי הוגנת על העובדים בנוגע להתארגנות, באופן ישיר או עקיף. "מצאנו תימוכין לכך שמנהל בכיר בחברה מביע עניין בפעילות של עובדים למניעת הצטרפות עובדים נוספים להתארגנות ומצאנו כי אותו מנהל בכיר מדרבן את העובד המתנגד להתארגנות, שכלל לא שייך לאזור שלו, להמשיך בהתנגדותו", נכתב בהחלטת בית הדין. כמו כן, הורה בית הדין לתן ביס שלא לכנס את פורום סקובר עד למתן פסק דין בהליך העיקרי.
1 צפייה בגלריה
שליח "תן ביס"
שליח "תן ביס"
בית הדין לתן ביס: לא לערב מנהלים במניעת התארגנות עובדי החברה בהסתדרות
(צילום: יח"צ)
בהחלטת נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, השופטת הדס יהלום, נכתב כי "פעילות הפורום התרחבה בסמוך להתארגנות, הן מבחינת היקף העובדים המשתתפים בו והן מבחינת תדירות המפגשים. סמיכות הזמנים בין ההודעה על היציגות לבין הרחבת הפעילות של הפורום, מצביעה על קשר בין השניים, באופן אשר יש בו יותר מחשד לנסיון לייתר את הצורך בהתארגנות העובדים במסגרת ההסתדרות הכללית.
"אף אם מצאנו כי חידוש הפעילות של הפורום בהודעת החברה נעשה ללא ידיעה על התארגנות העובדים במסגרת ההסתדרות הכללית, הרי שהמשך הפעילות של הפורום ותדירות המפגשים, קשורים לטעמנו לניסיון ההתארגנות של העובדים", קבעה יהלום. "זכותה של החברה להיות קשובה לעובדיה ולפעול להדברות עם העובדים. עם זאת, עת הדברים נעשים במקביל לניסיון התארגנות ראשוני, הדברים מחייבים משנה זהירות של החברה וריסון עצמי שלה, עד שתתברר סוגיית היציגות".
ההסתדרות הגישה לאחרונה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בקשה דחופה לעצור את מה שהיא תופסת כהתערבות בוטה ואסורה של חברת תן ביס (סקובר) בהתארגנות עובדיה בהסתדרות. מנגד טענה תן ביס כי "הבקשה המונחת בפני בית הדין, שהוגשה על ידי ההסתדרות, הינה תביעת השתקה מובהקת, שתכליתה לחסום עובדים מן השורה מלקיים שיח חופשי ביניהם בנושא ההתארגנות בחברה, המשפיע על כולם". באמצע נובמבר קבע בית הדין כי לא הוכחה פגיעת הנהלת החברה בניסיון ההתארגנות של העובדים. את ההסתדרות מייצגים עוה"ד ענת גוטמן ועדי גולן מהלשכה המשפטית בהסתדרות וכן עו"ד אלעד מורג.
עו"ד דפנה שמואלביץ, המייצגת את תן ביס, מסרה בתגובה: "בית הדין לא קיבל את ההאשמות של ההסתדרות נגד החברה ולא נעתר לבקשתה להוציא שלל צווים שיאסרו על עובדים לנהל שיח חופשי עם דעות בעד וכנגד ההתארגנות. בית הדין בסך הכל הורה להנהלה לרענן נהלים, שהיא ממילא כבר הוציאה. בית הדין אומנם הורה שלא לכנס לעת עתה את פורום "מדברים סקובר", אולם מדובר בהחלטה זמנית עד להכרעה בשאלת היציגות. יש לציין כי מדובר בפורום של נציגי עובדים שנבחרו על ידי העובדים עצמם ושפעילותו החלה עוד לפני ההתארגנות. מטרתו של הפורום לפתור בעיות שהעובדים מעלים ולסייע להם. לכן, תמוה בעיננו שדווקא ההסתדרות, שמבקשת לקדם את זכויות העובדים, מתנגדת לפורום אותנטי ונבחר של נציגי עובדים".